Uszczelka pod głowicą

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Świece zmieniane raczej dawno temu, przy przebiegu jakieś 150 tys.km. Jak coś to mam stare sprawne świece (wtedy niepotrzebnie zmieniłem), jak nie chcesz kasy marnować to możesz je sobie wziąć,gdyby ewentualnie któraś świeca była uszkodzona. A co do filtra to jamszoł może mieć rację,zwłaszcza że auto było pod dużym kątem. Choć nie mam pojęcia czy przez brudny filtr może tak dymic. A przecież mocy nie stracił,a przy brudnym to chyba powinien (mam rację koledzy?).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Byłem dziś w warsztacie. Jedno jest pewne - to nie uszczelka. Mechanik podał powód - ale chcę się dowiedzieć czy będą jeszcze jakieś propozycje. Bo jest jedna rzecz która mi się przypomniała - mianowicie w pracy silnika pojawił się dodatkowy dźwięk - konkretnie takie cykanie przy którym dymi na biało. Czy są jeszcze jakies inne pomysły co to może być?
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dziku pisze:Mechanik podał powód
no chłopie nie rób se jaj :evil: co my wróżki jakieś?
ale jak chcesz to prosze:
odpala normalnie czy z problemami?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

kupiec pisze:
dziku pisze:Mechanik podał powód
no chłopie nie rób se jaj :evil: co my wróżki jakieś?
ale jak chcesz to prosze:
odpala normalnie czy z problemami?
Napisałem że podał ale może komuś jeszcze przyjdzie coś innego do głowy. A co do odpalania to pisałem w pierwszym poście:

Mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku obroty wynoszą ok. 500 i mocno kopci. Dopiero jak się trochę rozgrzeje to obroty wskakują na normalne i przestaje mocno kopcić. Ale i tak trochę kopci na biało. Wcześniej tego nie było.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ale mi chodziło czy odpala normalnie czyli na strzał i czy tak jak przed remontem blachy :evil:
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli słychać cykanie i w tedy idzie na biało - to nie domyka się zawór :razz:
Sprawdź na którym cylindrze i będziesz wiedział , który jest do roboty (sprawdzić ciśnienie na tlokach) - zawór wydechowy .
Nie domyka i nie do końca spalona mieszanka paliwowo-powietrzna idzie w wydech.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

kupiec pisze:ale mi chodziło czy odpala normalnie czyli na strzał i czy tak jak przed remontem blachy :evil:
Tak.
Jamszoł pisze:Jeśli słychać cykanie i w tedy idzie na biało - to nie domyka się zawór :razz:
Sprawdź na którym cylindrze i będziesz wiedział , który jest do roboty (sprawdzić ciśnienie na tlokach) - zawór wydechowy .
Nie domyka i nie do końca spalona mieszanka paliwowo-powietrzna idzie w wydech.
Mi mechanik powiedział że może to być coś z listwą wtryskową. Ale dowiem się w piątek - zobowiązał się problem rozwiązać :P
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

dziku pisze:z listwą wtryskową.
jaką listwą? prosze o zdjęcia.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

myślę że mechanikowi raczej chodziło o wtryskiwacz...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Yagr pisze:myślę że mechanikowi raczej chodziło o wtryskiwacz...
Tak, tak. Źle się wyraziłem - mój błąd... Konkretnie mówił o jakimś kącie wtrysku czy cuś :P Nie wiem - nie znam się :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

dziku pisze:Konkretnie mówił o jakimś kącie wtrysku czy cuś :P
to może mówił o korektorze wyprzedzenia wtrysku? jak nie tak z tym to chyba może byc objaw dymu.... ale ropniaki znam tylko ze słyszenia....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Zawiozłem wczoraj auto i faktycznie - mechanior zrobił tak że już nie dymi na biało :P

Ale jak zapytałem co było to nie za bardzo chciał powiedzieć. Ale koniecn końców chyba jednak było coś z tym wtryskiem. Autko teraz śmiga i pali chyba nawet lepiej niż wcześniej ;)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Dziku,super że znów działa.zrobił Ci to za darmo ten co to popsuł ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

WieSiu pisze:Dziku,super że znów działa.zrobił Ci to za darmo ten co to popsuł ?
Generalnie to trochę to to kosztowało. A po takim czasie to ciężko by to było połączyć z tym że taka usterka powstałą akurat w czasie tych napraw blacharskich. Najważniejsze że działa jak trzeba, nie kopci i wreszcie nie pali jak smok - bo przed poprawą to palił już w granicach 10l na 100 km :cry:
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

Panowie, pozwole sobie podlaczyc sie do tematu.
z obrotami nie mam zadnych problemow, ale auto mocno dymi.
gdy jade, dymu nie ma, chyba ze przyloze gaz w podloge, na wolnych czyli luz 1000 obrotow i grzanie na 1 stopniu auto co chwile wypuszcza klab dymu, taka jasna chmure, ze za mna pojawia sie drobna mgla i nie widac swiatla osoby za mna. temperatura gdy auto sie nagrzeje zawsze jest na literce N (normal). Jaka moze byc przyczyna? czy to normalne w 1.6 16v?
ODPOWIEDZ