u mnie tez pompa dzialala i nawet podawala ciut paliwa ale za malo.nie mowie ze to masz koniecznie zepsute ale ze byc moze.ja tez myslalem ze silnik do wymiany bo pompa dziala itp podaje swoje doswiadczenia z ktorych byc moze skorzystasz lub nieDaniel-K pisze:Pompa chodzi bo ją słychac ale mam wrażenie jakby chodziła na sucho...Z tym że paliwo oczywiście jest.
[MK5] Wysokie obroty,gdy sie zagrzeje gaśnie
Moderator: Moderatorzy
piter
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli jeszcze nie złapały panewki na wale i na zimnym silniku da się odpalić to powinno pomóc - oczywiście - tak jak wspomniałem wcześniej - należy sprawdzić co z pierścieniami na tłokach oraz pokręcić wałem gdy jest zdemontowana głowica - czy wał chodzi bez jakiś dziwnych zatarc czy przeskokówDaniel-K pisze:czy po wymianie uszczelki głowicy,termostatu i uszczelniaczy,no i ten czujnik od przepustnicy,silniczek będzie działał ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
Daniel-K
No na pewno skorzystam.Ale na początku będę chciał wymienić uszczelke,uszczelniacze,popychacz,i termostat... A później odpukac w nie malowane gdyby nie chciał palić to pompe...piter pisze: u mnie tez pompa dzialala i nawet podawala ciut paliwa ale za malo.nie mowie ze to masz koniecznie zepsute ale ze byc moze.ja tez myslalem ze silnik do wymiany bo pompa dziala itp podaje swoje doswiadczenia z ktorych byc moze skorzystasz lub nie
Jamszoł,dzieki,skorzystam z Twoich wskazówek.
Powiedz mi jeszcze co z tym sterownikiem czy komputerem jak to sie tam zwie... Czy mogłem cos zrypać gdy odłączałem czujnik przepustnicy a klepy były podlaczone do akumulatora ?
PS.To forum jest świetne,odpowiedzi po kilku minutach.
-
Daniel-K
Kurde a może własnie ten komp ma jakieś odpały... Bo zawsze jak miałem problem z uruchomieniem to odlaczalem klemy tzn robilem reseta... a to przez to że pompa nie chciała dzialac.Teraz znalazlem inny sposob na te pompe,jak przekrece zaplon to wkladam i wyciagam wtyczke od pompy i zalapie...
Ok,10tego bedzie wypłata to kupie uszczelke i termostat...
Narazie dziękuje wam za podpowiedzi.I jakbym chciał o coś zapytać to napiszę.
Pozdrawiam
Ok,10tego bedzie wypłata to kupie uszczelke i termostat...
Narazie dziękuje wam za podpowiedzi.I jakbym chciał o coś zapytać to napiszę.
Pozdrawiam
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Sam sobie dajesz odpowiedź - przeczyść styki we wtyczce przy pompie i w gnieździe oraz zakonserwój to miejsce , żeby nie wchodziła do środka wilgoćDaniel-K pisze:Teraz znalazlem inny sposob na te pompe,jak przekrece zaplon to wkladam i wyciagam wtyczke od pompy i zalapie...
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
Daniel-K
To tak juz zrobilem ale wydaje mi sie ze to nie o to chodzi...
Bo to dzieje sie prawie za kazdym razem kiedy odlacze akumulator... Albo przejade jakiś odcinek,zgasze zapale pojade dalej i tak kilka razy a pozniej juz pompa nie reaguje... Ale kij z tym,najpierw uszczelka pod glowica i termostat.Przy okazji zamowilem od goscia ten czujnik do przepustnicy.Jak to nie pomoze to wymienie kompa...
Bo to dzieje sie prawie za kazdym razem kiedy odlacze akumulator... Albo przejade jakiś odcinek,zgasze zapale pojade dalej i tak kilka razy a pozniej juz pompa nie reaguje... Ale kij z tym,najpierw uszczelka pod glowica i termostat.Przy okazji zamowilem od goscia ten czujnik do przepustnicy.Jak to nie pomoze to wymienie kompa...
-
Albercik
No i tu właśnie ja obstawiam nie tylko UPG. Po mojemu łapią panewki (a przynajmniej jedna) na ciepłym silniku. Jak pisałem - już to przerabiałem. Daniel - a napisz jeszcze dokładnie co to znaczy, że nie odpala na ciepłym. Bo u mnie objaw był taki, że auto po przekręceniu kluczyka chciało zapalić, tzn rozrusznik robił z pół obrotu i stawał. Coś jakbyś zablokował w palcach silniczek elektryczny od zabawki. na początku to szarpnięcie, a potem zdławienie i nagły skok napięcia na instalacji. Bardziej po ludzku: tak jakby go coś trzymałoJamszoł pisze:Jeśli jeszcze nie złapały panewki na wale i na zimnym silniku da się odpalić to powinno pomóc - oczywiście - tak jak wspomniałem wcześniej - należy sprawdzić co z pierścieniami na tłokach oraz pokręcić wałem gdy jest zdemontowana głowica - czy wał chodzi bez jakiś dziwnych zatarc czy przeskokówDaniel-K pisze:czy po wymianie uszczelki głowicy,termostatu i uszczelniaczy,no i ten czujnik od przepustnicy,silniczek będzie działał ?
Co do wymiany silnika, to jak masz czas i nie śpieszy Ci się ze zrobieniem auta, a w dodatku masz miejsce, to ja bym wyciągnął silnik (nie musisz całego od razu
-
Daniel-K
Cześć Albercik,u mnie jest tak że jak zgaśnie to normalnie go kręce,leciutko kręci rozrusznik i nie słychac metalicznego odgłosu jakby coś sie przecierało...
Hmm,masz racje z tym rozebraniem silnika,z tym że uszczelke pod głowicąś wymienie,z rozrządem też dam sobie powoli rade ale z tymi panewkami to już nie wiem...
Co do mechaniki,to racja przy takim majstrowaniu część-po części to dużo bym się nauczył. Nie wiem już co tu zrobić.
A powiedzcie mi,jaki jest dokładnie objaw zużytych panewek ? Silnik ciężko obraca ?
Hmm,masz racje z tym rozebraniem silnika,z tym że uszczelke pod głowicąś wymienie,z rozrządem też dam sobie powoli rade ale z tymi panewkami to już nie wiem...
Co do mechaniki,to racja przy takim majstrowaniu część-po części to dużo bym się nauczył. Nie wiem już co tu zrobić.
A powiedzcie mi,jaki jest dokładnie objaw zużytych panewek ? Silnik ciężko obraca ?
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Do głowy przyszedł mi jeszcze jeden szczegół - wykręć i wyczyść czujnik położenia wału i połączenie elektryczne z nim .Daniel-K pisze:u mnie jest tak że jak zgaśnie to normalnie go kręce,leciutko kręci rozrusznik i nie słychac metalicznego odgłosu jakby coś sie przecierało..
Taka awaria bardzo często przytrafia się w Skodach - czyli jak się zagrzeje silnik - wtedy czujnik przestaje podawać sygnal do kompa i silnik gaśnie i nie można go odpalić - brakuje wtedy też iskry i pompa paliwa też nie pracuje .
anim zaczniesz rozpiżać silnik - sprawdź ten czujnik , no i wymień termostat - możliwe , że to tylko te dwie żeczy są walnięte i nie potrzeba będzie nic innego robić.
Albercik - dobrze , że się spytaleś o to odpalanie na ciepłym - do tej pory byłem przekonany , że silnik się zaciera i nie można nim nic zrobić
A jeśli wał się kręci to silnik nie łapie i nie jest pozacierany
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
Daniel-K
Hmm,cholerka już sam nie wiem ...
Jutro scholuje auto do domu i posprawdzam po kolei... Iskre i czy pompa podaje paliwo.Zobacze też ten czujnik (Gdzie ten czujnik się znajduje ?).
Co do tych panewek i zatarcia samochodu...
troche jestem przestraszony bo przeciez ja nie piłuje samochodem i nie zacieram go...
Silnik kręci normalnie,nie słychac żeby miał ciężko itd. Tylko nie chce odpalić... Mam okazje kupic silnik za 350zl + ze 200zł na dojazd... A termostat i inne podzespoły troszke mniej kosztują (chyba
Powiedzcie mi czy jak wymieniam termostat,to czujniki temperatury też ? Bo może też coś jest z nimi nie tak.
Kurcze,polubiłem to forum
O co sie nie zapytam to odpowiedza i poradzą,no i tak ma być ! 
Jutro scholuje auto do domu i posprawdzam po kolei... Iskre i czy pompa podaje paliwo.Zobacze też ten czujnik (Gdzie ten czujnik się znajduje ?).
Co do tych panewek i zatarcia samochodu...
troche jestem przestraszony bo przeciez ja nie piłuje samochodem i nie zacieram go...
Silnik kręci normalnie,nie słychac żeby miał ciężko itd. Tylko nie chce odpalić... Mam okazje kupic silnik za 350zl + ze 200zł na dojazd... A termostat i inne podzespoły troszke mniej kosztują (chyba
Kurcze,polubiłem to forum
Czyli raczej całkiem zatarty nie jest.Silnik kręci normalnie,nie słychac żeby miał ciężko
Na razie nie ma takiej potrzebyDaniel-K pisze:czy jak wymieniam termostat,to czujniki temperatury też
Oj leniuszku, leniuszkuDaniel-K pisze:Gdzie ten czujnik się znajduje
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... zujnik%F3w
-
Daniel-K
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A masz zdjęcia jeszcze innych , to dawaj .Daniel-K pisze:Fajny artykuł mógłby z tego być,zdjęcia czujnikówl.
Ja na co dzien nie robię Escortów i nie mam dostępu pod maskę innych Esów niz mój .
Przecież nie będę do obcych ludzi podchodził na ulicy
Na forum pomijając jedno MK1 mamy wszystkie od MK4 w górę i jakoś nie widzę większego zaangażowania w tym temacie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
Albercik
Jamszoł - wspomniałem o tym, bo sam to przerabiałem, bo mi to przyszło do głowy 
Zastanawia mnie kilka kwestii:
- Rozrusznik
- Czujnik położenia przpustnicy
- Cewka zapłonowa
- Palec rozdzielacza (jeśli wogóle w tym aucie jest, bo się nie znam
)
Już tłumaczę:
- Rozrusznik sam w sobie jest sprawny, ale jego połączenie ze skrzynią biegów może być wadliwe i jak trochę skrzynia popracuje i się rozgrzeje, to coś 'nie trybi' (mało prawdopodobne)
- czujnik położenia wału, albo wałka/wałków rozrządu - to bym obstawiał najbardziej, szczególnie, że czujnik położenia wału może świrować i iskra może iść owszem na świece, ale np. może podawać info, że wał jest przekręcony o 180 st. przez co iskra idzie, jak tłok jest na górze (nie strzela Ci nic przy próbie odpalenia, nie masz jakiś pierdnięć z rury, czy coś?)
- Cewka też może być strzelona (to znowu przerabiałem w jedny z aut klienta jak pracowałem w warsztacie) tzn. jak się rozgrzała (a nie oszukujmy się - w całej komorze silnika jest ciepło, więc cewka, która jest na silniku też się nagrzewa) - nie dawała wogóle iskry.
- Palec rozdzielacza ("kopułka") - nie wiem, czy to wogóle występuje w tym aucie w audi 80 przerabiałem ten motyw. Po prostu styki w kopułce się wytarły i nie było iskry...
Zastanawia mnie kilka kwestii:
- Rozrusznik
- Czujnik położenia przpustnicy
- Cewka zapłonowa
- Palec rozdzielacza (jeśli wogóle w tym aucie jest, bo się nie znam
Już tłumaczę:
- Rozrusznik sam w sobie jest sprawny, ale jego połączenie ze skrzynią biegów może być wadliwe i jak trochę skrzynia popracuje i się rozgrzeje, to coś 'nie trybi' (mało prawdopodobne)
- czujnik położenia wału, albo wałka/wałków rozrządu - to bym obstawiał najbardziej, szczególnie, że czujnik położenia wału może świrować i iskra może iść owszem na świece, ale np. może podawać info, że wał jest przekręcony o 180 st. przez co iskra idzie, jak tłok jest na górze (nie strzela Ci nic przy próbie odpalenia, nie masz jakiś pierdnięć z rury, czy coś?)
- Cewka też może być strzelona (to znowu przerabiałem w jedny z aut klienta jak pracowałem w warsztacie) tzn. jak się rozgrzała (a nie oszukujmy się - w całej komorze silnika jest ciepło, więc cewka, która jest na silniku też się nagrzewa) - nie dawała wogóle iskry.
- Palec rozdzielacza ("kopułka") - nie wiem, czy to wogóle występuje w tym aucie w audi 80 przerabiałem ten motyw. Po prostu styki w kopułce się wytarły i nie było iskry...