Skrzynia biegów z 1.6 do 1.8?

Moderator: Moderatorzy

deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Jamszoł pisze:
deathrider_85 pisze:Przy skrzyni jednak warto posiadać taki element.
Przykręcenie głowicy wg.instrukcji może skończyć się zerwaniem gwintów w głowicy.
Tu też trzeba trochę mieć wyczucia.
Wg. wszystkich producentów - jeśli ściąga się głowicę , to zmienia się nie tylko wszystkie uszczelki przy głowicy , ale także wszystkie śruby i nakrętki.
Należy również pamiętać o zmęczeniu gwintów w głowicy - mimo , że będziemy mieli nowe śróby, nakrętki i szpilki.
Zdażało się , że przy dokręcaniu głowicy z momentem 170Nm gwint w głowicy puszczał przy 150Nm.A w tedy jest zabawa :(
Możliwe, że masz rację.
Przy głowicy jest ważne, żeby była "równo" skręcona. Stąd lepiej mieć taki klucz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

deathrider_85 pisze:Przy głowicy jest ważne, żeby była "równo" skręcona.
I wg. kolejności dokręcania.
Jak przykręcisz ? dwieście głowic , to nie będziesz używał przy 201 klucza dynamometrycznego :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ