chłodzenie silnika

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

korek oryginal to w escorcie zawór bezpieczeństwa i nie masz co tam robić dziury bo dziura tam już jest. Jeśli odkręcisz korek to zobaczysz że od środka jest otwór do czegoś w rodzaju sprężyny która gdy ciśnienie przekroczy wartość graniczną to odchyla się i puszcza nadmiar w rowek który jest w gwincie korka i dołem wylatuje. Taqk jak jamszoł napisał nic z tym nie rób. Natomiast tak na prawdę to walczysz z 2 problemami: wycieki płynu chłodzącego (z tym sobie przy pomocy jakichś tam uszczelniaczy trochę poradziłeś) a drugi to gotowanie płynu. Jakie są wskazania wskaźnika temperatury? Czy wentylator włącza się jak powinien? Czy termostat jest ok? Czy ten korek jest orginalny? Czy w czasie pracy silnika widać bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym? Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodzący? Czy to czasem nie jest sama woda?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
longer1981

Post autor: longer1981 »

- korek orginał
- wskazania tem.ok na literce R załancza się wentylator,tak ostatnio zauważyłem jak rozgrzewałem silnik do wlania tego preparatu.
- jadę na razie na wodzie,bo nie zarobiłbym na płyn - raz od czasu muszę dolać. czy to zle że jest sama woda ?

Myślę że jest wszystko OK - tylko ten wyciek,dosypałem dzisiaj jeszcze tego środka w proszku,a jak nie no to nowa chłodnica - pytałem w sklepie - cena od 300 do 500 zł.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14627
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

sama woda ma inne właściwości fizykochemiczne niż płyn chłodniczy i nie chodzi tylko o temperaturę zamarzania. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego przy normalnym ciśnieniu np. petrygo to nie mniej niż 107,5 stopnia a tu dochodzi jeszcze zwiększone ciśnienie w układzie podnoszące tą wartość. Dynagel w warunkach roboczych ma temp. wrzenia 130 stopni. Nie znaczy że to musi być przyczyna bo sam gdy mi wyciekał płyn przez trójnik przy parowniku dolewałem wody destylowanej i nic się nie działo ale sama woda to jednak nie jest płyn pod który był projektowany układ chłodzący escorta.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
longer1981

Post autor: longer1981 »

Koledzy - jaka jest różnica między chłodnicą gdy jest klima a gdy jej nie ma model 1.8 diesel z turbo.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

na moją wiedze jest taka (pytałem gościa w sklepie) sama tylko masz dodatkową do klimy po lewej stronie auta pod tym plastikiem z wlotem powietrza na IC
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
longer1981

Post autor: longer1981 »

U mnie jest chłodnica wody a przed nią chłodnica klimatyzacji i dlatego pytam bo nie wiem czy są na chłodnicy wody jakieś zaczepy na chłodnice od klimy.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12914
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a tego to ja nie wiem :/ gość w sklepie powiedział że taka sama więc trza się zapytać WieSka bo on zakładał klime do swojego to będzie wiedział
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

longer1981 pisze:,dosypałem dzisiaj jeszcze tego środka w proszku,
Ten o którym pisałem ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
longer1981

Post autor: longer1981 »

Koledzy teraz to już masakra, kupiłem dwa te środki w proszku,te z fotki którą wstawiłem,i było OK po mieście i do pracy nic nie kapało,teraz wróciłem z pracy coś tam zaczęło kapać ale nie tak jak wcześniej.Ale wystąpił następny problem auto nie ma ogrzewania cały czas leci zimne powietrze !!! pokrętła przekręcałem w każdą stronę i nic a do pracy mam 30 km.to powinno grzać na max tak jak kiedyś a tu nic ! Co jest grane ? Gdzie jest jakiś mniejszy przepływ żeby go mogło zatkać,albo coś się nie otwiera,a morze układ zapowietrzony,chłodzenie wymieniałem nie raz i zawsze tak samo odpowietrzałem i było zawsze OK a tu ZOONK !!
CO TO MORZE BYĆ ???

Piszcie jutro rano muszę coś zdziałać,bo tak nie morze być !!!

Panowie - muszę kupić ta chłodnicę ! czy jest różnica między chłodnicą gdy auto jest z klimą czy bez - ja mam klimatyzację i muszę mieć taką chłodnicę - bo mam nawet za 60 zł.tylko ta różnica jest ? czy jej nie ma ? dajcie odpowiedz koledzy !!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albo układ zapowietrzony - stań no gdzieś pod górkę przodem i daj po obrotach , równie dobrze może nie chodzi klapka przełączająca nadmuch zimne / ciepłe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Na 99% 3 opakowania tego uszczelniacza zatkaly Ci obieg do nagrzewnicy - chlodnica do wymiany.

Czy bedzie pasowac czy nie - niech bardziej doswiadczeni koledzy sie wypowiedza.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
longer1981

Post autor: longer1981 »

Dzięki koledzy - ogrzewanie jakoś samo się odetkało i jest OK - chłodnica też znaleziona,będzie na piątek,wyciągnięta z innego samochodu.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

po mojemu nagrzewnica była zapowietrzona i trzeba było tylko dać po garach - w tedy pompa przepcha płyn i wypchnie powietrze
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Chłodnice są takie same.nawet jak masz auto bez klimy to mocowanie na klime powinieneś mieć,jeśli oczywiście masz oryginalne części i przód niebity
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
longer1981

Post autor: longer1981 »

Jak będzie zrobione to napisze co z tym ogrzewaniem było bo znowu ehooooooooooooo.
Zimne powietrze napiera i tyle ?
ODPOWIEDZ