
Zmiana wiązek - update CL do GHIA
Moderator: Moderatorzy
Faktycznie, wyjęcie skrzynki zajmuje pół dnia...
Podejrzewam, że odpięcie kilku wtyczek, odkręcenie jednej nakrętki i wysunięcie skrzynki potrwałoby krócej, niż pisanie tych wszystkich postów.
Nawet typu skrzynki nie podajesz, a czekasz na jednoznaczną odpowiedź.
Tam zapytaj:
www.taniewrozby.pl
Podejrzewam, że odpięcie kilku wtyczek, odkręcenie jednej nakrętki i wysunięcie skrzynki potrwałoby krócej, niż pisanie tych wszystkich postów.
Nawet typu skrzynki nie podajesz, a czekasz na jednoznaczną odpowiedź.
Tam zapytaj:
www.taniewrozby.pl
No to u mnie będzie więcej roboty, bo jest jakąś kretyńską osłoną z dziurkami zasłonięta, dodatkowo próbowałem wyciągnąć skrzynkę z tego ghia, co wiązkę szarpałem i wcałe tak łatwo nie chciała pójść...Blazey pisze:Faktycznie, wyjęcie skrzynki zajmuje pół dnia...
Podejrzewam, że odpięcie kilku wtyczek, odkręcenie jednej nakrętki i wysunięcie skrzynki potrwałoby krócej, niż pisanie tych wszystkich postów.
a to są jakieś różne typy? tzn, mają jakieś oznaczenie?? bo nie sądzę, żeby numer seryjny coś Wam powiedział. A skrzynka to chyba może być tylko jedna: Escort CL z 1997 rozku, który z wyposażenia dodatkowego ma tylko ogrzewaną tylną szybę, wycieraczki i kierunkowskazy (tego widzę nie ma większość aut na anaszych drogachBlazey pisze:Nawet typu skrzynki nie podajesz, a czekasz na jednoznaczną odpowiedź.


Porażasz mnie. I przerażasz. Choć bardziej chyba jednak śmieszysz. Zabierasz się za przeróbki instalacji, dokładanie i ulepszanie, i co tam jeszcze... A wysypujesz się na tak banalnych sprawach, jak zdjęcie osłonki ze skrzynki, zbyt jasno świecących diodach, czy podłączeniu kontrolki kierunkowskazów... Więc jak z taką wiedzą, którą tu pobłyskujesz chcesz zakończyć z powodzeniem proces transformacji auta, który sobie wymyśliłeś? Bo same chęci to trochę mało...
Tak, są różne typy skrzynek bezpiecznikowych. Chyba można się było tego domyślić choćby z tej dyskusji, gdzie pisano ci, że nie wiemy, JAKA skrzynka jest zamontowana u ciebie. I że nie w każdej występuje pełny zestaw pinów. Czy to nie wskazuje, że jest więcej niż jeden model?
Tak, są różne typy skrzynek bezpiecznikowych. Chyba można się było tego domyślić choćby z tej dyskusji, gdzie pisano ci, że nie wiemy, JAKA skrzynka jest zamontowana u ciebie. I że nie w każdej występuje pełny zestaw pinów. Czy to nie wskazuje, że jest więcej niż jeden model?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ta powinna mieć wszysko co Ci potrzeba + nie ma przy niej ani jednej śruby montażowej - nie licząc chyba masy przykręcanej na śrubę ale to można uciąć .Albercik pisze:dodatkowo próbowałem wyciągnąć skrzynkę z tego ghia
Skrzynka wisi na jednej zapince i 2 sankch z których wyjeżdżasz całością

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Wiedzę mam. Przynajmniej na wystarczającym poziomie, żeby dokonać takich przeróbek. Nie znam jednak kompletnie specyfiki Escorta i rodzajów osprzętu, jaki w nim wystepuje. Pytam o skrzynkę, bo np. nauczony na Fiacie Marea tam były konkretne skrzynki.Blazey pisze:Porażasz mnie. I przerażasz. Choć bardziej chyba jednak śmieszysz. Zabierasz się za przeróbki instalacji, dokładanie i ulepszanie, i co tam jeszcze... A wysypujesz się na tak banalnych sprawach, jak zdjęcie osłonki ze skrzynki, zbyt jasno świecących diodach, czy podłączeniu kontrolki kierunkowskazów... Więc jak z taką wiedzą, którą tu pobłyskujesz chcesz zakończyć z powodzeniem proces transformacji auta, który sobie wymyśliłeś? Bo same chęci to trochę mało...
6563325 - wersje S i SX (najubożesze modele)
6455544 - Wersja ELX i JTD
3269846 - wersja HLX i GT JTD oraz 2.4 JTD
Innych po prostu nie było. Wystarczy, że podasz mi wersję auta i już wiem, jaką masz skrzynkę. Oczywiście występowały wariacje, bo numery dwa razy się zmieniały podczas produkcji (te są od rocznika 1996. zmiany były w 1999 i pod konic produkcji w 2001). Niezależnie od roku zawartość była taka sama. Raz na jakiś czas trafiały się dziwadła typu ogrzewana przednia szyba, albo klimatyzowany schowek, ale teki wersje w europie nie występowały. Tylko Izrael i Brazylia.
Dlatego zdziwiłem się, że podanie wersji wyposażenia niewiele Wam mówi. Ale spoko. sprawdzę jak to jest i dam znać. BTW - nie miałem pojęcia, że tak łatwo można to badziewie wytargać z auta - w poprzednim aucie, to było odkręcanie 4 zapieczonych śrób '10' oraz konkretne rozkręcanie deski, bo producent nie przewidział potrzeby dostawania się do tego...
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
apropo wiazek drzwiowych,to popatrz jak sobie z nia radzic, gdyby Ci czegos w nich brakowalo 
http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 7&Itemid=4

http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 7&Itemid=4
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
WieSiu - jesteś wielki
Jak przeczytałem ten opis, to przypomniał mi on o takim jednym szczególe, który zauważyłem rozbierając tego białego essa na szrocie - mechanizmy szyb są zanitowane
będzie hardcore, ale coż - trzeba będzie i z tym sobie poradzić. Najpierw jednak spróbuję to na jakieś śrubki z nakrętkami podłapać, żeby w razie czego był łatwy dostęp. A jak się nie da, to mam nitownicę, więc się zrobi, jak fabryka przykazała 



- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Albercik pisze:spróbuję to na jakieś śrubki z nakrętkami podłapać, żeby w razie czego był łatwy dostęp
Łatwiej jest rozwiercić nit niż po czasie przyrdzewiałą srubę odkręcić - wal odrazu na nity.Albercik pisze:A jak się nie da, to mam nitownicę, więc się zrobi, jak fabryka przykazała
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]