Oznaki zuzutego sprzegla

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

griby, czy sprzęgło jak ruszasz zaczyna brać jak pedał masz przy samej górze ?
Z Twego opowiadania po mojemu wynika , że jednak sprzęgło się śliska czyli za mały luz na lince - jeśli tak to popuść linkę bo inaczej tarczka się przypali i będziesz ją miał do wymiany.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jamszoł, ale tam jest samoregulator :-|
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A jeśli jest walnięty albo się skończył ?
Niech opisze gdzie mu to sprzęgło bierze bo wynika z opisu , że się śliska.
A na zaciągniętym ręcznym z jesynki lub z dwójki się ruszy - śliskać się będzie od trójki w góre.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

śłizgaćsiębędzie od trójki w górę a to ciekawe? poweisz mi coś więcej na temat Twojej opini?
griby

Post autor: griby »

dzięki za zainteresowanie. więc sprzęgło łapie normalnie czyli w połowie. racja, na jedynce zachowuje się normalnie no bo inne obciążenia, ale na przykład zauważyłem, że nawet na 3 biegu jak mocno przygazuję się też ślizga. w niedzielę byłem nad jeziorem, gdzie są wyokie podjazdy: podjeżdżałem n równych biegach, aż silnik się dławił - wszystko było OK. on się wysprzęgla tylko w okolicach 3000 obr. Z tego co mówicie wynika, że to może być tarcza albo docisk. hmm. teraz mam dylemacik, bo jeśli to całe sprzęgło do wymiany, to chyba teraz nie powinienem się przejmować dopóki się całkiem nie rozleci? ale z drugiej strony mówicie że może to być ten docisk i może wystarczy go naprawić, oszczędzając tarczę, która może jest OK? co powinienem zrobić? oddać do mechanika? pozdrawiam
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

griby pisze:co powinienem zrobić?
Koszt tarczy w całości kosztów jest niewielki.Wymień wszystko.
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

darcun4 pisze:Wymień wszystko
Zdecydowanie!!! Nawet się nie zastanawiaj tylko kup komplet, każdy kto choć trochę zna się na samochodach powie Ci że nie powinno robić się inaczej
Kiyu

Post autor: Kiyu »

hi jestem nowy na tym forum aczkolwiek escorta mam juz troche czasu i sie troche zmeczył i mam takie pytanko gdzie moge kupic nie za drogo sprzegło do mk4 z 1989roku ?
emceha

Post autor: emceha »

Szukaj na allegro Kiyu ;) powinno się znaleźć bez problemu a jak nie to w INTERCARS-ie. A tak wogóle to witamy w gronie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

lordpablo pisze:więcej na temat Twojej opini?
przy I i II masz duże przełożenie i silnik jest mocny i nie dajesz po gazie więc tarcza jeszcze wytrzyma i pociągnie przy wyższych biegach musisz dać po obrotach a tego tarcza już nie przetrawia.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ