Zmiana wiązek - update CL do GHIA

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Post autor: Albercik »

Jamszoł, tak bym zrobił, ale do tego celu musiałbym ją wyciągnąć z auta, a tego mi się nie chce robić narazie (dopóki nie zacznę montować wszystkiego). Chodzi mi o teorię. Czy jeżeli są piny w bezpiecznikach, to w gnieździe też powinny być? Nie raz pewnie to rozbieraliście, więc chyba wiecie :P nie?
Blazey

Post autor: Blazey »

Faktycznie, wyjęcie skrzynki zajmuje pół dnia...
Podejrzewam, że odpięcie kilku wtyczek, odkręcenie jednej nakrętki i wysunięcie skrzynki potrwałoby krócej, niż pisanie tych wszystkich postów.
Nawet typu skrzynki nie podajesz, a czekasz na jednoznaczną odpowiedź.
Tam zapytaj:
www.taniewrozby.pl
Albercik

Post autor: Albercik »

Blazey pisze:Faktycznie, wyjęcie skrzynki zajmuje pół dnia...
Podejrzewam, że odpięcie kilku wtyczek, odkręcenie jednej nakrętki i wysunięcie skrzynki potrwałoby krócej, niż pisanie tych wszystkich postów.
No to u mnie będzie więcej roboty, bo jest jakąś kretyńską osłoną z dziurkami zasłonięta, dodatkowo próbowałem wyciągnąć skrzynkę z tego ghia, co wiązkę szarpałem i wcałe tak łatwo nie chciała pójść...
Blazey pisze:Nawet typu skrzynki nie podajesz, a czekasz na jednoznaczną odpowiedź.
a to są jakieś różne typy? tzn, mają jakieś oznaczenie?? bo nie sądzę, żeby numer seryjny coś Wam powiedział. A skrzynka to chyba może być tylko jedna: Escort CL z 1997 rozku, który z wyposażenia dodatkowego ma tylko ogrzewaną tylną szybę, wycieraczki i kierunkowskazy (tego widzę nie ma większość aut na anaszych drogach :D szczególnie tych powyżej 100 tys. zł :mrgreen: )
Blazey

Post autor: Blazey »

Porażasz mnie. I przerażasz. Choć bardziej chyba jednak śmieszysz. Zabierasz się za przeróbki instalacji, dokładanie i ulepszanie, i co tam jeszcze... A wysypujesz się na tak banalnych sprawach, jak zdjęcie osłonki ze skrzynki, zbyt jasno świecących diodach, czy podłączeniu kontrolki kierunkowskazów... Więc jak z taką wiedzą, którą tu pobłyskujesz chcesz zakończyć z powodzeniem proces transformacji auta, który sobie wymyśliłeś? Bo same chęci to trochę mało...
Tak, są różne typy skrzynek bezpiecznikowych. Chyba można się było tego domyślić choćby z tej dyskusji, gdzie pisano ci, że nie wiemy, JAKA skrzynka jest zamontowana u ciebie. I że nie w każdej występuje pełny zestaw pinów. Czy to nie wskazuje, że jest więcej niż jeden model?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:dodatkowo próbowałem wyciągnąć skrzynkę z tego ghia
Ta powinna mieć wszysko co Ci potrzeba + nie ma przy niej ani jednej śruby montażowej - nie licząc chyba masy przykręcanej na śrubę ale to można uciąć .
Skrzynka wisi na jednej zapince i 2 sankch z których wyjeżdżasz całością :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Jamszoł, to nie masa, a zasilanie główne. Masa leci złączami.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A tak - prawda zasilanie - wystarczy mieć szczypce i poucinać kable - będą dodatkowo wtyczki na zapas :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Tylko trzeba wiedzieć, jak ciąć :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

przeważnie na szrotach wozy nie mają akumulatora więc nie widzę różnicy w cięciu - trzeba tylko ciąć tak z 10 - 15 cm od wtyczek , żeby z kablami można było coś jeszcze zrobić :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

I właśnie o takie cięcie chodzi:D Miałem już takiego klienta, co to trzeba mu było "tylko kabelek przylutować" we wtyczce. Uciął go idealnie równo z wtyczką :d
Albercik

Post autor: Albercik »

Blazey pisze:Porażasz mnie. I przerażasz. Choć bardziej chyba jednak śmieszysz. Zabierasz się za przeróbki instalacji, dokładanie i ulepszanie, i co tam jeszcze... A wysypujesz się na tak banalnych sprawach, jak zdjęcie osłonki ze skrzynki, zbyt jasno świecących diodach, czy podłączeniu kontrolki kierunkowskazów... Więc jak z taką wiedzą, którą tu pobłyskujesz chcesz zakończyć z powodzeniem proces transformacji auta, który sobie wymyśliłeś? Bo same chęci to trochę mało...
Wiedzę mam. Przynajmniej na wystarczającym poziomie, żeby dokonać takich przeróbek. Nie znam jednak kompletnie specyfiki Escorta i rodzajów osprzętu, jaki w nim wystepuje. Pytam o skrzynkę, bo np. nauczony na Fiacie Marea tam były konkretne skrzynki.

6563325 - wersje S i SX (najubożesze modele)
6455544 - Wersja ELX i JTD
3269846 - wersja HLX i GT JTD oraz 2.4 JTD

Innych po prostu nie było. Wystarczy, że podasz mi wersję auta i już wiem, jaką masz skrzynkę. Oczywiście występowały wariacje, bo numery dwa razy się zmieniały podczas produkcji (te są od rocznika 1996. zmiany były w 1999 i pod konic produkcji w 2001). Niezależnie od roku zawartość była taka sama. Raz na jakiś czas trafiały się dziwadła typu ogrzewana przednia szyba, albo klimatyzowany schowek, ale teki wersje w europie nie występowały. Tylko Izrael i Brazylia.

Dlatego zdziwiłem się, że podanie wersji wyposażenia niewiele Wam mówi. Ale spoko. sprawdzę jak to jest i dam znać. BTW - nie miałem pojęcia, że tak łatwo można to badziewie wytargać z auta - w poprzednim aucie, to było odkręcanie 4 zapieczonych śrób '10' oraz konkretne rozkręcanie deski, bo producent nie przewidział potrzeby dostawania się do tego...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

apropo wiazek drzwiowych,to popatrz jak sobie z nia radzic, gdyby Ci czegos w nich brakowalo :D

http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 7&Itemid=4
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Albercik

Post autor: Albercik »

WieSiu - jesteś wielki :mrgreen: Jak przeczytałem ten opis, to przypomniał mi on o takim jednym szczególe, który zauważyłem rozbierając tego białego essa na szrocie - mechanizmy szyb są zanitowane :/ będzie hardcore, ale coż - trzeba będzie i z tym sobie poradzić. Najpierw jednak spróbuję to na jakieś śrubki z nakrętkami podłapać, żeby w razie czego był łatwy dostęp. A jak się nie da, to mam nitownicę, więc się zrobi, jak fabryka przykazała :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albercik pisze:spróbuję to na jakieś śrubki z nakrętkami podłapać, żeby w razie czego był łatwy dostęp
Albercik pisze:A jak się nie da, to mam nitownicę, więc się zrobi, jak fabryka przykazała :mrgreen:
Łatwiej jest rozwiercić nit niż po czasie przyrdzewiałą srubę odkręcić - wal odrazu na nity.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Albercik

Post autor: Albercik »

no dobra przekonałeś mnie :mrgreen:

Dziś przyszedł kolejny element układanki - przyciski do szyb, z otwieraniem klapy bagażnika.

Szybkie pytanie - w jakich essach była klapa na przycisk? bo będę musiał chyba wtyczkę od niego wyciągnąć, żeby pasowała do guzików... Takie coś kupiłem:

Obrazek
ODPOWIEDZ