moc czemu spada moc jak klimę sie zalacza

Moderator: Moderatorzy

mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

mi np. auto na mrozie trzyma nizej obroty, przewaznie bylo 1000, teraz jest z 900
Albercik

Post autor: Albercik »

mlekolowickie, to masz coś nie halo, bo obroty powinny być ok 850 :P

Co do klimy Jamszoł, to sprężarka nie włączy Ci się jak jest poniżej ok. 5 st. C. Tak jest to zaprojektowane. Dlatego zimą nie odczujesz rożnicy :P Dokładnie analogiczny temat jest teraz na tapecie na BBTP. Po prostu nie ma sensu, żeby sprężarka chodziła, skoro na zewnątrz jest niższa temperatu, niż klima może zrobić.

A już totalną głupotą jest jazda na włączonej klimie + ogrzewaniu. Klima tylko schładza powietrze. Od ogrzewania jest nagrzewnica, która z klimą nie ma zbyt wiele wspólnego...
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Albercik pisze:masz coś nie halo, bo obroty powinny być ok 850
Obroty powinny utrzymywać się w zakresie 800-1000 zdaje się, nigdzie nie jest określone że jak silnik będzie robił 10 obrotów więcej to jest coś nie tak.
Albercik pisze:sprężarka nie włączy Ci się jak jest poniżej ok. 5 st. C
Proponuję po prostu otworzyć maskę i naocznie sprawdzić czy kompresor się załączył.
Albercik pisze:głupotą jest jazda na włączonej klimie + ogrzewaniu
Kolejna rzecz do sprawdzenia, zerknij czy aby przypadkiem przy włączeniu klimy szyby nie odparują Ci szybciej niż używając samego nawiewu.

A na koniec napiszę tylko tyle, widzę Albercik że lubisz się wymądrzać, nawet w kwestiach o których zbyt wiele nie wiesz, a tłumaczenie Ci że nie masz racji (na przykładzie choćby kolegi Blazey'a) nie ma większego sensu bo wiesz lepiej. EOT.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Obroty powinny utrzymywać się w zakresie 800-1000 zdaje się, nigdzie nie jest określone że jak silnik będzie robił 10 obrotów więcej to jest coś nie tak.
WKŁ: "Prędkość obrotowa biegu jałowego (nie regulowana ręcznie): 875±50obr/min." tak dla ścisłości ;) Jak najbardziej zgadzam się z nonamem ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ja tylko dodam, że zgadzam sie z nonamem w kwestii odparowania szyby, klima osusza ciepłe powietrze i dzięki temu szybka szybciej odparowuje
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A ja powinienem Albercikowi wyjechac jak Błażej :evil: :mrgreen:
Jeśli chce się mieć sprawną klimę , powinno się częściej j włączać zimą niż latem - po co ? ano po to , żeby szlak nie trafił sprężarki klimy .

Co do załączania klimy przy temperaturach ujemnych - Alberciku jesteś w błędzie - klima to nie lodówka i załączy się nawet przy -70 stopniach .
Nie będę już wspominal o odparowywaniu szyb i osuszaniu wnętrza samochodu - po prostu poczytaj co piszą o tym fachowcy a potem bierz udział w dyskusji .
Masz tu dwa linki - poczytaj - jeśli bedzie ci mało to mogę jeszcze wstawić 1000 linkóow na ten temat :razz:

http://www.motofakty.pl/artykul/dbaj_o_klime.html

http://www.carfocus.pl/auto,3282,klimat ... alety.html

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 2/71107030

http://www.alpo.ig.pl/klima.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Jamszoł pisze:klima to nie lodówka
nie? :d
ja zimą to jeżdże na klimie bo wysusza powietrze.
novy w mondku ma tak że jak załączy 3 bieg na szybe (chyba tak jest, jak coś to Piotrek mnie popraw) to klima sama się złącza.
klima działa cały rok kolego. takie jest moje zdanie.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

u mnie jest tak że jak mam właczony nawiew i przełączam na ogrzewanie szyby to klima też sie odpala
Albercik

Post autor: Albercik »

nonam pisze:Kolejna rzecz do sprawdzenia, zerknij czy aby przypadkiem przy włączeniu klimy szyby nie odparują Ci szybciej niż używając samego nawiewu.
eh, i rozmawiaj z takim. herezje gadasz :P Auto szybciej odparuje przy włączonej klimie, bo w układzie klimatyzacji jest skraplacz, który osusza powietrze... Ale nie klima za to odpowiada :P
Yagr pisze:WKŁ: "Prędkość obrotowa biegu jałowego (nie regulowana ręcznie): 875±50obr/min." tak dla ścisłości
875+50=925. A nie 1000 :P
Jamszoł pisze:Co do załączania klimy przy temperaturach ujemnych - Alberciku jesteś w błędzie - klima to nie lodówka i załączy się nawet przy -70 stopniach .
Nawet w instrukcji (w prawdzie Opla, ale to też niemiecki wóz :P ) jest napisane, że klima (sprężarka) nie włączy się poniżej 5 st. C.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Albercik pisze:Auto szybciej odparuje przy włączonej klimie, bo w układzie klimatyzacji jest skraplacz, który osusza powietrze... Ale nie klima za to odpowiada :P
to można mieć skraplacz bez klimy? czegoś nir rozumię :/
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Albercik

Post autor: Albercik »

kupiec pisze:to można mieć skraplacz bez klimy? czegoś nir rozumię
sorry za skrót myślowy :P Miałem na myśli to, że skraplacz działa, jak się włączy klimę przyciskiem. Ale sprężarka się nie włączy. O to mi chodziło - skraplacz działa niezależnie od sprężarki :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Albercik pisze:Miałem na myśli to, że skraplacz działa, jak się włączy klimę przyciskiem. Ale sprężarka się nie włączy. O to mi chodziło - skraplacz działa niezależnie od sprężarki :P
Albercik te twoje skróty myślowe to spore zamieszanie na forum robią :P Klimę trzeba traktować jako całość, a nie jak jeden element się nie włącza to wg. ciebie klima nie pracuje. Zadaj sobie pytanie jaka jest funkcja sprężarki klimy i czy jest ona potrzebna gdy nie schładzasz powietrza? Co powoduje że klimatyzacja chłodzi? Przecież schładzanie następuje przy rozprężaniu się gazu, który wcześniej musi być sprężony. Jeśli klimatyzacja włącza się przy ujemnych temperaturach to po co niby miała by sie uruchamiać sprężarka? Przecież nie ma co chłodzić? Ale to że sprężarka się nie włączyła wcale nie znaczy że klima nie działa.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Albercik

Post autor: Albercik »

dobra. wszyscy mylimy pojęcia. klima=cały układ, klima=tylko sprężarka :P stąd to zamieszanie :P
Falconx

Post autor: Falconx »

i inny - nowej generacji silnik :razz: z wyjściem na kompresor - zapewne napęd idzie od rozrządu.[/quote]

Nie - napęd idzie normalnie z paska osprzętu - kompresor wygląda tez tak samo , tylko nie ma sprzęgła a zamiast tego koło pasowe z tłumikiem drgań ( taka guma w środku ). Zawór jest umieszczony na końcu kompresora i wychodzi z niego kabelek z 1 pinem i niczym więcej się to nie rożni.

[ Dodano: Sob 26 Gru, 2009 ]
Albercik pisze:dobra. wszyscy mylimy pojęcia. klima=cały układ, klima=tylko sprężarka :P stąd to zamieszanie :P
Albercik - osuszacz służy do osuszania gazu R134a w układzie klimatyzacji , a nie do osuszania szyb :roll: .Przy rozprężaniu gazu w układzie dochodzi do różnicy temperatur i powstaje woda w niewielkich ilościach i po to jest osuszacz w układzie żeby ta woda nie dostała się do spreżarki .Przy przeglądzie klimy powinien być gaz odessany i w układ wpuszczony azot pod ciśnieniem 20 bar w celu osuszenia układu. W Oplu pewnie nie da sie włączyć klimy poniżej 5 st. ale np w BMW działa zawsze , wystarczy że włączysz obieg zamknięty i klima sama się uruchamia .
Poczytaj kolego jak działa klima w samochodzie , jakie zadania mają poszczególne elementy układu klimatyzacji i jak prawidłowo powinno sie użytkować klime , bo piszesz straszne herezje
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

W fordzie przy obiegu zamkniętym też będzie działać klima i dobrze wysuszy wnętrze auta. Będzie działać gdyż ciepłe powietrze z kabiny ogrzeje czujnik oblodzenia i kompresor się nie wyłączy z tego powodu jak by było przy obiegu z zewnątrz przy niskiej temperaturze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ