Wymiana oleju z Mineralnego na Pół Syntetyczny - efekty!
Moderator: Moderatorzy
Teraz już można... Kiedyś w dawnych czasach gdy nie było ogólnodostępnych tzw. płukanek a olej zostawial w pytke nagaru faktycznie złym pomysłem było zmieniać z minerala na syntetyk. W technikum miałem nauczycieli starej daty (sorry Jamszoł), którzy właśnie mnie tak uczyli. Ale teraz technika jak już ktoś wcześniej pisał poszła do przodu i większych przeciwskazań nie ma do przejścia z mineralnego na półsyntetyk i z półsyntetyka na pełny syntetyk. Ale oczywiście wg. mojego przekonania robić to po kolei tzn. nie przechodzic z minerala odrazu na pelny syntetykRYBA pisze:Panowie co wy robicie nie wolno smienic oleju z mineralu na polsyntetyk a tym bardziej na syntetyk. Tu chodzi o lepkosc oleju



jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Sie nie gniewamAdaś pisze:W technikum miałem nauczycieli starej daty (sorry Jamszoł), którzy właśnie mnie tak uczyli.

To też ja pisałem i też się nie gniewamAdaś pisze:Ale teraz technika jak już ktoś wcześniej pisał poszła do przodu i większych przeciwskazań nie ma do przejścia z mineralnego na półsyntetyk i z półsyntetyka na pełny syntetyk.

Od 27 lat jestem mechanikiem i miałem do czynienia ze starymi olejami , które robiły nagar ( np.SLEKTOL ) a teraz oleje są inne - nie pozostałem w tej kwestii 100 lat za murzynami.
Wszystkie trzy typy olei mają prawie te same uszlachetniacze a półsyntetyk , to olej mineralny + syntetyczne dodatki .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ja jeżdze na takim oleju drugi miesiąc przeszedłem z półsytetyka Castrol'a .Adaś pisze:A yezu co do Mobil1 5w50 rally formula to na takim jezdzi lajonel i jakos specjalnie na niego nie narzekam chociaz rewelacji jakis tez nie manadal na zimnym silniku zanim cisnienie oleju wzrosnie slychac stukot zaworow
Nie narzekam kontrolka gasnie momentalnie , w mrozy kręci leciutko , popychacze fakt słychac ale mniej i krócej to trwa ... a silnik żadnych wycieków nie ma i nie wybuchł ... żadnej płukanki nie robiłem .... Polecam

no mowcie swoje ale ja wiem swoje. Zoabczaymy zbiegiem czasu co sie bedzie dzialo. A jezeli nie wierzycie to pocztajcie sobie specyfikacje olejow i co sie zaleca a czego nie.
yezozwierz wolabym nie widziec komentarzy takich jak napisales pod moim adresem bo jak bedziesz mial takie doswiadczenie przy samochodach jak ja to wteczas pogadamy.
Panowie robie ponad 5 lat w serwisie i wiem i wszedzie to wszyscy powtarzaja ze nie mozna mnienic oleju 15w/40 na olej o mniejszej lebkosci. Wicieraja sie walki, powstaja wycieki, i jeszcze kilka innych spraw. Jest to niepotrzebne i na wlasna prosbe wykonczenie silnika.
yezozwierz wolabym nie widziec komentarzy takich jak napisales pod moim adresem bo jak bedziesz mial takie doswiadczenie przy samochodach jak ja to wteczas pogadamy.
Panowie robie ponad 5 lat w serwisie i wiem i wszedzie to wszyscy powtarzaja ze nie mozna mnienic oleju 15w/40 na olej o mniejszej lebkosci. Wicieraja sie walki, powstaja wycieki, i jeszcze kilka innych spraw. Jest to niepotrzebne i na wlasna prosbe wykonczenie silnika.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 19:37 przez RYBA, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
RYBA, to może zacytujesz co się zaleca do escorta wg ciebie? I od czego to zależy? chętnie popolemizuję z tobą 
skoro edytowałeś swojego posta to ja również odniose sie do tych nowości
Piszesz o 5 latach doświadczenia.. chylę czoło... ale bardziej wierzę w 27-letnie doświadczenie jamszoła, piszesz że WIESZ - z tym polemizować nie będę, jak wiesz to wiesz i już. Ale piszesz też że WSZYSCY i WSZĘDZIE mówią że nie wolno po 15W40 lać rzadszego... Otóż w tym rzecz że nie wszyscy i nie wszędzie.... Polecam poczytać coś o olejach, ale nie sprzed 35 lat ale z ostatniej dekady....
Sporo informacji jest w linkach w tym temacie http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5815
Skoro już piszesz że nie wolno to wypada to racjonalnie wytłumaczyć, napisać dlaczego nie wolno? Kto wie, może masz rację i nas naprostujesz...

skoro edytowałeś swojego posta to ja również odniose sie do tych nowości

Piszesz o 5 latach doświadczenia.. chylę czoło... ale bardziej wierzę w 27-letnie doświadczenie jamszoła, piszesz że WIESZ - z tym polemizować nie będę, jak wiesz to wiesz i już. Ale piszesz też że WSZYSCY i WSZĘDZIE mówią że nie wolno po 15W40 lać rzadszego... Otóż w tym rzecz że nie wszyscy i nie wszędzie.... Polecam poczytać coś o olejach, ale nie sprzed 35 lat ale z ostatniej dekady....
Sporo informacji jest w linkach w tym temacie http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=5815
Skoro już piszesz że nie wolno to wypada to racjonalnie wytłumaczyć, napisać dlaczego nie wolno? Kto wie, może masz rację i nas naprostujesz...
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 20:03 przez Yagr, łącznie zmieniany 2 razy.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
RYBA, poczytaj sobie tu http://www.autoflesz.pl/artykuly/28,Por ... oleju.html
A to krótki wycinek z tego opisu :
Użytkownicy wskazanych marek, jak i pozostali (nie serwisujący pojazdów w ASO) mogą stosować markowe oleje o lepkości zalecanej przez producenta, mogą też wybrać lepszy olej o niższej lepkości (zwłaszcza zimą), np. z najpopularniejszego oleju 15W-40 mogą przejść na semi-syntetyki 10W-40 albo nawet zalać silniki środkami o wyższej klasie jakości i niższej lepkości (np. z 10W-40 na 5W-40). Warunek: jednostka napędowa musi być w dobrej kondycji technicznej, aby nie doszło do jej rozszczelnienia.
A to krótki wycinek z tego opisu :
Użytkownicy wskazanych marek, jak i pozostali (nie serwisujący pojazdów w ASO) mogą stosować markowe oleje o lepkości zalecanej przez producenta, mogą też wybrać lepszy olej o niższej lepkości (zwłaszcza zimą), np. z najpopularniejszego oleju 15W-40 mogą przejść na semi-syntetyki 10W-40 albo nawet zalać silniki środkami o wyższej klasie jakości i niższej lepkości (np. z 10W-40 na 5W-40). Warunek: jednostka napędowa musi być w dobrej kondycji technicznej, aby nie doszło do jej rozszczelnienia.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Bardziej mnie niepokoiło gaśnięcie kontrolki oleju po 2 sek na mineralu i półsyntetyku . Na syntetyku gaśnie jak jeszcze nawet nie zapali i mi to starcza że silnik ma odpowiednie smarowaniePanowie robie ponad 5 lat w serwisie i wiem i wszedzie to wszyscy powtarzaja ze nie mozna mnienic oleju 15w/40 na olej o mniejszej lebkosci. Wicieraja sie walki, powstaja wycieki, i jeszcze kilka innych spraw. Jest to niepotrzebne i na wlasna prosbe wykonczenie silnika.
