problem z olejem!!!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Albercik, przesadzasz, moj RS na 10w40 przy -20 odpala i kontrolka oleju swieci sie przez 5 sekund. A Twoj olej pisales ze jakis super hiper 0w60,wiec co my w ogole porownojemy.... ? Te 5 stopni mniej dla Twojego oleju wtedy (niz w moim przypadku) nie powinno robic roznicy. Cabrio jezdzi na 15w40 (bo jest na lato i taki byl wczesniej lany) i jakos odpala w mrozach bez swiecacej kontrolki,choc jest mu bardzo ciezko odpalic,bo przy okazji olej juz do wymiany. Widocznie miales cos nie tak z autem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

WieSiu pisze:kontrolka oleju swieci sie przez 5 sekund
mie też. ale chodzi o to, że w czasie jazdy potrafi mrygać. Szczególnie na początku. Nie zawsze się to zdarza. Teraz mam 10W40 i nic się nie dzieje. Ale wtedy była taka jadza. Jedyne, co zauważyłem, to właśnie związek z temperaturą. Potem się ociepliło i już nie miałem jak porównać tej teorii, ale wygląda na to, że tak właśnie było, jak opisałem :P
gradobr

Post autor: gradobr »

mi ta kontrolka mrugała po rozgrzaniu gdzieś po 12km i wjechania do miasta widomo korki to sie nagrzał i wtedy mrugała no i wlasnie wtedy przy dodaniu gazu i puszczeniu pedału znow migała a przy odpalaniu gaśnie prawidłowo... jak najszybciej postaram sie jechac do mechanika choc dzis nie mialam tego problemu wszytsko bylo ok
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a jaki jest klank silnika jak kontrolka świeci? nie chodzi troche głośniej? nie dochodzi dziwny dźwiek z silnika?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Właśnie - jeśli się zaświeci kontrolka z powodu braku ciśnienia - natychmiast będą słyszalne zawory.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jamszoł pisze:jeśli się zaświeci kontrolka z powodu braku ciśnienia - natychmiast będą słyszalne zawory.
jak w moim Mk4 :cry:
dlatego wolałem zapytać czy nie ma jakiegoś dziwnego dźwięku z silnika.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
gradobr

Post autor: gradobr »

wiecie co nawet nie wiem ale coś inny odgłos był juz od paru dni musiała bym sie przysłuchac a dziś znow nie podjade do mechanika bo mnie zasypało ;/
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Albercik, brak ciśnienia oleju i grzanie się silnika dlatego że jest zimno... bardzo dobry ten Twój mechanik. Jeśli po odpaleniu kontrolka gaśnie, co oznacza że ciśnienie jest ok, to nie rozumiem jak przy 100% sprawnym silniku mogłaby mrugać i gubić ciśnienie z powodu zimna. Herezje jakieś siejesz. To by znaczyło że większość naszych aut tej zimy powinno pozdychaś, zatrzeć się albo chociaż mieć problemy z mryganiem kontrolki....
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Albercik, opisujesz takie przypadki ciagle ze zasluguja na 2 ostrzezenie... jedno Ci nie wystarczy ? Ostatni raz ostrzegam.

Wrocmy lepiej szybko do prawdziwego tematu i pomozmy kolerzance. Jak nie jestes pewna auta to lepiej nim nie jezdzij poki mechanik nie sprawdzi tego cisnienia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Falconx

Post autor: Falconx »

Biały nalot na miarce oleju na zimnym silniku , grzanie się silnika po przejechaniu niewielkiego dystansu - jak dla mnie to zaczyna Ci dmuchać uszczelkę pod głowicą . Olej z woda i może kontrolka ciśnienia migać .
MisiekP

Post autor: MisiekP »

jak miałem skodę to właśnie od masełka na bagnecie się zaczęło... olałem na początku bo jeździłem krótkie dystanse, ale jak mi właśnie uszczelkę pod głowicą wydmuchało to skończyło się babki sranie :mrgreen: także może być wg mnie i tak... miałaś kiedyś problemy ze zbyt nagrzanym silnikiem?
gradobr

Post autor: gradobr »

nie raczej nie, miałam tylko gdy 2 razy pękł mi wąż od płynu chłodniczego ale od razu stanęłam... a co to tej uszczelki to miałam wymienianą przy wymianie pierścieni w październiku
MisiekP

Post autor: MisiekP »

mam nadzieję, że nie wprowadzę w błąd (najwyżej mnie poprawcie i zje**cie :D ) ale słyszałem, że wszystko musi mieć czas żeby mogło siąść... może i tak jest teraz...
Falconx

Post autor: Falconx »

gradobr pisze:nie raczej nie, miałam tylko gdy 2 razy pękł mi wąż od płynu chłodniczego ale od razu stanęłam... a co to tej uszczelki to miałam wymienianą przy wymianie pierścieni w październiku
Oki - tylko wg mnie objawy wskazuja na uszczelke , a to że była robiona to nie znaczy że nie puści znowu . Może mechanik nie splanował głowicy ( chociaż mocno w to wątpię ) albo założył najtańszą uszczelkę ( np : AJUSA ) i może Ci wydmuchać po 5 tys kilometrów , nierówno dokręcona głowica - przyczyn może być wiele . Z tego co wcześniej czytałem to pisałaś że nagle auto nabrało nadmiernej temperatury , a teraz piszesz że nie grzał się ??

MisiekP - nic nie musi się ułożyć , chyba że robisz remont silnika , to musisz go dotrzeć , ale sama uszczelka pod głowicą to wymieniasz i już .
gradobr

Post autor: gradobr »

sluchajcie byłam u mechanika najpierw u tego co przewaznie mi robi no i stwierdził ze benzyna sie miesza z olejem bo jest do wiecej 1cm ponad max no i mowi ze wymienimy olej i ze przelozy wtrysk od innego silnika ze niby cos zalatwi a ja mu mowie ze co miesiac nie bede oleju zmieniac i sie pytam wprost czemu sie tak to miesza a on do mnie ze przyczyn moze byc wiele ze komputer spalony i cos tam jeszcze gadał no i o tym ze zmieni wtrysk no to se pojechalam i po drodze wstapilam do innego co tez kiedys mi naprawil auto(kiedys wogole mi nie chodzil ba benie)

no i ten zaraz gadał rzeczowo mowil ze sie miesza ale ze wtrysk nie ma nic wspolnego tylko mowil ze w poniedzialek mam przywiiesc auto on wszytsko pomierzy cisnienie i podlaczy cos do sondy czy wogole przepala tą benzyne bo poprostu za duzo jej dostaje i dlatego jak mi zgasnie to nie zapali no i ze jak to bedzie sonda winna to zaraz zmieni na inna i sie zobaczy bo przyczyne najpierw znajdzie i dopiero zas mi wymieni olej i filtr no i wyraznie sama czułam benzyne w oleju bo zaraz mi tlumaczyl co jeszcze wyreguluje spoko gosciu wiec w poniedzialek mu zawioze i zobaczymy jaka bedzie diagnoza
staralam sie wam to jakos tako opisac bo ja sie tak nie znam zeby fachowo to ponazywać mam nadzieje ze cos zrozumiecie :razz:
ODPOWIEDZ