bierze olej... dlaczego??

Moderator: Moderatorzy

mikruss

Post autor: mikruss »

Ktore 1.3??
U mnie załączenie wentylatora przez okres 6 miesiecy jak jezdzilem moge policzyc na palcach jednej reki i to po jezdzie wrocek, i nie tylko. A teraz jak mam 1.6 to chwila moment i temperatura w gore i wentylator po miescie to praktycznie non topa smiga i czy zimno czy cieplo ale trzyma cały czas tą samą temp.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

napisałem o 2.0
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mikruss pisze: A teraz jak mam 1.6 to chwila moment i temperatura w gore i wentylator po miescie to praktycznie non topa smiga
I się ciesz to prawidłowy objaw.
Silnik ma się jak najszybciej zagrzać 0 ciepły silnik jest ekonomiczny.
Po to ktoś wymyślił przy chłodnicy śmigę i przy głowicy termostat , żeby temp. utrzymać na w miarę stałej wartości czyli ok 85-96 stopni.
Silnik niedogrzany nie jest ekonomiczny a przegrzany jest - do remontu :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

jamszoł pisze:a przegrzany jest - do remontu :mrgreen:
niestety po raz kolejny masz rację :cry: , ale za to to ode mnie nie dostaniesz POMóGŁ ;) :razz:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mikruss, ty to wogole miales cud samochod ... 1.3 a ciagnelo jak 2.0, a palil tyle i grzal sie jakby to bylo 0.5 :D a tak serio to skad ty mozesz wiedziec czy ci wentylator chodzil czy nie ?? tylko ja taka wiedze mam (wtajemniczeni wiedza o co chodzi) i uwierz mi, ze prawidlowo pracujacy obwod chlodzenia powoduje, ze czy lato czy zima wentylator zalacza sie co 2-3 minuty i w trasie i w miescie.
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

cidzej pisze:ze prawidlowo pracujacy obwod chlodzenia powoduje, ze czy lato czy zima wentylator zalacza sie co 2-3 minuty i w trasie i w miescie.
He he... u mnie to utopia, jak mi się w ogóle wentylator włączy to jest dobrze. Ostatnio dziada pół godziny grzałem ( czyt. jeździłem powyżej 4000 obrotów) to mi się łaskawie włączył. Albo termostat albo pompa
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

termostat. jakby pompa to bys chlodzenia nie mial i bys zagrzal silnik - podobnie jakby to byla wina termowlacznika wentylatora


pozxa tym powiedzcie mi jak wy ten wentylator sprawdzacie ?? co 30 sek. zatrzymujecie sie i podnosicie maske ??
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

cidzej pisze:jakby pompa to bys chlodzenia nie mial i bys zagrzal silnik


Tyż racja. Dzięki. Jutro kupię termostat i zobaczymy co będzie :mrgreen:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

cidzej pisze:tylko ja taka wiedze mam
hehe nie tylko Ty :P
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

cidzej pisze:tylko ja taka wiedze mam
MARKKO pisze:hehe nie tylko Ty :P
zgadza się każdy może sobie diode zamontować :lol:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pewnie tylko nie znam nikogo kto by takową miał :D
mikruss

Post autor: mikruss »

cidzej pisze:mikruss, ty to wogole miales cud samochod ... 1.3 a ciagnelo jak 2.0, a palil tyle i grzal sie jakby to bylo 0.5 :D a tak serio to skad ty mozesz wiedziec czy ci wentylator chodzil czy nie ?? tylko ja taka wiedze mam (wtajemniczeni wiedza o co chodzi) i uwierz mi, ze prawidlowo pracujacy obwod chlodzenia powoduje, ze czy lato czy zima wentylator zalacza sie co 2-3 minuty i w trasie i w miescie.
Haha jak na 1.3 to chodzil nardzo fajnie (na pewno nie jak ten co teraz mam) ale byl fajny silniczek, a spalanie tez mial baaardzo fajne bo w 6L100km sie miescilem z palcem w d*&ie. Zreszta jak sie umie jechac to zawsze mozna spalic mniej. Teraz majac 16V ciezko mi utrzymac takie bo kill za killem :twisted: ale w 8L/100km sie mieszcze. A co do załączającego sie wentylatora jak jezdzilem 1.3 po miescie caly czas korki to wiem kiedy mi sie wentylator zalączyl bo az silnik przygasal i bylo go slychac. Teraz jak mam 1.6 to co chwile sie zalącza i wskazówka od temp. jest caly czas prawie na max. a w 1.3 ledwo wchodzila na norm ;)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

cidzej pisze:pewnie tylko nie znam nikogo kto by takową miał
a ja znam.... Ciebie :P nie no ja mam jak mi sie wentylator właczy przepiecie na wzmaku i kurde nie wiem czemu.
emceha

Post autor: emceha »

MARKKO pisze:nie no ja mam jak mi sie wentylator właczy przepiecie na wzmaku i kurde nie wiem czemu
Buahahahah :mrgreen: efekty dźwiękowe :P U mnie na postoju czuć że się włączył bo obroty spadają na moment ale podczas jazdy już się nie da wyczaić :( Dioda dobra rzecz no i banalna do wykonania ;) Chyba się pokuszę... jak mi k**wa auto oddadzą :evil:
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

emceha pisze:jak mi k**wa auto oddadzą :evil:
To Ty jeszcze nie masz auta?
ODPOWIEDZ