akumulator - zgon czy zimno?
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Nie chcesz robić tandety a zatykajac te otwory zrobisz tandete. Przecież te otwory służą do zaciągania świeżego powietrza z zewnątrz do kabiny. Mk4 nie miało tego bo miało otwory na masce. Żeby nie zrobić wiochy to kup właśnie oryginalną przykrywke jak tak bardzo Ci przeszkadza woda na akumulatorze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tak mi to przeszkadza ze mi to skopcilo aku :S,
skoro jest to potrzebne to lipa, bo juz rdzewieje mi to miejsce pod aku od tej wody:(
http://moto.allegro.pl/item873937718_ak ... dabie.html
ktos cos powie na temat tego aku? bedzie dobry? za godzine moge po niego jechac
skoro jest to potrzebne to lipa, bo juz rdzewieje mi to miejsce pod aku od tej wody:(
http://moto.allegro.pl/item873937718_ak ... dabie.html
ktos cos powie na temat tego aku? bedzie dobry? za godzine moge po niego jechac
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
bedzie dobry tylko po co ci az taki ?
zgodnie z serwisówką "silniki benzynowe 1,6 oraz 1,8 dm3: 12 V, 290 A/60 A-h;"
czyli w zasadzie w tej chwili każdy akumulator >40Ah prądowo da radę pociągnąć
http://moto.allegro.pl/item869232962_ak ... _plus.html w zupelnosci wystraczy
a nawet
http://moto.allegro.pl/item870027833_ak ... szawa.html
nei dajmy sie zwariowac - 10 czy 15 lat temu (a moze i 20) akumulatory mialy zupelnie inne parametry i np. standardowo 50Ah mialy kolo 240-290A prąd zwarcia, w tej chwili taki prąd (a nawet więcej) uzyskują standardowe akumulatory 40Ah
http://moto.allegro.pl/item877804204_ce ... slask.html
http://moto.allegro.pl/item875104158_ak ... kazja.html
zgodnie z serwisówką "silniki benzynowe 1,6 oraz 1,8 dm3: 12 V, 290 A/60 A-h;"
czyli w zasadzie w tej chwili każdy akumulator >40Ah prądowo da radę pociągnąć

http://moto.allegro.pl/item869232962_ak ... _plus.html w zupelnosci wystraczy
a nawet
http://moto.allegro.pl/item870027833_ak ... szawa.html
nei dajmy sie zwariowac - 10 czy 15 lat temu (a moze i 20) akumulatory mialy zupelnie inne parametry i np. standardowo 50Ah mialy kolo 240-290A prąd zwarcia, w tej chwili taki prąd (a nawet więcej) uzyskują standardowe akumulatory 40Ah
http://moto.allegro.pl/item877804204_ce ... slask.html
http://moto.allegro.pl/item875104158_ak ... kazja.html
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
tak jest w oryginale ale jak jest u ciebie to kto ma to wiedziec ?mlekolowickie pisze:tylko czemu nikt mi nie powiedzial ze mam plaskie kwadratowe klemy
poza tym kto by sie tym przejmowal jak sie kupuje takie cos http://moto.allegro.pl/item871016676_kl ... sylka.html
i po problemie ...
Nie do końca, w akumulatorach rozruchowych powinno być utrzymywane napięcie ponad 12V (do utrzymywania niższego napięcia bez konsekwencji służą akumulatory głębokiego rozładowania), jeśli zdarzy się 'wychechłać' aku przy odpalaniu i rozładuje się bardziej, to po naładowaniu będzie ok, ale jeśli będzie się to powtarzało, dojdzie do opadu pasy czynnej i zasiarczenia akumulatora, a co za tym idzie zwarcia na celach i spadku napięcia pod obciążeniem. Jeśli mierzymy aku i pokazuje nam, że ma 12.3V, a pod obiciążeniem spada do 9 i mniej, możemy być pewni że któregoś zimowego poranka czeka nas niemiła niespodzianka. Dobra koniec mądrowania sięJamszoł pisze:aku powinien być - jeśli chodzi o napięcie w granicach 10 i wyżej Voltów

Co do wyboru akumulatora, polecam Bosha i Vartę (nie mamy na nie żadnych reklamacji w pracy), zdecydowanie odradzam Centre (na własnym doświadczeniu) aku po roku umarł, to trochę za krótki okres użytkowania wg mnie. 60Ah to do esa 1.6 górna granica, większego nie ma sensu kupować, będzie niedoładowany i spanie jego żywotność
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
moj stary aku mial parametry 68aH 400A, nowy 60aH i 510A, ten stary to taki kloc ze uszkodzilem az ta siatke miedzy maska a wycieraczkami 
na zmiane klem nie mam czasu gdy na dworze jest -8 auto nie jezdzi a ja nie wiem za co sie zabrac :S
przemarzlem jak cholera, ale aku wymieniony juz, 300 do tylu...

na zmiane klem nie mam czasu gdy na dworze jest -8 auto nie jezdzi a ja nie wiem za co sie zabrac :S
przemarzlem jak cholera, ale aku wymieniony juz, 300 do tylu...