Uszczelka pod głowicą
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Świece zmieniane raczej dawno temu, przy przebiegu jakieś 150 tys.km. Jak coś to mam stare sprawne świece (wtedy niepotrzebnie zmieniłem), jak nie chcesz kasy marnować to możesz je sobie wziąć,gdyby ewentualnie któraś świeca była uszkodzona. A co do filtra to jamszoł może mieć rację,zwłaszcza że auto było pod dużym kątem. Choć nie mam pojęcia czy przez brudny filtr może tak dymic. A przecież mocy nie stracił,a przy brudnym to chyba powinien (mam rację koledzy?).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Byłem dziś w warsztacie. Jedno jest pewne - to nie uszczelka. Mechanik podał powód - ale chcę się dowiedzieć czy będą jeszcze jakieś propozycje. Bo jest jedna rzecz która mi się przypomniała - mianowicie w pracy silnika pojawił się dodatkowy dźwięk - konkretnie takie cykanie przy którym dymi na biało. Czy są jeszcze jakies inne pomysły co to może być?
Napisałem że podał ale może komuś jeszcze przyjdzie coś innego do głowy. A co do odpalania to pisałem w pierwszym poście:kupiec pisze:no chłopie nie rób se jajdziku pisze:Mechanik podał powódco my wróżki jakieś?
ale jak chcesz to prosze:
odpala normalnie czy z problemami?
Mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku obroty wynoszą ok. 500 i mocno kopci. Dopiero jak się trochę rozgrzeje to obroty wskakują na normalne i przestaje mocno kopcić. Ale i tak trochę kopci na biało. Wcześniej tego nie było.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli słychać cykanie i w tedy idzie na biało - to nie domyka się zawór
Sprawdź na którym cylindrze i będziesz wiedział , który jest do roboty (sprawdzić ciśnienie na tlokach) - zawór wydechowy .
Nie domyka i nie do końca spalona mieszanka paliwowo-powietrzna idzie w wydech.

Sprawdź na którym cylindrze i będziesz wiedział , który jest do roboty (sprawdzić ciśnienie na tlokach) - zawór wydechowy .
Nie domyka i nie do końca spalona mieszanka paliwowo-powietrzna idzie w wydech.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tak.kupiec pisze:ale mi chodziło czy odpala normalnie czyli na strzał i czy tak jak przed remontem blachy
Mi mechanik powiedział że może to być coś z listwą wtryskową. Ale dowiem się w piątek - zobowiązał się problem rozwiązaćJamszoł pisze:Jeśli słychać cykanie i w tedy idzie na biało - to nie domyka się zawór![]()
Sprawdź na którym cylindrze i będziesz wiedział , który jest do roboty (sprawdzić ciśnienie na tlokach) - zawór wydechowy .
Nie domyka i nie do końca spalona mieszanka paliwowo-powietrzna idzie w wydech.

- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to może mówił o korektorze wyprzedzenia wtrysku? jak nie tak z tym to chyba może byc objaw dymu.... ale ropniaki znam tylko ze słyszenia....dziku pisze:Konkretnie mówił o jakimś kącie wtrysku czy cuś
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Dziku,super że znów działa.zrobił Ci to za darmo ten co to popsuł ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Generalnie to trochę to to kosztowało. A po takim czasie to ciężko by to było połączyć z tym że taka usterka powstałą akurat w czasie tych napraw blacharskich. Najważniejsze że działa jak trzeba, nie kopci i wreszcie nie pali jak smok - bo przed poprawą to palił już w granicach 10l na 100 kmWieSiu pisze:Dziku,super że znów działa.zrobił Ci to za darmo ten co to popsuł ?

Panowie, pozwole sobie podlaczyc sie do tematu.
z obrotami nie mam zadnych problemow, ale auto mocno dymi.
gdy jade, dymu nie ma, chyba ze przyloze gaz w podloge, na wolnych czyli luz 1000 obrotow i grzanie na 1 stopniu auto co chwile wypuszcza klab dymu, taka jasna chmure, ze za mna pojawia sie drobna mgla i nie widac swiatla osoby za mna. temperatura gdy auto sie nagrzeje zawsze jest na literce N (normal). Jaka moze byc przyczyna? czy to normalne w 1.6 16v?
z obrotami nie mam zadnych problemow, ale auto mocno dymi.
gdy jade, dymu nie ma, chyba ze przyloze gaz w podloge, na wolnych czyli luz 1000 obrotow i grzanie na 1 stopniu auto co chwile wypuszcza klab dymu, taka jasna chmure, ze za mna pojawia sie drobna mgla i nie widac swiatla osoby za mna. temperatura gdy auto sie nagrzeje zawsze jest na literce N (normal). Jaka moze byc przyczyna? czy to normalne w 1.6 16v?