akumulator - zgon czy zimno?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23541
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie chcesz robić tandety a zatykajac te otwory zrobisz tandete. Przecież te otwory służą do zaciągania świeżego powietrza z zewnątrz do kabiny. Mk4 nie miało tego bo miało otwory na masce. Żeby nie zrobić wiochy to kup właśnie oryginalną przykrywke jak tak bardzo Ci przeszkadza woda na akumulatorze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

tak mi to przeszkadza ze mi to skopcilo aku :S,
skoro jest to potrzebne to lipa, bo juz rdzewieje mi to miejsce pod aku od tej wody:(
http://moto.allegro.pl/item873937718_ak ... dabie.html

ktos cos powie na temat tego aku? bedzie dobry? za godzine moge po niego jechac
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

bedzie dobry tylko po co ci az taki ?

zgodnie z serwisówką "silniki benzynowe 1,6 oraz 1,8 dm3: 12 V, 290 A/60 A-h;"


czyli w zasadzie w tej chwili każdy akumulator >40Ah prądowo da radę pociągnąć :D


http://moto.allegro.pl/item869232962_ak ... _plus.html w zupelnosci wystraczy

a nawet

http://moto.allegro.pl/item870027833_ak ... szawa.html


nei dajmy sie zwariowac - 10 czy 15 lat temu (a moze i 20) akumulatory mialy zupelnie inne parametry i np. standardowo 50Ah mialy kolo 240-290A prąd zwarcia, w tej chwili taki prąd (a nawet więcej) uzyskują standardowe akumulatory 40Ah

http://moto.allegro.pl/item877804204_ce ... slask.html

http://moto.allegro.pl/item875104158_ak ... kazja.html
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

dobra, tylko czemu nikt mi nie powiedzial ze mam plaskie kwadratowe klemy :S, zadna centra mi nie wejdzie przeciez do tego ;(
jade po schneidera (dobrze pisze?) w takim razie
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mlekolowickie pisze:tylko czemu nikt mi nie powiedzial ze mam plaskie kwadratowe klemy
tak jest w oryginale ale jak jest u ciebie to kto ma to wiedziec ?

poza tym kto by sie tym przejmowal jak sie kupuje takie cos http://moto.allegro.pl/item871016676_kl ... sylka.html

i po problemie ...
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jamszoł pisze:aku powinien być - jeśli chodzi o napięcie w granicach 10 i wyżej Voltów
Nie do końca, w akumulatorach rozruchowych powinno być utrzymywane napięcie ponad 12V (do utrzymywania niższego napięcia bez konsekwencji służą akumulatory głębokiego rozładowania), jeśli zdarzy się 'wychechłać' aku przy odpalaniu i rozładuje się bardziej, to po naładowaniu będzie ok, ale jeśli będzie się to powtarzało, dojdzie do opadu pasy czynnej i zasiarczenia akumulatora, a co za tym idzie zwarcia na celach i spadku napięcia pod obciążeniem. Jeśli mierzymy aku i pokazuje nam, że ma 12.3V, a pod obiciążeniem spada do 9 i mniej, możemy być pewni że któregoś zimowego poranka czeka nas niemiła niespodzianka. Dobra koniec mądrowania się :)

Co do wyboru akumulatora, polecam Bosha i Vartę (nie mamy na nie żadnych reklamacji w pracy), zdecydowanie odradzam Centre (na własnym doświadczeniu) aku po roku umarł, to trochę za krótki okres użytkowania wg mnie. 60Ah to do esa 1.6 górna granica, większego nie ma sensu kupować, będzie niedoładowany i spanie jego żywotność
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Chodziło mi o to , że jeśli bez obciążenia napięcie jest niższe niż to co podałem , to aku jest raczej do odstawki - jeśli w tych granicach , to jest rozładowany ale do reanimacji.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

moj stary aku mial parametry 68aH 400A, nowy 60aH i 510A, ten stary to taki kloc ze uszkodzilem az ta siatke miedzy maska a wycieraczkami :(
na zmiane klem nie mam czasu gdy na dworze jest -8 auto nie jezdzi a ja nie wiem za co sie zabrac :S
przemarzlem jak cholera, ale aku wymieniony juz, 300 do tylu...
ODPOWIEDZ