moc czemu spada moc jak klimę sie zalacza
Moderator: Moderatorzy
mlekolowickie, to masz coś nie halo, bo obroty powinny być ok 850 
Co do klimy Jamszoł, to sprężarka nie włączy Ci się jak jest poniżej ok. 5 st. C. Tak jest to zaprojektowane. Dlatego zimą nie odczujesz rożnicy
Dokładnie analogiczny temat jest teraz na tapecie na BBTP. Po prostu nie ma sensu, żeby sprężarka chodziła, skoro na zewnątrz jest niższa temperatu, niż klima może zrobić.
A już totalną głupotą jest jazda na włączonej klimie + ogrzewaniu. Klima tylko schładza powietrze. Od ogrzewania jest nagrzewnica, która z klimą nie ma zbyt wiele wspólnego...

Co do klimy Jamszoł, to sprężarka nie włączy Ci się jak jest poniżej ok. 5 st. C. Tak jest to zaprojektowane. Dlatego zimą nie odczujesz rożnicy

A już totalną głupotą jest jazda na włączonej klimie + ogrzewaniu. Klima tylko schładza powietrze. Od ogrzewania jest nagrzewnica, która z klimą nie ma zbyt wiele wspólnego...
Obroty powinny utrzymywać się w zakresie 800-1000 zdaje się, nigdzie nie jest określone że jak silnik będzie robił 10 obrotów więcej to jest coś nie tak.Albercik pisze:masz coś nie halo, bo obroty powinny być ok 850
Proponuję po prostu otworzyć maskę i naocznie sprawdzić czy kompresor się załączył.Albercik pisze:sprężarka nie włączy Ci się jak jest poniżej ok. 5 st. C
Kolejna rzecz do sprawdzenia, zerknij czy aby przypadkiem przy włączeniu klimy szyby nie odparują Ci szybciej niż używając samego nawiewu.Albercik pisze:głupotą jest jazda na włączonej klimie + ogrzewaniu
A na koniec napiszę tylko tyle, widzę Albercik że lubisz się wymądrzać, nawet w kwestiach o których zbyt wiele nie wiesz, a tłumaczenie Ci że nie masz racji (na przykładzie choćby kolegi Blazey'a) nie ma większego sensu bo wiesz lepiej. EOT.
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WKŁ: "Prędkość obrotowa biegu jałowego (nie regulowana ręcznie): 875±50obr/min." tak dla ścisłościObroty powinny utrzymywać się w zakresie 800-1000 zdaje się, nigdzie nie jest określone że jak silnik będzie robił 10 obrotów więcej to jest coś nie tak.


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A ja powinienem Albercikowi wyjechac jak Błażej
Jeśli chce się mieć sprawną klimę , powinno się częściej j włączać zimą niż latem - po co ? ano po to , żeby szlak nie trafił sprężarki klimy .
Co do załączania klimy przy temperaturach ujemnych - Alberciku jesteś w błędzie - klima to nie lodówka i załączy się nawet przy -70 stopniach .
Nie będę już wspominal o odparowywaniu szyb i osuszaniu wnętrza samochodu - po prostu poczytaj co piszą o tym fachowcy a potem bierz udział w dyskusji .
Masz tu dwa linki - poczytaj - jeśli bedzie ci mało to mogę jeszcze wstawić 1000 linkóow na ten temat
http://www.motofakty.pl/artykul/dbaj_o_klime.html
http://www.carfocus.pl/auto,3282,klimat ... alety.html
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 2/71107030
http://www.alpo.ig.pl/klima.html


Jeśli chce się mieć sprawną klimę , powinno się częściej j włączać zimą niż latem - po co ? ano po to , żeby szlak nie trafił sprężarki klimy .
Co do załączania klimy przy temperaturach ujemnych - Alberciku jesteś w błędzie - klima to nie lodówka i załączy się nawet przy -70 stopniach .
Nie będę już wspominal o odparowywaniu szyb i osuszaniu wnętrza samochodu - po prostu poczytaj co piszą o tym fachowcy a potem bierz udział w dyskusji .
Masz tu dwa linki - poczytaj - jeśli bedzie ci mało to mogę jeszcze wstawić 1000 linkóow na ten temat

http://www.motofakty.pl/artykul/dbaj_o_klime.html
http://www.carfocus.pl/auto,3282,klimat ... alety.html
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 2/71107030
http://www.alpo.ig.pl/klima.html
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie?Jamszoł pisze:klima to nie lodówka

ja zimą to jeżdże na klimie bo wysusza powietrze.
novy w mondku ma tak że jak załączy 3 bieg na szybe (chyba tak jest, jak coś to Piotrek mnie popraw) to klima sama się złącza.
klima działa cały rok kolego. takie jest moje zdanie.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
eh, i rozmawiaj z takim. herezje gadasznonam pisze:Kolejna rzecz do sprawdzenia, zerknij czy aby przypadkiem przy włączeniu klimy szyby nie odparują Ci szybciej niż używając samego nawiewu.


875+50=925. A nie 1000Yagr pisze:WKŁ: "Prędkość obrotowa biegu jałowego (nie regulowana ręcznie): 875±50obr/min." tak dla ścisłości

Nawet w instrukcji (w prawdzie Opla, ale to też niemiecki wózJamszoł pisze:Co do załączania klimy przy temperaturach ujemnych - Alberciku jesteś w błędzie - klima to nie lodówka i załączy się nawet przy -70 stopniach .

- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to można mieć skraplacz bez klimy? czegoś nir rozumięAlbercik pisze:Auto szybciej odparuje przy włączonej klimie, bo w układzie klimatyzacji jest skraplacz, który osusza powietrze... Ale nie klima za to odpowiada![]()

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Albercik te twoje skróty myślowe to spore zamieszanie na forum robiąAlbercik pisze:Miałem na myśli to, że skraplacz działa, jak się włączy klimę przyciskiem. Ale sprężarka się nie włączy. O to mi chodziło - skraplacz działa niezależnie od sprężarki

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
i inny - nowej generacji silnik
z wyjściem na kompresor - zapewne napęd idzie od rozrządu.[/quote]
Nie - napęd idzie normalnie z paska osprzętu - kompresor wygląda tez tak samo , tylko nie ma sprzęgła a zamiast tego koło pasowe z tłumikiem drgań ( taka guma w środku ). Zawór jest umieszczony na końcu kompresora i wychodzi z niego kabelek z 1 pinem i niczym więcej się to nie rożni.
[ Dodano: Sob 26 Gru, 2009 ]
.Przy rozprężaniu gazu w układzie dochodzi do różnicy temperatur i powstaje woda w niewielkich ilościach i po to jest osuszacz w układzie żeby ta woda nie dostała się do spreżarki .Przy przeglądzie klimy powinien być gaz odessany i w układ wpuszczony azot pod ciśnieniem 20 bar w celu osuszenia układu. W Oplu pewnie nie da sie włączyć klimy poniżej 5 st. ale np w BMW działa zawsze , wystarczy że włączysz obieg zamknięty i klima sama się uruchamia .
Poczytaj kolego jak działa klima w samochodzie , jakie zadania mają poszczególne elementy układu klimatyzacji i jak prawidłowo powinno sie użytkować klime , bo piszesz straszne herezje

Nie - napęd idzie normalnie z paska osprzętu - kompresor wygląda tez tak samo , tylko nie ma sprzęgła a zamiast tego koło pasowe z tłumikiem drgań ( taka guma w środku ). Zawór jest umieszczony na końcu kompresora i wychodzi z niego kabelek z 1 pinem i niczym więcej się to nie rożni.
[ Dodano: Sob 26 Gru, 2009 ]
Albercik - osuszacz służy do osuszania gazu R134a w układzie klimatyzacji , a nie do osuszania szybAlbercik pisze:dobra. wszyscy mylimy pojęcia. klima=cały układ, klima=tylko sprężarkastąd to zamieszanie

Poczytaj kolego jak działa klima w samochodzie , jakie zadania mają poszczególne elementy układu klimatyzacji i jak prawidłowo powinno sie użytkować klime , bo piszesz straszne herezje
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
W fordzie przy obiegu zamkniętym też będzie działać klima i dobrze wysuszy wnętrze auta. Będzie działać gdyż ciepłe powietrze z kabiny ogrzeje czujnik oblodzenia i kompresor się nie wyłączy z tego powodu jak by było przy obiegu z zewnątrz przy niskiej temperaturze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982