Problem z odpaleniem i tankowaniem paliwa

Moderator: Moderatorzy

kaja29

Post autor: kaja29 »

Więc aku 75Ah-680A a firma jakaś EUROSTAR :shock:

[ Dodano: Sob 15 Paź, 2011 ]
Jamszoł pisze:w wieli sklepach jak się pojedzie sprawdzić czy trzeba kupić nowy - pomiar robią za darmochę - przynajmniej w sklepie u mnie na ul.Zgodnej
Pewnie w Ostrowie też się znajdzie taki sklep
tak ale koszt takiego akumulatora to jakieś 3/4 mojego zarobku :cry:
I wątpię by mi tak zmierzyli czy jest ok,jak bym nie kupowała.
Moe do gwiazdki go zrobię aaa :?:
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Więc aku 75Ah-680A a firma jakaś EUROSTAR :shock:
Parametry odpowiedne ale firma dziadowska. Ojciec takiego eurostara w Ostrowie kupił dla mnie, krótko wytrzymała i trup. Teraz mam Centra futura, więcej dołożyłem i dalej pali ładnie ;-)

Ostatnio w Ostrowie robiłem pomiar aku takim sprzętem na zębcowie (są reklamy CENTRA) za darmoche.
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

kaja29 pisze:Tak to jest jak sie nie ma mężczyzny w domu...
To, co panowie... spocik u Kaja29 na kawke? :mrgreen:
kaja29 pisze:świecą pięknie na całości tak jak w filmiku pokazują
Jutro sprawdzę tamte gówienka,ale już chyba wiem że wkręce te stare BARU
Powiem Ci w skrócie jak to było u mnie, rok temu na wrzesień wymieniałem świece na FEBI, starych nie sprawdzalem po prostu rzuciłem w kąt. Auto odpalało przez zimę kapitalnie i to po 1 zagrzaniu świec co mnie dziwiło...

Ostatnio mialem problem - nie pali jak zimny i po chłodnej deszczowej nocy. Temat miał kilkanaście stron. Wymieniłem akumulator - początkowo wydawał się dobry, ale brakowało mu prądu rozruchowego - pytanie jaki ten prąd jest u ciebie.

Zapalał żwawiej, rozrusznik kręcił jak szalony.

Pomogło, na jakiś czas. Parę dni później wykręciłem świece i sprawdziłem je. Dwie nie miały w ogóle żaru, czyli szrot - febi - jednosezonówka. Wziąłem stare których nie sprawdzałem (dwie bosch, dwie ngk), sprawne więc podmieniłem dwie felerne na 2 z boscha używane - pomogło, ale też nie na długo... to, że stare świece będą Ci się żarzyć jeszcze nie świadczy o ich pełnej sprawności... dlaczego? W piątek założyłem wszystkie nówki NGK, dzisiaj rano było -3 samochód odpalił od strzała przy 1 zagrzaniu świec, dodatkowo miał od razu normalne obroty, żadnych kangurków itd.

Także ja bym nie sugerował się tym, że jak wymienisz na stare Beru a żarzące się, że to ci pomoże - może, ale nie musi. Mogą nie grzać już tak samo mocno.

A skoro dymi na czarno a nie na biało, to zbierając informacje z mojego wątku przy problemie z odpalaniem, to raczej nie wina świec. Gdyby świece nie grzały dym byłby biały i gęsty - nie spalona mieszanka paliwowa czyli słabo grzejące świece.

Z tego co gdzieś słyszałem, sprawdzenie kompresji to 50zł nawet mniej zależy od warsztatu. Ja bym sprawdził samemu wtryskiwacze, a jeżeli miał podejrzenie co do nich poszukał nowych końcówek i wymienił, ewentualnie wlał jakiegoś STP'a na czyszczenie wtryskiwaczy tylko tu jest ryzyko bo jak powiedział ministerq "kupując tanio kupujesz dwa razy". STP może w twoim przypadku pomóc a nie musi. Jeżeli stwierdzisz natomiast, że to nie wtryski, to poszedłbym na pomiar kompresji silnika.

Wtedy - nie chcę siać głupot i plotek, ale z tego co wyczytałem dawno temu jak kupowałem diesla na jakimś forum, jeżeli brak nam kasy na remontowanie silnika, można się na zimę poratować ceramizerem + olej, tylko nie pamiętam jaki. Ale to tylko takie "świtanie w uszach", nie jestem pewien i nie chcę brać odpowiedzialności za te słowa. Dlatego lepiej się upewnić i w razie czego potraktować ten akapit jako złą plotkę. ;)
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

AAA jeszcze nie pomyślano o jednym, może Kaja ma słaby rozrusznik ?? Warto regenerować, czyszczenie w srodku itp. Po czyszczeniu kręci szybciej i wcześnie zapala niż przed czyszczeniem ;-) Mój po czyszczeniu kręcił jak głupi.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Poprawa masy silnika - też pomaga
I jak zwykle się powtórzę - dołożyć kabel masowy z minusa akumulatora do obudowy rozrusznika
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kaja29

Post autor: kaja29 »

Jamszoł pisze:Poprawa masy silnika - też pomaga
I jak zwykle się powtórzę - dołożyć kabel masowy z minusa akumulatora do obudowy rozrusznika
teraz to z tym kablem zgłupiałam,bo gdzieś czytałam że też dobrze dać kabel z plusa aku,do alternatora :?:
Bo właśnie ruszam dupkę do auta i będę patrzeć na początku czy w ogóle dziś odpali,póżniej świece sprawdzę,i wszystko po kolei,więc proszę jeszcze o jakieś uwagi jak by co.
Będę tu zaglądać co chwilę :smile:
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

W escorcie jest ciulato rozwiązane z tą elektryką. Kabel plusowy idzie z akumulatora do rozrusznika a od rozrusznika cienki na alternator. Dlatego najlepiej dołożyć bezpośrednio z aku do alternatora gruby kabel to na pewno nie zaszkodzi.

Masę dodatkową ja sobie też zrobiłem, w najkrótszym możliwym odcinku. Tzn kabel do minusa i tuż z boku akumulatora obok mocowania zawiasu jest otwór i śruba - nie wiedzieć w jakim celu po prostu wkręcona, ale nawet jakbyś jej nie miała to spokojnie można tam znaleźć otwór na dodatkową śrubę i nakrętkę. Na koniec kabla ucho wkłądasz w gwint śrubki dokręcasz do karoserii i gitara. Nie koniecznie odczujesz że to coś dało, ale na pewno nie zaszkodzi w razie draki. "Oryginalnie poprowadzoną masę odkręciłem pod samochodem, przeczyściłem wszystko na błysk psiknąłem kontaktem i skręciłem z powrotem.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2011, 10:32 przez elnino, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak dajemy plus z altka na aku
Ale ten kabelek poprawia ładowanie akumulatora
Kabel dajemy dodatkowo
A minusowy z aku do rozrusznika (pod obudowę) celem poprawy masy silnika - głównie dla poprawy masy przy samym rozruszniku - bo to on potrzebuje tego najbardziej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kaja29

Post autor: kaja29 »

więc tak auto nie odpaliło :cry:
Mimo że nie było temp.minusowej,wykręciłam świece i niestety nie grzeją tak ładnie ja te Beru,dodatkowo widzę że te ten kabel który idzie na świece poszczególne jest nie za ciekawy po prostu poprzecierany w niektórych miejscach,i na łaczeniach w dwóch miejscach nie trzyma się na całych drucikach tylko są poprzerywane...
Więc pewnie czeka mnie wymiana tego kabla...jaki to może być koszt?Wkręcać te świece Beru? :sad:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kaja29, ja bym kupił mimo wszystko nowe świece NGK
Co do kabelka - nie zastanawiaj się - dawaj nowy
Metr takiego kabelka to wydatek rzędu 5 zł
Weź stary do sklepu - on musi być o odpowiedniej grubości
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kaja29

Post autor: kaja29 »

Jamszoł pisze:kaja29, ja bym kupił mimo wszystko nowe świece NGK
Co do kabelka - nie zastanawiaj się - dawaj nowy
Metr takiego kabelka to wydatek rzędu 5 zł
Weź stary do sklepu - on musi być o odpowiedniej grubości
no tak ale ten kabel chyba nie jest sprzedawany na metry-może żle się wysłowiłam,ale to jest ten kabel od świec,gdzie na końcówce ma taki jakby czujnik,i do każdej z świec przychodzi taka blaszka bo to tak jest łączone on nie jest w całości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kaja29, jeśli chcesz orginał - proponuję odwiedzić szroty - masz ich sporo w Ostrowie i okolicach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

do tych świec najlepiej po szrocie poszperać, bo oryginalny koszuje ponad 100zl. świece z ngk 152zł mnie wyszły w piątek, wiem że to dla ciebie duży wydatek, ale niestety niezbędny a kupując taniej... kupisz prędzej kolejne.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Niestety wydatek jest ale na kilka lat masz spokój
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

otóż to. z jednej strony przykro się robi, że są takie realia i możliwości i człowiek musi stawać codziennie przed dylematami, z drugiej strony jeżeli kaja oczekujesz pomocy, to niestety jak na Twoje możliwości o których wspomniałaś to jest to bardzo duży wydatek z którym tak czy siak powinnaś się liczyć.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
ODPOWIEDZ