Problemy z temperaturą

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

cidzej może masz czujnik walniety od wentylatora
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL pisze:cidzej może masz czujnik walniety od wentylatora
ke ?

ARIEL ale o so chossi ?? u mnie wszystko gitara z temperaturą. Jeno wentylator czasem zawyje jak zamoknie (łożysko siada) ... a może ja o czymś nie wiem :-|
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Problemy z temperaturą

Post autor: robertford »

Misiek1990 pisze:Po przejechaniu nawet 200 km silnik sie nie grzeje a wentylator chodzi. co jest? temperatura nawe nie dochodzi do pola normal
Rozchodzi się tylko o to że masz walnięty termostat i tylko to jest powodem, że temperatura nie dochodzi do połowy NORMAL a mimo to wentylator sie włancza. Nie raz już tak miałem. W swojej karierze z Essin już dwa razy wymieniłem termostat ( 6 lat użytkowania Essa ) i za każdym razem było tak samo. Temperatura ledwi za białym polem a i tak czasami włanczał sie wentylator. Jestem w 100% przekonany że to jest to.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
emceha

Post autor: emceha »

Panowie ale Misiek1990 już znalazł (faktycznie był to termostat). Teraz mnie pomóżcie he he :P Oj nie czytacie chłopaki fszystkich postuff :-|
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Walnięty czujnik temp.
Zobacz czy wentylator chodzi na krótko.
Kabel od czujnika odczep - powinno spaść na zero a jak dotkniesz do masy silnika to powinno pokazać ful temp.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Upsssssss :mrgreen:
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

emceha pisze:Nawet jak dam mu w pi...de to wskaźnik pokazuje to samo a wentylator nie gada. Co jest???
napewno ten wicherek nei wieje ?? bo ja w swoim 1.4 jak nie działał mi wentylator w wakacje to 2-3 skrzyżowania i para spod machy leciała więc tym bardziej w Twoim 1.8. Inna sprawa, że teraz jak mam wszystko sprawne to też nie udało mi się jeszcze przekroczyć połowy skali, natomiast widać dokładnie kiedy się załącza wiatrak bo temperatura "spada" o jedną literkę w napisie NORM :)

odepnij wtyczkę od termowłącznika wentylatora i wsadz w nią zworkę. jeżeli wicherek ruszy to czujnik się chrzani, jeśli nie ruszy to sprawdz czy jest napięcie na złączce, bo możliwe, że ci skrzynka bezpiecnzików siada.
emceha

Post autor: emceha »

No dobra. Gdzie te czujniki wtyczki i to całe badziewie jest??? Przy "wicherku" ???
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u mnie jest w obudowie termostatu, taka gruba, niebieska wtyczka do której wchodzą dwa grube, czarne kable. Zdjemujesz tą wtyczkę i na przekręconym zapłonie zwierasz jakimś grubszym przewodem/drutem te dwa piny we wtyczce - wentylator powinien ruszyć. jeśli nie ruszy to sprawdz miernikiem czy próbnikiem czy na którymś z pinów jest wogóle zasilanie. jeżeli zasilania nie ma to zaczynają się schody .... czyli poszukiwanie usterki w okolicach skrzynki bezpiecznikowej (przekaźnik, bezpiecnzik lub sama skrzynka)
emceha

Post autor: emceha »

No dobra problem zlokalizowany ;) Z czujnika wkręconego w rurę wody (taki pomarańczowy) wylazły kable. Po zwarciu tych kabli na włączonym zapłonie wiatraczek nagle ożył :shock: jeeeeee, przynajmniej wiem że działa :P Teraz trzeba wcisnąć kabelki na swoje miejsce, dać po pizdeczce aż do czerwoności kolektora :twisted: i zobaczyć czy wiatrak się włączy.

Dzięki cidzej, dostaniesz pomógł tylko znajde gdzieś jakiś swój temat z twoim postem bo tu sie nie da ;(
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Z małej chmury wielki deszcz.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Moniaa

Post autor: Moniaa »

czujnik wentylatora
Witajcie, Panowie!
Rocznik 1997, benzyna, silnik 1.3i - zakupiony w salonie w Polsce, składany w Płońsku...
Czy może ktoś wie, gdzie mozna odnaleźć w tym modelu czujnik wentylatora? Przejrzałam rózne obrazki przedstawiające położenie takowych czujników - w obudowie termostatu lub przy wentylatorze), ale w moim escorcie czujnik jest schowany w inne miejsce... A może w ogóle go nie ma?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

witamy kolejną białogłowę na forum - zapraszam do częstych odwiedzin. :grin:
Co do czujnika wentylatora - prawdopodobnie chodzi ci o termowłącznik wentylatora.
Wg WKŁ jest on tak jak napisałaś w obudowie termostatu. Wtyczka powinna byc pionowo z kablami do góry ale.... w WKŁ nie piszą wszystkiego, niestety...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

to teraz ja przedstawie swoja wersję zdarzeń.
otóz przeczytałem to co jest na forum o problamach z wentylatorem. U mnie jest taka opcja (w cabrio) nie wiem jak długo wentyaltor nie działa, bezpiecznik jest ok, przekaźnik nie wiem nie moge znaleźć takowego, teraz pytanie, bo czytając posty powyzej, zdjałęm niebieską kostkę od czujnika, który znajduje się na grubym wężu, według tego co pisaliście, po przekręceniu zapłonu i połączeniu styków z tej kostki z masą wentylator powinien chodzić, a sprawa wyglada tak, że jak żarówką sprawdząłem to jak mostkuje dwa styki to żarówka świeci, jak sprawdzałęm jeden z kabli to tez prąd był, w żadnym z tych manewrów wen, nie chodzi, a jeśłi zdejme kostkę ta od samego wentylatora, to żarówka nawet po zmostkowaniu nie świeci. co wy na to???? dodam jeszcze, że sam wentylator podłączony do aku pracuje
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Gdzieś masz spadek napięcia - na żarówie świeci bo nie ma obciążenia.
szukaj na łączeniach kabli.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ