problem z akumulatorem

Moderator: Moderatorzy

MARKKO

Post autor: MARKKO »

jak to niema takiej opcji? jasne że jest.
Rafał jak Ty mało wiesz o mechanice :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23600
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ok moze i opcja jest,ale nie ma takiej opcji zeby na sprawnym regulatorze bylo wiecej niz 14,5V ! Jesli jest uszkodzone cos poza regulatorem to albo nie bedzie ladowac,albo po prostu bedzie bardzo slabo ladowac. A poza tym markko alternator to nie mechanika :P tylko elektryka! ;) A jedynym elementem mechanicznym sa lozyska :P
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

ale żeby wymontowac altermator to mechanika :P to mógł paść altermator bo jezeli został zmieniony regulator i jest bez zmian to to jest jedyna opcja
tomek31

Post autor: tomek31 »

to jakie widzicie rozwiązanie? bo ja nadal nie mam pomysłu
tomek31

Post autor: tomek31 »

panowie...
problem się zacząl w dniu kiedy jadąc w burzę w zerwanie chmury samochód zalał się tak ze następnego dnia nie dał się odpalic (tego samego dnia jeszcze zapalal a następnego raz sie odpalil a później akumulator zdechł)
pozniej zaczęly się problemy....
samochod dziwnie pracuje (inaczej słychac prace silnika) i zauwazylem że strzela czasem jakby z wydechu
(traci moc) i zauważyłem tytułowy wyciek z akumulatora...
zbadalem i jest to niedoladowanie przy duzym obciazeniu i przeladowanie przy duzych obrotach.
jak wiecie wymiana regulatora nic nie dala (czy mógł być wadliwy sprzedany?). czy mogl caly alternator wysiasc? czy moze to akumulator? pomozcie bo utkwilem
MARKKO

Post autor: MARKKO »

mozliwe jest także że diody w alternatorze robią spiecie i dlatego masz za duze ładowanie nawet gdy działa dobrze regulator ale tylko w tym wypadku.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

markko pisze:mozliwe jest także że diody w alternatorze robią spiecie i dlatego masz za duze ładowanie nawet gdy działa dobrze regulator ale tylko w tym wypadku.
nie ma takiej opcji. sprawny regulator-jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcie i powyżej pewnego powinien"zrywać" czyli rozłączać ładowanie.

dwa pytania--
1.gdzie mierzysz ładowanie? na aku,czy na bezpiecznikach?
2.jak główna masa? sprawdzałeś?(może być przyczyną spadków napięcia)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

"darcun4


Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 773
Skąd: Toruń

Wysłany: Sro 14 Cze, 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie


--------------------------------------------------------------------------------

Ja postawię, na aku. Góra dwa miechy i wymiana.
_________________
stary fordowiec nowy escortowiec

1,6 EFI+LPG "91

a w PiSdu "

Jako, że nie mogę cytować sam siebie normalnie, to zrobiłem to inaczej :wink:
Powyższa sugestia sugerowała między innymi ocenę grubości płyt ołowianych. I wg. mnie są one za cienkie.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

darcun4 pisze:Ja postawię, na aku. Góra dwa miechy i wymiana.
jest i taka opcja :) :) :)
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
MARKKO

Post autor: MARKKO »

leszek pisze:nie ma takiej opcji. sprawny regulator-jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcie i powyżej pewnego powinien"zrywać" czyli rozłączać ładowanie.
Spierał się nie będę ale dzisiaj specjalnie oto pytałem się elektromechanika :P (BLE)
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

markko pisze:Spierał się nie będę ale dzisiaj specjalnie oto pytałem się elektromechanika (BLE)
zmień go bo cie oszukuje :razz: :mrgreen:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
tomek31

Post autor: tomek31 »

na akumulatorze mierze....
a jak mam sprawdzić tę masę??? i czy wszystko z nią ok?
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

gróby przewód (-) między aku a karoserią i między silnikiem a karoserią. jak sprawdzić??? odkręcić-przeczyścić pożądnie papierem ściernym(końcówki przewodu nie karoserię).
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23600
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

markko pisze:
leszek pisze:nie ma takiej opcji. sprawny regulator-jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcie i powyżej pewnego powinien"zrywać" czyli rozłączać ładowanie.
Spierał się nie będę ale dzisiaj specjalnie oto pytałem się elektromechanika :P (BLE)
I widzisz markko, dokladnie o tym samym pisalem :) Mialem racuje,ze jak regulator sprawny,to inne elementy alternatora jak sa popsute, to na pewno nie dadza tak wielkiego napiecia, co najwyzej za male :P
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomek31

Post autor: tomek31 »

wyczyściłem ten minus specjalnym środkiem do połączeń elektrycznych i przestał przeładowydać akumulator max napięcie było okolo 14,32V. Natomiast nadal mi spada mocno napięcie jak się dołącza jakiekolwiek obciążenie np światło, nawiew itp
ODPOWIEDZ