centralny zamek

Moderator: Moderatorzy

Albercik

Post autor: Albercik »

Mucka13 pisze:czary - stała masa
czerwony - stały +
zielono żółty - zmienny ( raz + raz - )
chyba brązowy - zmienny ( raz + raz - )
Chciałem to napisać, ale autowylogowywanie mi to uniemożliwiło :)

Działa to tak: Przewód zielono-żółty daje plus na zamknięcie, a biało-czarny (a nie brązowy) daje plus na otwarcie. Teraz jest pytanie, czy centralka do CZ sterowanego plusem, czy minusem? bo jak plusem, to jest ok i widocznie źle podłączasz, jeśli minusem, to dupa, bo trzeba zastosować jakiś uniwerslany sterownik, który może być sterowany zarówno plusem, jak i minusem, a daje plus na wyjściu. Ja mam teraz tak podłączone, bo sterownik od pilota daje minus, więc, żeby nie robić rzeźby i nie ciągnąć dwóch dodatkowych kabli do drzwi - podłączyłem przez sterownik uniwersalny (model ST-111) i wszystko śmiga elegancko.

Jakbyś miał jakieś pytania, to pisz, bo jestem świeżo po robocie tego (wczoraj skończyłem to składać). Albo najlepiej napisz mi dokładnie, jak to masz podłączone. bo może faktycznie coś pochrzaniłeś z kablami.

BTW - jak masz sterowniki oryginalne, ale od wersji bez pilota, to będzie trochę rzeźbienia, ale jak wrócę do domu, to wezmę piwko i możemy modzić.

Jak chcesz to przedzwoń do mnie ok. 21:00, to Ci wytłumaczę dokładnie co i jak (513-313-987).

Pozdro
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

trudno sam sobie poradze :razz:
Mucka13, jakie przekazniki montowałes u siebie? ile takie cos kosztuje?

[ Dodano: Czw 22 Kwi, 2010 ]
Albercik, mam orginalne siłowniki i mam mk6 wiec te kolory kabli co piszesz mam i tak inne. z tego co czytałem na innych forach to przekazniki powinny załatwic sprawe.
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

odebrałem maila na weken bede u kolesia który ma mój schemat to ci podesle oki
:mikolaj:
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

oki :smile: a na przekaznikach robiłes?
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

nie poprostu całosc podpiełem pod skrzynke i dpaliłem ale nie bangla tak jak trzeba cos mam nie tak
:mikolaj:
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

no nic podeslesz schemat to bede patrzył...... moze jeszcze ktos cos podpowie... ale mam tak samo jak Mucka13. alarm działa ale silowniki sie nie odzywaja..... to chyba trzeba te przekazniki, tylko ja nie rozumiem jak je trzeba podpiac :sad:
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a centralny juz Ci dziala z kluczyka ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

nie gada wogole, ale ja połaczyłem tylko ze soba silowniki i wpialem do sterownika.... moze cos jeszce trzeba?
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

new90 pisze:ale ja połaczyłem tylko ze soba silowniki i wpialem do sterownika.... moze cos jeszce trzeba?
nalezy przewody te ktore sa masowe wpiac do masy i te ktore sa stalym plusem wpiac do + ale takiego gdzie zawsze wystepuje (niezaleznie od polozenia kluczyka) i dopiero te pozostale dwa sluza do sterowania centralnym zamkiem (i do "wymiany" miedzy silownikami informacji o tym co sie z nimi dzieje). A to ze spiales dwa centralne razem to ok, tak wlasnie ma byc :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

czyli teraz pod siłowkiki podpiac + i - i to wszystko dopiero do centralki?
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23310
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

zeby nie bylo niejasnosci:

czary - stała masa
czerwony - stały +
zielono żółty - zmienny ( raz + raz - )
chyba brązowy - zmienny ( raz + raz - )

wszystkie te kable laczysz 1 do 1 miedzy silownikami centralnego zamka, bo za pomoca tych kabli jest ich zasilanie i sterowanie.

czarny i czerwony to stale zasilanie + i - i wpinasz gdzies gdzie zawsze wystepuje napiecie

zielono-zolty i chyba brazowy wpinasz do sterownika centralnego zamka (tego na pilota),ale tylko i wylacznie wtedy to robisz,jesli ten sterownik ma wyzwalanie po +, jesli nie ma,to musisz zastosowac przekazniki, ktore zamienia - na +
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

new90 pisze:trudno sam sobie poradze :razz:
Mucka13, jakie przekazniki montowałes u siebie? ile takie cos kosztuje?

[ Dodano: Czw 22 Kwi, 2010 ]
Albercik, mam orginalne siłowniki i mam mk6 wiec te kolory kabli co piszesz mam i tak inne. z tego co czytałem na innych forach to przekazniki powinny załatwic sprawe.
Przekaźniki kosztują grosze, Kup 2. To są zwykłe samochodowe, w każdym elektronicznym takie mają. Też się z tym męczyłem, ale doszedłem. Co do podłączenia przekaźników to postaram się zobaczyć jak to było. Pamiętam tylko że kombinowałem z tymi 4 kabelkami do przekaźnika aż w końcu się udało.

Jamszoł pisze:
to jest po to, że jak otworzysz auto z pilota, a po 30 sekundach nie przekrecisz stacyjki to auto się samo zamknie.
Wątpię w to - centralka ponownie zamknie jak nie otworzysz drzwi po otwarciu z pilota .
U mnie drzwi się zamykają po przekręceniu stacyjki.


Zależy od alarmu. A to o czym mówisz to dodatkowa funkcja. Też mam tak.
Ale, są 3 opcje

otwieramy z pilota, nie otworzymy dzwi, alarm zamknie auto po np 30 sek
otwieramy z pilota, otwieramy dzwi, nie wsadzamy kluczyka, auto sie zamknie np po 30 sek
otwieramy z pilota, otwieramy dzwi, wsadzamy kluczyk i go przekręcamy, auto się zamyka

ja mam akurat te wszystkie funkcje, tak więc zależy od alarmu



new90 - jakby Ci się nie udało to wstrzymaj się z miesiąc;] bo na pewno będę jechał do Pionek;] niedaleko Ciebie, to Ci podłącze;]
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

zielono żółty - zmienny ( raz + raz - )
chyba brązowy - zmienny ( raz + raz - )
co to dokładnie znaczy to zmienny? se sterownika mam 6 kabelkow :
-otwieranie
-zamykanie
- plus
- minus
-plus
- minus

[ Dodano: Pią 23 Kwi, 2010 ]
Wiesu dokoncz schamat.... narazie mam tak podłaczone co dalej?
Załączniki
schemat.jpg
schemat.jpg (21.86 KiB) Przejrzano 6674 razy
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Albercik

Post autor: Albercik »

Mucka13 pisze:Przekaźniki kosztują grosze, Kup 2. To są zwykłe samochodowe, w każdym elektronicznym takie mają. Też się z tym męczyłem, ale doszedłem. Co do podłączenia przekaźników to postaram się zobaczyć jak to było. Pamiętam tylko że kombinowałem z tymi 4 kabelkami do przekaźnika aż w końcu się udało.
boże... zostaw to w cholerę. podłącz najpierw tak, żeby działało z kluczyka. Olej na razie tą centralkę. Zrób, jak Ci powiem, a będziesz się cieszył. Gwarantuję.
Do siłowników z przodu idą cztery kable
Do siłowników z tyłu idą dwa kable.

Ze wszystkich czterech wychodzą kabelki czarne. podłączasz je pod masę. gdziekolwiek.

To jest nieprawda:
WieSiu pisze:zielono żółty - zmienny ( raz + raz - )
chyba brązowy - zmienny ( raz + raz - )
na tych kablach pojawia się tylko plus. bez masy. w przypadku siłowników uniwersalnych silicona tak jest, ale w oryginałach nie.

Wię tak - czarne łączysz z masą - to już wiemy. Teraz musisz napisać jakie masz kolory kabli wychodzące siłowników master i slave. Dla MK7 wygląda to tak:
Czarny - masa
pomarańczowo-czerwony - plus
biało czarny - plus do zamków
żółto zielony - plus do zamków.

teraz tak. czarny już ustaliliśmy. +12V łączysz razem od obu siłowników master i wpinasz w skrzynkę bezpieczników, lub gdziekolwiek do +12V (przez bezpiecznik 20A). pozostałe dwa kable łączysz tak samo we wszystkich siłownikach (kolorami - np. biały z białymi, czarny z czarnymi). i wtedy musi działać. jeśli teraz Ci nie działa a masz tak podłączone, to zobacz, czy nie zrobiłeś tego samego, co ja: przez godzinę zastanawiałem się dlaczego nie działa u mnie po podłączeniu, a się okazało, że wersje bez fabrycznego C.Z. nie miały bezpiecznika. wsadziłem bezpiecznik do skrzynki (u mnie miejsce nr 30) i wszystko zaczęło działać.
new90
Posty: 705
Rejestracja: 17 cze 2009, 11:44
Lokalizacja: Radom

Post autor: new90 »

Albercik, ja zezbie sam instalacje i nie wpinam jej w skrzynke wogole.
ale central juz działa. musze tylko kupic ksaete zamka prawa bo mam jaka dziwna i sie zacina....... lewa jest super i chodzi. nie wiem czemu jedna jest inna i druga.
ale z kablami juz doszedłem i wszystko gra.
a podłaczone mam tak:
Załączniki
schemat.jpg
schemat.jpg (26.54 KiB) Przejrzano 6677 razy
~~>najszybszy w miescie<~~ :P
Zablokowany