akurat na klemy lepsza jest wazelina (jak czujesz niechęć do kosmetycznej to użyj technicznej ) ale mnie nie chodziło o samą klemę ale o mocowanie kabla masowego do klemy - sprawdź to albo nawet rozegnij lub rozkręć (nie wiem jak jest u ciebie ale pewnie kabel zarobiony oczkiem pod śrubkę do klemy) to łączenie, użyj pasty lutowniczej lub kalafoni , podgrzej dobrze i zalej cyną a następnie zagnij i jeszcze raz zagrzej żeby cyna złapała to oczko i dobrze wypełniła środek zagięcia. To sprawdzona metoda i o wiele lepsza niż kabel na skrętkę i kombinerki
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
cidzej, u mnie przygasaja swiatla, auta nie przymula (byc moze dlategoze w dieslu trudniej obroty jalowego zmniejszyc), narazie jeszcze nie wiem co to jest,ale na pewno niedlugo sie dowiem jak wezme miernim do reki Wtedy Ci powiem
Twiks, idziesz pod spod auta, tak zeby zobaczyc alternator. Nastepnie patrzysz ile tam kabli jest wkreconych (powinny byc az dwa ). Wybierasz ten cieńszy. patrzysz sobie jak on idzie i powinienes trafic na jego koncu na stacyjke Wiec wystarczy ze pociagniesz nowy kabel od tego wlasnie miejsca w rozruszniku do stacyjki i powinno byc po problemie. koszt ok 10zl (lepiej kupic podobnej srednicy kabel co tam juz jest). Tym sposobem bedziesz mial naraz wpiete dwa kable,dzieki czemu bedzie mogl przeplynac wiekszy prad
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Witam!Dzięki bardzo wszystkim za pomoc i za zainteresowanie.Myślę że dam radę zrobić to co napisał WieSiu.Jak się sprawdzi napiszę czy problem zniknął.!Pozdrowionka!
WieSiu pisze:Tym sposobem bedziesz mial naraz wpiete dwa kable,dzieki czemu bedzie mogl przeplynac wiekszy prad
Sorki WieSiu, ale to rozwiązanie wydaje mi się trochę naciągane wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby puścić nowy, grubszy kabel (w miejsce tego cienkiego), wprost od akumulatora do alternatora, "przepuszczajac" ten kabel przez przekaznik. dopiero przekaznik wyzwalac sygnalem ze stacyjki. wydaje mi sie ze w ten sposob unikniemy uszkodzenia stacyjki spowodowanego przeplywem duzego pradu.
tam nie idzie zbyt duży prąd .
Tam tylko załączasz elektromagnes rozrusznika a nie cały rozrusznik.
A kolega tu wspominał , że na elektryce się nie za bardzo zna.Twiks, pociąg albo drugi albo nowy przewód z pod stacyjki opis masz w moim poscie - następnie skręć z przewodem pod deską w prawo - pod nogami pasażera a konkretnie nad prawą nogą pasażera masz przejście przez blachę do nadkola.Dalej już dotrzesz do rozrusznika.
WieSiu pisze:Tym sposobem bedziesz mial naraz wpiete dwa kable,dzieki czemu bedzie mogl przeplynac wiekszy prad
jamszoł pisze: tam nie idzie zbyt duży prąd .
coś koledzy mieszacie nam w główkach to albo płynie duży prąd albo nie. mnie się wydaje, że płynie skoro oryginalny kabel okazuje się za cienki, a on wcale taki cienki to nie jest (parę amper po nim pójdzie).
Ostatnio zmieniony 22 maja 2007, 10:20 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
kabel nie jest cienki,ale tez nie jest gruby, znaczy sie jest sredni, nikt tu nikomu nie miesza w glowie Dac drugi niecienki kabel (zostawiajac stary,zeby sobie byl) i po sprawie. Ja tak zrobilem i dzialalo, pomoglo w 100% w fiescie w silniku 1.4 (a tam jest dokladnie tak samo wszystko rozwiazane jak w escorcie).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Witam po raz kolejny!Sprawdzałem ten kabel o którym piszecie i jest tak: ze stacyjki wychodzi kabel który biegnie obok akumulatora występuje tam tzw.zwora jak się doczytałem w instrukcji elektrycznej i z tej zwory wychodzi cieńszy kabel który jest poprowadzony do rozrusznika może ta zwora powoduje to iż nie ma takiego napięcia jak powinno by być normalnie.Spróbuję wywalić tą zworę i cieńszy kabel zamienić na taki sam jak od stacyjki może to rozwiąże problem!Pozdrawiam!
Twiks, mówisz o zworze a zwora to jest jakieś tam połączenie dwóch kabli a jak połączenie to może się pie....
Zrób jak WieSiu pisał - poprowadź cały nowy przewód bez przerywników - będzie pewność , że po drodze nic na połączeniach nie będzie się walić.