Problemy z temperaturą
Moderator: Moderatorzy
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Problemy z temperaturą
Rozchodzi się tylko o to że masz walnięty termostat i tylko to jest powodem, że temperatura nie dochodzi do połowy NORMAL a mimo to wentylator sie włancza. Nie raz już tak miałem. W swojej karierze z Essin już dwa razy wymieniłem termostat ( 6 lat użytkowania Essa ) i za każdym razem było tak samo. Temperatura ledwi za białym polem a i tak czasami włanczał sie wentylator. Jestem w 100% przekonany że to jest to.Misiek1990 pisze:Po przejechaniu nawet 200 km silnik sie nie grzeje a wentylator chodzi. co jest? temperatura nawe nie dochodzi do pola normal


kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
napewno ten wicherek nei wieje ?? bo ja w swoim 1.4 jak nie działał mi wentylator w wakacje to 2-3 skrzyżowania i para spod machy leciała więc tym bardziej w Twoim 1.8. Inna sprawa, że teraz jak mam wszystko sprawne to też nie udało mi się jeszcze przekroczyć połowy skali, natomiast widać dokładnie kiedy się załącza wiatrak bo temperatura "spada" o jedną literkę w napisie NORMemceha pisze:Nawet jak dam mu w pi...de to wskaźnik pokazuje to samo a wentylator nie gada. Co jest???

odepnij wtyczkę od termowłącznika wentylatora i wsadz w nią zworkę. jeżeli wicherek ruszy to czujnik się chrzani, jeśli nie ruszy to sprawdz czy jest napięcie na złączce, bo możliwe, że ci skrzynka bezpiecnzików siada.
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
u mnie jest w obudowie termostatu, taka gruba, niebieska wtyczka do której wchodzą dwa grube, czarne kable. Zdjemujesz tą wtyczkę i na przekręconym zapłonie zwierasz jakimś grubszym przewodem/drutem te dwa piny we wtyczce - wentylator powinien ruszyć. jeśli nie ruszy to sprawdz miernikiem czy próbnikiem czy na którymś z pinów jest wogóle zasilanie. jeżeli zasilania nie ma to zaczynają się schody .... czyli poszukiwanie usterki w okolicach skrzynki bezpiecznikowej (przekaźnik, bezpiecnzik lub sama skrzynka)
No dobra problem zlokalizowany
Z czujnika wkręconego w rurę wody (taki pomarańczowy) wylazły kable. Po zwarciu tych kabli na włączonym zapłonie wiatraczek nagle ożył
jeeeeee, przynajmniej wiem że działa
Teraz trzeba wcisnąć kabelki na swoje miejsce, dać po pizdeczce aż do czerwoności kolektora
i zobaczyć czy wiatrak się włączy.
Dzięki cidzej, dostaniesz pomógł tylko znajde gdzieś jakiś swój temat z twoim postem bo tu sie nie da ;(




Dzięki cidzej, dostaniesz pomógł tylko znajde gdzieś jakiś swój temat z twoim postem bo tu sie nie da ;(
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
czujnik wentylatora
Witajcie, Panowie!
Rocznik 1997, benzyna, silnik 1.3i - zakupiony w salonie w Polsce, składany w Płońsku...
Czy może ktoś wie, gdzie mozna odnaleźć w tym modelu czujnik wentylatora? Przejrzałam rózne obrazki przedstawiające położenie takowych czujników - w obudowie termostatu lub przy wentylatorze), ale w moim escorcie czujnik jest schowany w inne miejsce... A może w ogóle go nie ma?
Witajcie, Panowie!
Rocznik 1997, benzyna, silnik 1.3i - zakupiony w salonie w Polsce, składany w Płońsku...
Czy może ktoś wie, gdzie mozna odnaleźć w tym modelu czujnik wentylatora? Przejrzałam rózne obrazki przedstawiające położenie takowych czujników - w obudowie termostatu lub przy wentylatorze), ale w moim escorcie czujnik jest schowany w inne miejsce... A może w ogóle go nie ma?
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
witamy kolejną białogłowę na forum - zapraszam do częstych odwiedzin.
Co do czujnika wentylatora - prawdopodobnie chodzi ci o termowłącznik wentylatora.
Wg WKŁ jest on tak jak napisałaś w obudowie termostatu. Wtyczka powinna byc pionowo z kablami do góry ale.... w WKŁ nie piszą wszystkiego, niestety...

Co do czujnika wentylatora - prawdopodobnie chodzi ci o termowłącznik wentylatora.
Wg WKŁ jest on tak jak napisałaś w obudowie termostatu. Wtyczka powinna byc pionowo z kablami do góry ale.... w WKŁ nie piszą wszystkiego, niestety...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
to teraz ja przedstawie swoja wersję zdarzeń.
otóz przeczytałem to co jest na forum o problamach z wentylatorem. U mnie jest taka opcja (w cabrio) nie wiem jak długo wentyaltor nie działa, bezpiecznik jest ok, przekaźnik nie wiem nie moge znaleźć takowego, teraz pytanie, bo czytając posty powyzej, zdjałęm niebieską kostkę od czujnika, który znajduje się na grubym wężu, według tego co pisaliście, po przekręceniu zapłonu i połączeniu styków z tej kostki z masą wentylator powinien chodzić, a sprawa wyglada tak, że jak żarówką sprawdząłem to jak mostkuje dwa styki to żarówka świeci, jak sprawdzałęm jeden z kabli to tez prąd był, w żadnym z tych manewrów wen, nie chodzi, a jeśłi zdejme kostkę ta od samego wentylatora, to żarówka nawet po zmostkowaniu nie świeci. co wy na to???? dodam jeszcze, że sam wentylator podłączony do aku pracuje
otóz przeczytałem to co jest na forum o problamach z wentylatorem. U mnie jest taka opcja (w cabrio) nie wiem jak długo wentyaltor nie działa, bezpiecznik jest ok, przekaźnik nie wiem nie moge znaleźć takowego, teraz pytanie, bo czytając posty powyzej, zdjałęm niebieską kostkę od czujnika, który znajduje się na grubym wężu, według tego co pisaliście, po przekręceniu zapłonu i połączeniu styków z tej kostki z masą wentylator powinien chodzić, a sprawa wyglada tak, że jak żarówką sprawdząłem to jak mostkuje dwa styki to żarówka świeci, jak sprawdzałęm jeden z kabli to tez prąd był, w żadnym z tych manewrów wen, nie chodzi, a jeśłi zdejme kostkę ta od samego wentylatora, to żarówka nawet po zmostkowaniu nie świeci. co wy na to???? dodam jeszcze, że sam wentylator podłączony do aku pracuje