kłopoty z wentylatorem chłodnicy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Rob pisze:Tylko po co ? Trzeba poczekac chwilę aż zbije temp. i się wyłączy i gasic silnik .
tak, tak. ja nie polecam takiej przerobki z wlasnego doswiadczenia. temp po zatrzymaniu auta potrafi sie kilka razy podniesc ponad próg załaczania i efekt jest taki, ze moze nam wentyaltor akumulator rozladować :cry: mozna ewentualnie jakiś timer dodać zeby odcinal zasilanie czujnika po 5 minutach od wylaczenia stacyjki ale to mocno komplikuje sprawe.


generalnie jakby to stanowilo jakis problem lub zagrozenie dla silnika to w kolejnych, poprawionych edycjach escorta poprawiono by ten blad, a skoro go nie poprawili tzn, ze tak ma byc i juz
Rob

Post autor: Rob »

cidzej pisze:generalnie jakby to stanowilo jakis problem lub zagrozenie dla silnika to w kolejnych, poprawionych edycjach escorta poprawiono by ten blad, a skoro go nie poprawili tzn, ze tak ma byc i juz
Po drugie po co nam chodzacy wenylator przy wyłaczonym silniku = brak obiegu płynu . Z chłodzi płyn w chłodnicy a w silnku już nie więc .....
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Rob pisze:Po drugie po co nam chodzacy wenylator przy wyłaczonym silniku = brak obiegu płynu . Z chłodzi płyn w chłodnicy a w silnku już nie więc .....
e no bez przesady - to ze plyn stoi to nie oznacza, ze silnika nie chlodzi - wentylator powoduje wypychanie nagrzanego powietrza z komory silnika i wtlacza do niej chlodne tym samym chlodzac silnik i elementy samym przeplywem powietrza
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

cidzej pisze:wentylator powoduje wypychanie nagrzanego powietrza z komory silnika i wtlacza do niej chlodne
Przyłóż rękę od wewnętrznej strony chłodnicy gdy wentylator chodzi. :razz:
Sprawdzisz sam na własnej skórze jakie zimniutkie powietrze tam leci.
cidzej pisze:temp po zatrzymaniu auta potrafi sie kilka razy podniesc
Tu się zgodzę. :mrgreen:
cidzej pisze:ponad próg załaczania i efekt jest taki, ze moze nam wentyaltor akumulator rozladować
A tu nie :mrgreen:
Wentylator zchłodzi wodę/płyn w chłodnicy i się wyłączy i to wszystko.
Nie załączy się po raz drugi , bo stacyjka jest wyłączona i nie ma prądy na czujnikach , które by powtórnie załączyły wentylator.
Jedno jest pewne - nic to nie daje w silniku jest nadal prawie wrzątek bo nie ma obiegu.
Nie ma sensu przerabiać tego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:Przyłóż rękę od wewnętrznej strony chłodnicy gdy wentylator chodzi. :razz:
Sprawdzisz sam na własnej skórze jakie zimniutkie powietrze tam leci.
ja proponuje przylozyc termometr za chlodnice a potem do silnika i wtedy sie podyskutujemy :mrgreen: nawet jezeli powietrze wydmuchiwane za chlodnica mialo "tylko" 60-70stC to jest to juz co najmnie 20-30stC mniej niz silnika i go CHŁODZI ! bardzo czesto uklady chlodzenia są budowane na zasadzie wymuszenia samego obiegu powietrza a nie od razu nawiewu lodowatego powietrza :mrgreen: jak dmuchamy powietrzem o temp 50stC na rzecz o temp 100stC to tez ja schlodzimy, chociaz "tylko" do okolo 50-60stC ale to i tak wystarczy :D
jamszoł pisze:A tu nie :mrgreen:
Wentylator zchłodzi wodę/płyn w chłodnicy i się wyłączy i to wszystko.
Nie załączy się po raz drugi , bo stacyjka jest wyłączona i nie ma prądy na czujnikach
a ja sie tu nie zgodze :D skoro rozmawiamy o obejsciu stacyjki i podaniu zasilania od razu na czujnik z aku to wentylator moze sie wlaczyc jeszcze i 1500 razy jak bedzie chcial :P i nie ma tu nic do rzeczy wylaczona stacyjka :D
BUGAS

Post autor: BUGAS »

siemka mam pytanie moze ktos z was mial cos takiego ze przepala mi bespieczniki od wentylatora i jaka moze byc tego przyczyna
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zwarcie w instalacji ; zwarcie w wentylatorze ; zbyt ciężko chodzi wentylator i daje zbyt duże obciążenie ( z lekka zatarty)
Odłącz wtyczkę od wentylatora i załącz go na krótko - jeśli bezpiecznik padnie to wina instalacji.
Zapodaj na krótko prąd bezpośrednio do wentylatora , jeśli będzie tylko iskrzyć - to zwara w wentylatorze ; jeśli będzie iskrzyć ale wentylator ruszy - zbyt ciężko chodzi i zwala bezpieczniki.
Pierwsze i trzecie , możesz naprawić sam - drugie - wymiana wentylatora.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
BUGAS

Post autor: BUGAS »

oki sprawdze to wielkie dzieju
ODPOWIEDZ