RS 2000 śmierdzi spalinami

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

majbiker, wg mnie nic nadzwyzajnego z jego wysokoscia nie ma, gdyby byl ponizej linii zderzaka,to bylo by cos nie tak. Jest tylko delikatnie w prawo i moze tylko z 1-2 cm nizej. Watpie aby to mialo jakikolwiek wplyw a zapach w aucie. Jednie czepiac mozna sie tych elementow od kolektora do tlumika koncowego.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

majbiker, a czy dźwięk pracy silnika sie jakoś zmienił po pojawieniu się tego smrodu?
po zdrugie- czy uszczelka na grodzi silnika (ta która dolega do maski gdy ta jest zamknięta i izoluje tą komorę gdzie jest dmuchawa od komory silnika) jest na miejscu?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, alw wtedy by mu cuchło po włączeniu nawiewu a nie po otwarciu okna.
Co do końcowego tłumika - rura wyłazi na zewnątrz - więc tam nie ma szans na zassanie smrodu z powrotem pod wóz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jurek, nie musi włączać dmuchawy - wystarczy że nie zamknie obiegu
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Cuchnie strasznie gdy jest otwarte okno pasażera , kierowcy mniej . Przy zamkniętych oknach -z klimą czy bez , obojętnie jak włączony nawiew jest oki .
Czy silnik inaczej pracuje ( bo ja wiem ) ?
Wieczorem podłącze diodę i zobaczymy co pokaże , od 2007r nie były czytane .
Autem robię nie małe przebiegi bo z pracy do domu mam hmmmm. pare set km.
Na autostradach spoko śmigam 180, 160 robocza prędkość , ale śmierdzi !
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ale on ma MK7 ? - nie wiem jak jest u niego - u mnie jak wyłączę dmuchawę - obieg zamyka się elektrycznie - podczas jazdy nie ma w ogóle nadmuchu .
U niego może być podobnie.
Sprawdź połączenie przed katem - tylko droga od kolektora do kata daje smród przy otwartym oknie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:tylko droga od kolektora do kata daje smród przy otwartym oknie
też tu bym szukał w pierwszej kolejności. Wjedź na ten kanał po raz kolejny ale nie szukaj oczami nic osmolonego ale przejedź ręką przy miejscach łączeń na zapalonym silniku - jak jest "cug" to poczujesz że dmucha. Pierwsze miejsce do sprawdzenia to uszczelka przed katem ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

I naj lepiej jak ktoś będzie siedział we wozie i będzie gazował silnikiem , bo nie raz - jak silnik chodzi równomiernie na wolnych obrotach , to nie widać i nie czuć a jak ktoś przygazuje , to wtedy wyłazi :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Co mam kupić aby to naprawić . Czy ta część jest uniwersalna przy każdym esie ?
Dopiero teraz się osmoliło i znalazłem przyczynę smrodu spalin.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tam jest taka druciana uszczelka która kupisz spokojnie w salonie forda.nie jest to duży koszt,i raczej u tłumikarza tego nie znajdziesz.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

dokładnie - uszczelka wygladajaca jak pierścień ze sprasowanych drutów, nie ma problemu z dostępnością. Może byc problem z odkręceniem zapieczonych śrub, ale powinieneś sobie poradzić ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

oki dzięki . Jutro będę szukał części i mechanika , napisze co i za ile aaa
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

majbiker pisze:Jutro będę szukał części i mechanika
No wiesz ? :evil: mechanika ? !
Zrobisz to sam , na spokojnie .
Polewasz gwint ekspelerem typu WD40 lub AC 60 - robisz przerwę na kawę i odkręcasz dwie śruby - wymieniasz uszczelkę i skręcasz spowrotem .
Przy skręcaniu starając się dokręcać oby dwie strony równo.
I to wszystko.
A jak by się urwała sruba , to odcinasz te przyspawane nakrętki i dajesz nowe śruby z nakrętkami i też jest OK.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

Mam tylko lewarek , ani kanału ani najazdu . To już koniec mojego urlopu i wole auto dać do mechanika i pozałatwiać resztę spraw .
Nie mając narzędzi może mi zejść z tym parę godzin .
Awatar użytkownika
majbiker
Posty: 518
Rejestracja: 16 maja 2005, 21:36
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: majbiker »

robocizna 50 zł
,,druciak,, 12- 32zł
śruby+sprężyny+Nakrętki 38 zł
ODPOWIEDZ