
Wentylator a elektryka!
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
juz chyba 100 raz to napisze: dolozcie dodatkowy kabel miedzy stacyjka a rozrusznikiem (ten cienki kabel) i nie bedziecie mieli problemow. Oczywiscie jesli stacyjka dziala sprawnie. Jest to na 100% sprawdzona metoda i wiekszosci starszych fordow ten problem wystepuje. Nawet w fiescie. Takze macie juz rozwiazanie problemu 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
moim zdaniem jest tak:
Gdy załączy się wentylator wzrasta pobór prądu - alternator zaczyna działać pod obciążeniem a co za tym idzie daje więkrzy opór na koło pasowe - pasek przenosi więkrzy opór na silnik - ten zwalnia obroty.
W tym momencie powinna nastąpić reakcja czujników i kompa - poprzez silniczek krokowy , żeby wyrównać obroty silnika.Powtażam reakcja natychmiastowa.
Jeśli ta reakcja następuje z opuźnieniem - to masz zamulenie autka.
To tak na wyrost napisałem dla tych co się nie znają na mechanice.
Twiks,
Masz tam zapisane które wyjście ze stacyjki idzie na rozrusznik.
Gdy załączy się wentylator wzrasta pobór prądu - alternator zaczyna działać pod obciążeniem a co za tym idzie daje więkrzy opór na koło pasowe - pasek przenosi więkrzy opór na silnik - ten zwalnia obroty.
W tym momencie powinna nastąpić reakcja czujników i kompa - poprzez silniczek krokowy , żeby wyrównać obroty silnika.Powtażam reakcja natychmiastowa.
Jeśli ta reakcja następuje z opuźnieniem - to masz zamulenie autka.
To tak na wyrost napisałem dla tych co się nie znają na mechanice.

Twiks,
Zajrzyj tutaj - http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... 98e8#47746Twiks pisze:Mam prośbę do WieSia żeby łopatologicznie napisał dla mnie laika jak ma wyglądać przeciągnięcie kabla i pod co dokładnie go podłączyć.
Masz tam zapisane które wyjście ze stacyjki idzie na rozrusznik.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
no u mnie od momentu załączenia wentylatora - spadku obrotów do 500RPM - do momentu pełnego ich skorygowania prze kompa - około 850RPM - mija około 3-5 sek i następuje to skomkowo. to w miarę prawidłowo ??
poza tym podczas jazdy jak załączy się wentylator to też lekkie szarpniecie czuc
nie mówie już o hamowaniu silnikiem kiedy załączy się wentylator to jest kangurzenie jak w nauce jazdy
zastanawiałem się czy to przypadkiem nie jest coś z alternatorem
poza tym podczas jazdy jak załączy się wentylator to też lekkie szarpniecie czuc
nie mówie już o hamowaniu silnikiem kiedy załączy się wentylator to jest kangurzenie jak w nauce jazdy

zastanawiałem się czy to przypadkiem nie jest coś z alternatorem
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
gdzieś na forum powinny być moje zdjęcia dotyczące konserwacji - naprawy silniczka krokowego od Hiundaya przypatrz się na komutatot - jest lekko podtarty w jednym miejscu.
Być może u Ciebie jest właśnie to samo - czyli krokowy nie reaguje odrazu na minimalne ruchy a to się będzie objawiać " spuźnionym zapłonem "
może U ciebie właśnie tak jest ?
Jeśli masz możliwość podmiany krokowca ( pożyczyć od kogoś ) to możesz bez straty kasy sprawdzić bo nie ma sensu wydawać forsy na niesprawdzone teorie.
Być może u Ciebie jest właśnie to samo - czyli krokowy nie reaguje odrazu na minimalne ruchy a to się będzie objawiać " spuźnionym zapłonem "
może U ciebie właśnie tak jest ?
Jeśli masz możliwość podmiany krokowca ( pożyczyć od kogoś ) to możesz bez straty kasy sprawdzić bo nie ma sensu wydawać forsy na niesprawdzone teorie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jamszoł, krokowca to ja mam zapasowego to tu nie ma problemu
raczej tu mnie martwi, to ze nawet jak naciskam na hamulec to ciut mi przygasaja swiatla i podswietlenie. ja jednak sie zastanawiam czy sie alternator nie konczy i juz za malego pradu nie daje,a tym samym komputer wolniej reaguje na wzrost obciążenia. Problem sie wzmaga im wiecej odbiornikow sie wlaczy (czytaj - odkad trzeba jezdzic na swiatlach mijania, a teraz jeszcze dmuchawe wlaczam bo za malo chlodengo powietrza wpada oknami otwartymi)

- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
cidzej, to wyjmij alternator, przeczyść, sprawdź szczotki ewentualnie wymień szczotkotrzymacz słowem zrób mu full service
i powinien chodzić - ale najpierw go pomierz żebyś się na darmo nie napracował bo może dobry jest 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Yagr, ma rację.
A przygasanie świateł jest nieodzownym efektem braku masy.
Może tutaj trzeba by się było przyjrzeć ?
A przygasanie świateł jest nieodzownym efektem braku masy.
Może tutaj trzeba by się było przyjrzeć ?
Ostatnio zmieniony 21 maja 2007, 23:31 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no po prostu zmierz multimetrem jakie napięcie daje alternator na wyjściach (najlepiej przy samym alternatorze) możesz też w czasie pracy silnika zdjąć klemę minusową i wtedy akumulator nie będzie miał wpływu na pomiar. Możesz się jeszcze wtedy pobawić włączając dodatkowe odbiorniki (grzanie szyby, długie wentylator na max itp) i zobaczysz czy alternator daje radę 
aha, lubi się czasem ukruszyć końcówka przy klemie i wtedy też możesz mieć takie efekty

aha, lubi się czasem ukruszyć końcówka przy klemie i wtedy też możesz mieć takie efekty
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
daje rade, co wcale nie znaczy, ze w takim przypadku nie ma chwilowego spadku napiecia poniżej 12V co nei spowoduje zgasniecia auta ale wyrazne przygaszenie swiatel i może spowodować chwilowe zmulenie autaYagr pisze:Możesz się jeszcze wtedy pobawić włączając dodatkowe odbiorniki (grzanie szyby, długie wentylator na max itp) i zobaczysz czy alternator daje radę![]()
Ostatnio zmieniony 21 maja 2007, 23:34 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.