chłodzenie silnika
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
korek oryginal to w escorcie zawór bezpieczeństwa i nie masz co tam robić dziury bo dziura tam już jest. Jeśli odkręcisz korek to zobaczysz że od środka jest otwór do czegoś w rodzaju sprężyny która gdy ciśnienie przekroczy wartość graniczną to odchyla się i puszcza nadmiar w rowek który jest w gwincie korka i dołem wylatuje. Taqk jak jamszoł napisał nic z tym nie rób. Natomiast tak na prawdę to walczysz z 2 problemami: wycieki płynu chłodzącego (z tym sobie przy pomocy jakichś tam uszczelniaczy trochę poradziłeś) a drugi to gotowanie płynu. Jakie są wskazania wskaźnika temperatury? Czy wentylator włącza się jak powinien? Czy termostat jest ok? Czy ten korek jest orginalny? Czy w czasie pracy silnika widać bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym? Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodzący? Czy to czasem nie jest sama woda?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- korek orginał
- wskazania tem.ok na literce R załancza się wentylator,tak ostatnio zauważyłem jak rozgrzewałem silnik do wlania tego preparatu.
- jadę na razie na wodzie,bo nie zarobiłbym na płyn - raz od czasu muszę dolać. czy to zle że jest sama woda ?
Myślę że jest wszystko OK - tylko ten wyciek,dosypałem dzisiaj jeszcze tego środka w proszku,a jak nie no to nowa chłodnica - pytałem w sklepie - cena od 300 do 500 zł.
- wskazania tem.ok na literce R załancza się wentylator,tak ostatnio zauważyłem jak rozgrzewałem silnik do wlania tego preparatu.
- jadę na razie na wodzie,bo nie zarobiłbym na płyn - raz od czasu muszę dolać. czy to zle że jest sama woda ?
Myślę że jest wszystko OK - tylko ten wyciek,dosypałem dzisiaj jeszcze tego środka w proszku,a jak nie no to nowa chłodnica - pytałem w sklepie - cena od 300 do 500 zł.
- Yagr
- Posty: 14627
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
sama woda ma inne właściwości fizykochemiczne niż płyn chłodniczy i nie chodzi tylko o temperaturę zamarzania. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego przy normalnym ciśnieniu np. petrygo to nie mniej niż 107,5 stopnia a tu dochodzi jeszcze zwiększone ciśnienie w układzie podnoszące tą wartość. Dynagel w warunkach roboczych ma temp. wrzenia 130 stopni. Nie znaczy że to musi być przyczyna bo sam gdy mi wyciekał płyn przez trójnik przy parowniku dolewałem wody destylowanej i nic się nie działo ale sama woda to jednak nie jest płyn pod który był projektowany układ chłodzący escorta.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Koledzy teraz to już masakra, kupiłem dwa te środki w proszku,te z fotki którą wstawiłem,i było OK po mieście i do pracy nic nie kapało,teraz wróciłem z pracy coś tam zaczęło kapać ale nie tak jak wcześniej.Ale wystąpił następny problem auto nie ma ogrzewania cały czas leci zimne powietrze !!! pokrętła przekręcałem w każdą stronę i nic a do pracy mam 30 km.to powinno grzać na max tak jak kiedyś a tu nic ! Co jest grane ? Gdzie jest jakiś mniejszy przepływ żeby go mogło zatkać,albo coś się nie otwiera,a morze układ zapowietrzony,chłodzenie wymieniałem nie raz i zawsze tak samo odpowietrzałem i było zawsze OK a tu ZOONK !!
CO TO MORZE BYĆ ???
Piszcie jutro rano muszę coś zdziałać,bo tak nie morze być !!!
Panowie - muszę kupić ta chłodnicę ! czy jest różnica między chłodnicą gdy auto jest z klimą czy bez - ja mam klimatyzację i muszę mieć taką chłodnicę - bo mam nawet za 60 zł.tylko ta różnica jest ? czy jej nie ma ? dajcie odpowiedz koledzy !!!!!!!!!!!
CO TO MORZE BYĆ ???
Piszcie jutro rano muszę coś zdziałać,bo tak nie morze być !!!
Panowie - muszę kupić ta chłodnicę ! czy jest różnica między chłodnicą gdy auto jest z klimą czy bez - ja mam klimatyzację i muszę mieć taką chłodnicę - bo mam nawet za 60 zł.tylko ta różnica jest ? czy jej nie ma ? dajcie odpowiedz koledzy !!!!!!!!!!!
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Chłodnice są takie same.nawet jak masz auto bez klimy to mocowanie na klime powinieneś mieć,jeśli oczywiście masz oryginalne części i przód niebity
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982