Wentylator a elektryka!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

dokładnie przewody dochodzące do klemy mogły już chwycić zbyt dużo salmiaku.
A więc powracamy do masy :mrgreen:
Sprawdź dobrze kleme.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dobra, jutro ją spróbuje troche poskrobać
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

i posmarój ją zwykłą wazeliną kosmetyczna.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł, wazeliny nie posiadam. jakosc nigdy nie czułem potrzeby jej posiadania :P

ale tak serio to za każdym razem zlewam klemy Kontaktem :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

akurat na klemy lepsza jest wazelina (jak czujesz niechęć do kosmetycznej to użyj technicznej :lol: ) ale mnie nie chodziło o samą klemę ale o mocowanie kabla masowego do klemy - sprawdź to albo nawet rozegnij lub rozkręć (nie wiem jak jest u ciebie ale pewnie kabel zarobiony oczkiem pod śrubkę do klemy) to łączenie, użyj pasty lutowniczej lub kalafoni , podgrzej dobrze i zalej cyną a następnie zagnij i jeszcze raz zagrzej żeby cyna złapała to oczko i dobrze wypełniła środek zagięcia. To sprawdzona metoda i o wiele lepsza niż kabel na skrętkę i kombinerki ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

cidzej, u mnie przygasaja swiatla, auta nie przymula (byc moze dlategoze w dieslu trudniej obroty jalowego zmniejszyc), narazie jeszcze nie wiem co to jest,ale na pewno niedlugo sie dowiem jak wezme miernim do reki :) Wtedy Ci powiem

Twiks, idziesz pod spod auta, tak zeby zobaczyc alternator. Nastepnie patrzysz ile tam kabli jest wkreconych (powinny byc az dwa ;) ). Wybierasz ten cieńszy. patrzysz sobie jak on idzie i powinienes trafic na jego koncu na stacyjke :) Wiec wystarczy ze pociagniesz nowy kabel od tego wlasnie miejsca w rozruszniku do stacyjki i powinno byc po problemie. koszt ok 10zl (lepiej kupic podobnej srednicy kabel co tam juz jest). Tym sposobem bedziesz mial naraz wpiete dwa kable,dzieki czemu bedzie mogl przeplynac wiekszy prad :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

WieSiu pisze:idziesz pod spod auta, tak zeby zobaczyc alternator
a jak się nieda?
Twiks

Post autor: Twiks »

Witam!Dzięki bardzo wszystkim za pomoc i za zainteresowanie.Myślę że dam radę zrobić to co napisał WieSiu.Jak się sprawdzi napiszę czy problem zniknął.!Pozdrowionka!
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze:Tym sposobem bedziesz mial naraz wpiete dwa kable,dzieki czemu bedzie mogl przeplynac wiekszy prad :)
Sorki WieSiu, ale to rozwiązanie wydaje mi się trochę naciągane :P wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby puścić nowy, grubszy kabel (w miejsce tego cienkiego), wprost od akumulatora do alternatora, "przepuszczajac" ten kabel przez przekaznik. dopiero przekaznik wyzwalac sygnalem ze stacyjki. wydaje mi sie ze w ten sposob unikniemy uszkodzenia stacyjki spowodowanego przeplywem duzego pradu.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze:sposob unikniemy uszkodzenia stacyjki spowodowanego przeplywem duzego pradu.
tam nie idzie zbyt duży prąd .
Tam tylko załączasz elektromagnes rozrusznika a nie cały rozrusznik.
A kolega tu wspominał , że na elektryce się nie za bardzo zna.Twiks, pociąg albo drugi albo nowy przewód z pod stacyjki opis masz w moim poscie - następnie skręć z przewodem pod deską w prawo - pod nogami pasażera a konkretnie nad prawą nogą pasażera masz przejście przez blachę do nadkola.Dalej już dotrzesz do rozrusznika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

WieSiu pisze:Tym sposobem bedziesz mial naraz wpiete dwa kable,dzieki czemu bedzie mogl przeplynac wiekszy prad :)
jamszoł pisze: tam nie idzie zbyt duży prąd .
coś koledzy mieszacie nam w główkach ;) to albo płynie duży prąd albo nie. mnie się wydaje, że płynie skoro oryginalny kabel okazuje się za cienki, a on wcale taki cienki to nie jest (parę amper po nim pójdzie).
Ostatnio zmieniony 22 maja 2007, 10:20 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie umniejsza to faktu , że to kabel konkretnie do elektromagnesu.
A jak wiadomo - elektromagnes załącza rozrusznik. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kabel nie jest cienki,ale tez nie jest gruby, znaczy sie jest sredni, nikt tu nikomu nie miesza w glowie :D Dac drugi niecienki kabel (zostawiajac stary,zeby sobie byl) i po sprawie. Ja tak zrobilem i dzialalo, pomoglo w 100% w fiescie w silniku 1.4 (a tam jest dokladnie tak samo wszystko rozwiazane jak w escorcie).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Twiks

Post autor: Twiks »

Witam po raz kolejny!Sprawdzałem ten kabel o którym piszecie i jest tak: ze stacyjki wychodzi kabel który biegnie obok akumulatora występuje tam tzw.zwora jak się doczytałem w instrukcji elektrycznej i z tej zwory wychodzi cieńszy kabel który jest poprowadzony do rozrusznika może ta zwora powoduje to iż nie ma takiego napięcia jak powinno by być normalnie.Spróbuję wywalić tą zworę i cieńszy kabel zamienić na taki sam jak od stacyjki może to rozwiąże problem!Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Twiks, mówisz o zworze a zwora to jest jakieś tam połączenie dwóch kabli a jak połączenie to może się pie....
Zrób jak WieSiu pisał - poprowadź cały nowy przewód bez przerywników - będzie pewność , że po drodze nic na połączeniach nie będzie się walić.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ