Wymiana oleju z Mineralnego na Pół Syntetyczny - efekty!

Moderator: Moderatorzy

RYBA

Post autor: RYBA »

Panowie co wy robicie nie wolno smienic oleju z mineralu na polsyntetyk a tym bardziej na syntetyk. Tu chodzi o lepkosc oleju
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A kto Ci powiedział , że nie wolno ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Ah ci specjaliści..

To tak samo jak pod drabiną przejść nie wolno i przez próg się przywitać :mrgreen:


A tak wogóle to wszystko się okaże za pare dni jak wymienię :P czy wybuchnie na dzień dobry czy po jakimś czasie dopiero :P
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

RYBA pisze:Panowie co wy robicie nie wolno smienic oleju z mineralu na polsyntetyk a tym bardziej na syntetyk. Tu chodzi o lepkosc oleju
Teraz już można... Kiedyś w dawnych czasach gdy nie było ogólnodostępnych tzw. płukanek a olej zostawial w pytke nagaru faktycznie złym pomysłem było zmieniać z minerala na syntetyk. W technikum miałem nauczycieli starej daty (sorry Jamszoł), którzy właśnie mnie tak uczyli. Ale teraz technika jak już ktoś wcześniej pisał poszła do przodu i większych przeciwskazań nie ma do przejścia z mineralnego na półsyntetyk i z półsyntetyka na pełny syntetyk. Ale oczywiście wg. mojego przekonania robić to po kolei tzn. nie przechodzic z minerala odrazu na pelny syntetyk :) A yezu co do Mobil1 5w50 rally formula to na takim jezdzi lajonel i jakos specjalnie na niego nie narzekam chociaz rewelacji jakis tez nie ma :) nadal na zimnym silniku zanim cisnienie oleju wzrosnie slychac stukot zaworow :P
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Adaś pisze:W technikum miałem nauczycieli starej daty (sorry Jamszoł), którzy właśnie mnie tak uczyli.
Sie nie gniewam :mrgreen:
Adaś pisze:Ale teraz technika jak już ktoś wcześniej pisał poszła do przodu i większych przeciwskazań nie ma do przejścia z mineralnego na półsyntetyk i z półsyntetyka na pełny syntetyk.
To też ja pisałem i też się nie gniewam :mrgreen:
Od 27 lat jestem mechanikiem i miałem do czynienia ze starymi olejami , które robiły nagar ( np.SLEKTOL ) a teraz oleje są inne - nie pozostałem w tej kwestii 100 lat za murzynami.
Wszystkie trzy typy olei mają prawie te same uszlachetniacze a półsyntetyk , to olej mineralny + syntetyczne dodatki .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rob

Post autor: Rob »

Adaś pisze:A yezu co do Mobil1 5w50 rally formula to na takim jezdzi lajonel i jakos specjalnie na niego nie narzekam chociaz rewelacji jakis tez nie ma :) nadal na zimnym silniku zanim cisnienie oleju wzrosnie slychac stukot zaworow
Ja jeżdze na takim oleju drugi miesiąc przeszedłem z półsytetyka Castrol'a .
Nie narzekam kontrolka gasnie momentalnie , w mrozy kręci leciutko , popychacze fakt słychac ale mniej i krócej to trwa ... a silnik żadnych wycieków nie ma i nie wybuchł ... żadnej płukanki nie robiłem .... Polecam ;)
RYBA

Post autor: RYBA »

no mowcie swoje ale ja wiem swoje. Zoabczaymy zbiegiem czasu co sie bedzie dzialo. A jezeli nie wierzycie to pocztajcie sobie specyfikacje olejow i co sie zaleca a czego nie.

yezozwierz wolabym nie widziec komentarzy takich jak napisales pod moim adresem bo jak bedziesz mial takie doswiadczenie przy samochodach jak ja to wteczas pogadamy.

Panowie robie ponad 5 lat w serwisie i wiem i wszedzie to wszyscy powtarzaja ze nie mozna mnienic oleju 15w/40 na olej o mniejszej lebkosci. Wicieraja sie walki, powstaja wycieki, i jeszcze kilka innych spraw. Jest to niepotrzebne i na wlasna prosbe wykonczenie silnika.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 19:37 przez RYBA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

RYBA, to może zacytujesz co się zaleca do escorta wg ciebie? I od czego to zależy? chętnie popolemizuję z tobą :)

skoro edytowałeś swojego posta to ja również odniose sie do tych nowości :)
Piszesz o 5 latach doświadczenia.. chylę czoło... ale bardziej wierzę w 27-letnie doświadczenie jamszoła, piszesz że WIESZ - z tym polemizować nie będę, jak wiesz to wiesz i już. Ale piszesz też że WSZYSCY i WSZĘDZIE mówią że nie wolno po 15W40 lać rzadszego... Otóż w tym rzecz że nie wszyscy i nie wszędzie.... Polecam poczytać coś o olejach, ale nie sprzed 35 lat ale z ostatniej dekady....
Sporo informacji jest w linkach w tym temacie http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5815
Skoro już piszesz że nie wolno to wypada to racjonalnie wytłumaczyć, napisać dlaczego nie wolno? Kto wie, może masz rację i nas naprostujesz...
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 20:03 przez Yagr, łącznie zmieniany 2 razy.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

RYBA, poczytaj sobie tu http://www.autoflesz.pl/artykuly/28,Por ... oleju.html

A to krótki wycinek z tego opisu :
Użytkownicy wskazanych marek, jak i pozostali (nie serwisujący pojazdów w ASO) mogą stosować markowe oleje o lepkości zalecanej przez producenta, mogą też wybrać lepszy olej o niższej lepkości (zwłaszcza zimą), np. z najpopularniejszego oleju 15W-40 mogą przejść na semi-syntetyki 10W-40 albo nawet zalać silniki środkami o wyższej klasie jakości i niższej lepkości (np. z 10W-40 na 5W-40). Warunek: jednostka napędowa musi być w dobrej kondycji technicznej, aby nie doszło do jej rozszczelnienia.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Znowu się zaczyna temat "Jaki olej"? :evil:
Awatar użytkownika
jaro
Posty: 1663
Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
Lokalizacja: Łambinowice
Pojemność: 1600
Rocznik: 1989
Generacja: MK4
Nadwozie: Cabrio

Post autor: jaro »

Jaki, jaki z pierwszego tłoczenia oczywiście :razz:
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
RYBA

Post autor: RYBA »

nie bede sie klucil chcialem wam dobrze doradzic tak jak sie robi i to ze i nigdy nie uwierze w to ze nowe olej mozna zmieniac jak sie zywinie podoba tylko mozna teraz je mieszac. Niech kazdy robi jak uwaza.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

RYBA, nie odpuszczaj, dyskutuj, wyciągaj ciężkie działa argumentów, przecież tu chodzi o wiedzę ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

No właśnie, RYBA ja tam odpuszczę, ale poprzyj to co mówisz jakimiś konkretami,nie wiem badania?,wykresy? itp. Twierdzenie,że "Jedna pani drugiej pani...." może nie przekonać nikogo.
Wywalaj armaty i ciągniemy temat dalej.To będzie dobre dla wszystkich.
Rob

Post autor: Rob »

Panowie robie ponad 5 lat w serwisie i wiem i wszedzie to wszyscy powtarzaja ze nie mozna mnienic oleju 15w/40 na olej o mniejszej lebkosci. Wicieraja sie walki, powstaja wycieki, i jeszcze kilka innych spraw. Jest to niepotrzebne i na wlasna prosbe wykonczenie silnika.
Bardziej mnie niepokoiło gaśnięcie kontrolki oleju po 2 sek na mineralu i półsyntetyku . Na syntetyku gaśnie jak jeszcze nawet nie zapali i mi to starcza że silnik ma odpowiednie smarowanie ;)
ODPOWIEDZ