Kilkakrotne odpalanie jak silnik zimny

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:Przepływomierz sprawdza za pomocą tych dwóch drucikow ilość przepływającego powietrza do kolektora dolotowego
Są to druciki oporowe - komputer ma zapodane jaki opór ma drut przy jakiej temperaturze - a więc już łatwo przeliczyć (łatwo dla kompa) ile powietrza przepływa aby ostudzić drut.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

Powitanie dla wszystkich,mam pytanie,w szczegolnosci do Wiesia...Moj Ess to produkt polski skladany w Plonsku 08/97r.Silnik jak wiecie1.3 Endura EFI,czz mozna podlaczyc tester prezentowany,we wczasniejszych tematach?Znalazlem gniazdo opisywane przez Wiesia,ale znalazlem tez male prostokatne gniazdo kolo kompa przy nogach pasazera,po prawej stronie-prosze o porade
ifu1

Post autor: ifu1 »

Ehhh chlopaki,dalej jestem w d....ie,moze wczoraj za wczesnie go odpalilem.Dzis ta sama akcja,dopiero za trzecim razem zaskoczyl,pierwsze dwa razy,tak samo,wchodzi na wzsokie przez 3-5 sek,i gasnie,a za trzecim lapie,troche skacze ale jak juz zlapie jest ok.Odpialem waz od pompy,przy zasilaniu listwy,przed odpaleniem na wieczor,zeby zobaczyc czy paliwo podaje,podaje,po przekreceniu kluczyka paliwo leci.Nie wiem brak mi pomyslow.Po resecie kompa.odczekalem 5godz.i dalej to samo.Jak odepne na chwile czujnik polozenia przepustnicy to chwile sie wacha,ok 1 sek,alepotem komp sam sobie stabilizuje wlasne zapisane obroty.Z przeplywka,jest to samo,jak ja odepne obroty nieznacznie spadaja,na 1-2sek,a pozniej komp sam sobie je uklada.Nie wiem co robic. :567:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprobuj przed pierwszym odpaleniem podpapowac paliwo, tzn z 10 razy przekrecic kluczyk do zapalenia sie kontrolek ale bez zakrecenia silnika i po 2 sekundach wylacz kluczyk i tak z 10 razy a potem sprobuj zakrecic i zobacz czy odpali szybciej lub wrecz odrazu
ifu1

Post autor: ifu1 »

Witam wszystkich,sprawdzilem dzis rano,przed zapaleniem zdjalem wtyzcke od przeplywki,zapalil normalnie,bez zadnzch jaj,wchodzil na obrotz,potem sie ustabilizowal na niskich,ale nie rozumiem,oprniki w przeplywce,dobre,mierzylem miernikiem,czy sam uklad w przeplywce,nie wiem.To z ta pompa jeszcze nie probowalem,sprobuje jutro.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Sama przepływka może być OK ale przewody do bani - trzeba by było jeszcze porobić pomiary napięć wychodzących z przepływki - ale przy samym kompie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

Masz racje,ja dalem rade pomierzyc tylko napiecie na wtyczce do przeplywki-bylo 5 volt.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

w scorpio przelpywomierz zasilany jest 12V i sygnal wyjsciowy ma proporcjonalnie od ilosci zasysanego powietrza od 0,8V do 3,5V przy wlaczonym oczywiscie silniku. W escorcie powinno byc podobnie,choc przeplywomierz na pewno jest inny
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ifu1

Post autor: ifu1 »

Wiesiu. ja zrobilem tak...na zapalonym silniku zdjalem wtyczke od przeplywomierza i na dwoch stykach z czterech (pierwszym i ostanim) pokazalo mi nap.5 volt.Moze dasz rade gdzies zasiegnac jezyka ile faktycznie powinno byc-moze masz troche wieksze mozliwosci chocby z racji doswiadczenia.mnie juz naprawde sil brakuje,taka pierdola,a tak daje popalic.Mam go siedem lat,ale teraz to mi sie zwraca chyba to ze przez ten czas nic sie nie dzialo...pomoz prosze!
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ale ludzie sa uparci. tak kombinuja i kombinuja a wystarczy kawalek manometru i juz wiadomo jakie cisnienie paliwa na pompie i na listwie wtryskowej :/
ifu1

Post autor: ifu1 »

Powitanie dla wszystkich,zwlaszcza dla Wiesia i Jamszola.Ja wciaz z tym swoim problemem.Dorwlem opis pomiaru przeplywki a wiec do rzeczy....napiecie zasilania jest...12v,w kierunku kompa na wolnych obrotach wzchodzi mi z przeplywki 0,8 volta,wedlug opisu powinno wzchodzic 0,6 volta.Na wyzszych obrotach wszystkie pomiarysa zawyzone z tym ze nie mam obrotomierza,sprawdzalem na sluch.Ale w gornych granicach dochodza nawet do 3,5 volt.Nie bardzo moge sie zgodzic z Cidzejerm,ze to cisnisnienie na pompie albo na listwie wtrysku,bo w takim razie dlaczego po odpieciu przeplywki odpala normalnie po dlugim postoju,a z przeplywka ma problemy,chzba ze jest jakies inne wztlumaczenie.A oto opis pomiaru:

wolne obroty: 0,6V
2000obr/min: 1,1-1,2V
3000obr/min: 1,4-1,5V
3500obr/min: 1,6-1,7V
4000obr/min: 1,7-1,8V
a ponizej jak go sprawdzic:Przeplywka ma na gornej obudowie gniazda opisane ,w kolejnosci od lewej:E,D,C,pozniej jes wolne miejsce i na koncu jest A.Pomiedzy A(+),a C(-).powinno byc po przekreceniu kluczyka 12V,natomiast pomiedzy E a D,powinnismz uzyskac pomiary wyzej zamieszczone....oczywiscie po odpaleniu samochodu.Mam nadzeje ze te informacje pomoga tez innym.Prosze o wasze wzpowiedzi,co wy na to,odnosnie moich pomiarow,i usterki.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Te odchyłki mogą być błędem pomiarowym , bo nie są to moim zdaniem różnice , które mogą powodować co kolwiek.
Tym bardziej , jeśli dokonywałeś pomiaru jakimś multimetrem .
Gdybyś miał Voltomierz wychyłowy to wtedy pomiar będzie dokładny.
Pomiar robiłeś przy kompie czy przy przepływce ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

Pomiar robilem przy przeplywce,do podlaczen kompa nie moge sie dostac,bo jest zanitowany jednym nitem u dolu,z taka jakby metalowa oslona,ktora sie prawdopodobnie otwiera,chyba ze nieumiejetnie sie do niego dobieralem?Moze cos poradzisz?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Z dobraniem sie do kompa - raczej nic - nie grzebałem tam , może ktoś inny Ci podpowie.
Co do samego pomiaru jeśli przy przepływce jest ok a przewód będzie walnięty po drodze , to będziesz miał kiche - bo nie będziesz o tym wiedział , dllatego dla porównania powinno się zrobić drugi pomiar na wtyczce przy kompie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ifu1

Post autor: ifu1 »

Ale wciaz mnie zastanawia dlaczego po dlugim postoju,jak zdejme wtyczke to odpala bez niczego?
ODPOWIEDZ