[ mk vii ]Czy warto?

Moderator: Moderatorzy

tujek

Post autor: tujek »

Na to ghia to nie patrzę nawet, dokucza mi brak klimy (nigdy szyberdachu nie miałem - daje to coś? :D), ale za to bardzo odpowiadają w dobrym stanie blachy. I nie bardzo umiem rozgryźć silnik. Znalazłem wytłumaczenie tego intercoolera. Ale czy tabelki porównawcze, że auto bez tego o 5 sec. dużej się do setki rozpędza są prawdą czy tylko marketingiem? Bo 5 sec. to już sporo jeżeli chce się wyprzedzać, zwłaszcza, że sam coraz mniej jeździć będę pewnie. Jest jeszcze propozycja taka:
http://moto.allegro.pl/item746593546_es ... kazja.html
tylko że benzyna... jeżeli będzie palił tak z 10 l/100 to mojej urzędniczej pensji nie starczy...
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

moim zdaniem ten drugi lepszy bo srebrny :oops: widze ze to nie sa oryginalne alufelgi forda i cos robil z rura dolotu powietrza do silnika -skrucil ja widac ze jest za krotka od oryginalu ale to mankamenty tylko.a szyberdach to piekna sprawa jak sie klimy nie ma zreszta nie poczujesz jak sam nie sprubujesz :cool:
piter
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12723
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

tujek ja mam diesla 90KM z IC i jeździłem dieslem 70KM bez IC i są plusy i minusy tych dwuch silników.
90KM- dynamiczny i szybciej wkręca się na obroty. jak turbina zadziała przy 2100-2300 obr/min to można powiedzieć że wciska w fotel. to jest plus. minusem jest spalanie. miasto 7-8l trasa 5-6 przy ekonomicznej jeździe. W 70KM troche brakuje dynamiki ale za to spalanie jest rewelacyjne, nawet do 2 litrów mniej. Zapytaj WieSława, on miał oba diesle to ma lepsze porównanie.
jak potrzebujesz auto oszczędne to proponuje diesla 70KM.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
tujek

Post autor: tujek »

napisałem, dzięki :)
Ale coraz bardziej myślę by poczekać jednak - jeździć mam czym ;), blachy w rocznikach 97 jak zazwyczaj wyglądają? Jest jakaś reguła?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

piter pisze:szyberdach to piekna sprawa jak sie klimy nie ma
Nie tylko , jak się klimę ma , to również piękna sprawa - na postoju masz uchylony i później nie musisz tak długo męczyć klimy.
Tujek - blachy jak w każdym - tylne nadkola , wzdłużnice za tylną belką .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mikruss

Post autor: mikruss »

i podłoga panie - przeważnie w mk7 dziurawi sie jak ser :p
no ale to nie reguła ;)
co do silnika- tylko z IC 90 PS
Ten 70 PS jak bedziesz dusil to samo połknie.... a później będzie zgrzyt i płacz dlaczego to nie jedzie i jak można podnieść moc...
co by tu mówić-ja bym się nie pchał w diesla forda tylko brał 1.8 115 PS i zagazował mende-będzie dużo mniej problemów, wyposażenie lepsze, a do tego pod nogą mocy wystarczająco no i spalanie na uczciwym poziomie. EW zawsze można go dłubnąć na RQB :p
tujek

Post autor: tujek »

WieSław mi odpisał i wychodzi na to, że odczuwalnie słabszy i poszukam jeszcze :). Ładny może, ale to zakup na kilka lat i chce być w pełni nim zachwycony :smile:
mikruss pisze:co by tu mówić-ja bym się nie pchał w diesla forda tylko brał 1.8 115 PS i zagazował mende-będzie dużo mniej problemów, wyposażenie lepsze, a do tego pod nogą mocy wystarczająco no i spalanie na uczciwym poziomie.
teraz mam gaz, poprzednie też miałem na gaz, czyli fiat 125 i polonez. Nie mam nic do zarzucenia, ale nie wiem czy się to zwróci... ok 1500 zł instalacja a większość czasu to jazda po mieście do pracy i spowrotem :)
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Rozejżyj się za Essem z TAKIM wyposażniem: KLIK lub KLIK


Poszukaj sobie Essa z dobrym, mocnym silnikiem i niecodziennym wyposażeniem.
Podane przykłady to 5D HTBK Mk7, sprowadzone, zarejstrowane, 1.8 115 PS.

Dla mnie podstawowe wyposażenie żeby wogóle podjąć temat to:

NR 1 : Klima
NR 2 : podgrzewana przednia szyba
NR 3 : Elektryczne szyby i lusterka

Przy oglądaniu stanu podwozia/nadwozia spojżeć trzeba na ;

- pas przedni pod maską
- słupki po wyciągnięciu uszczelek
- progi
- podłużnice
- wewnętrzne częsci przednich błotników
- wewnętrzne nadkola tylnich błotników
- podłoga w narożnikach
- wewnętrzna dolna część klapy bagażnika
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

NR 2 : podgrzewana przednia szyba
Jak jest podgrzewana przednia szyba , to do kompletu podgrzewane są lusterka boczne oraz dysze spryskiwaczy szyb - przód i tył.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

Jamszoł jescze 20x więcej i bedę miał tyle pomógł co ty :razz: :razz:

Ciesze się, że mogłem pomóc. Powodzenia w zakupach !
piter
Posty: 505
Rejestracja: 17 kwie 2009, 23:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: piter »

no a ja jako uzytkownik 1,8 16v 115ps :cool: to zdecydowanie polecam.mocny,dynamiczny ,spalanie tez w miare jak sie normalnie jezdzi i malo aut mnie wyprzedza :)
piter
tujek

Post autor: tujek »

a ja dalej szukam :). Trochę poczytałem o dieslach i się przestraszyłem, że jak coś się posypie to na mechaników nie zarobię ;). Dlatego obecnie patrzę jednak benzynkę / lpg. Jak tania benzyna to lpg można zawsze samemu wstawić, ale to koszt ok 2 tys, wiec o tyle tańszy musi być. Znalazłem dwa takie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10130374
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10026045
Jak myślicie? Jutro/pojutrze bym pojechał obejrzeć pewnie jak z rdzą. sedan mi się bardziej podoba (wprawdzie bez klimy, ale za to szyberdach, wiec da się przeboleć chyba), ale dwa lata starszy...
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

w pierwszym jakas skatowana wydaje mi sie kierka, moze to swiadczyc o przebiegu, chociaz nie wiem z czego to jest w ogole wykonane
co do starosci, to srednia regula, ja mam 95 a jakosc blach jest lepsza niz polowa rocznikow 99-98 (tych co ogladalem w polsce)
na kombi mowia lodowka - moze ma takie same wlasciwosci jezdne jak lodowka :D
tujek

Post autor: tujek »

nigdy nie miałem kombi, jedyne co tego typu miałem to polonez i był nieporęczny w kierowaniu, ale polonez to porażka była i bez tego...
Fakt, ta kierownica wytarta, ale nie wiem co to za materiał, w moim i rodziców esim jest taka standardowa - plastik/guma czy coś w tym guście.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4618
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ja na Twoim miejscu odpuściłbym silnik 1.6, nie jedzie i dużo pali, dużo lepsze 1.8, dynamika dużo lepsza a spalanie takie samo jak w 1.6. Poza tym dla mnie też klima to podstawa, więc bez klimy to bym nawet nie przeglądał fotek :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
ODPOWIEDZ