problem z akumulatorem

Moderator: Moderatorzy

tomek31

Post autor: tomek31 »

nie wiem jak sprawdzić kto jest producentem alternatora. Na nim jest tabliczka znamionowa Fordowska...
Jak rozpoznać jaki to alternator???
zauważyłem również że teraz jak jest gorąco to jak jeżdżę z włączonym nawiewem na maksimum to przy dojazdach do skrzyżowania samochód traci obroty i zdaża się że gaśnie....
czy to może być wina tego regulatora napięcia?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

alternator to altermator chyba niema jakiejś kokretnej firmy? na początek sprawdź czy masz właściwe ładowanie powinno wynosić od 13,9V do 14,6V
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23600
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jest konkretna firma,w fordach montowane sa albo Bosch albo Magneti Mareli. Na boschach jak dobrze pamietam nie ma oznaczenia ze to bosch,wiec moze to wlasnie bosch. jak sprawdzisz nap. ladowania,to bedziesz wiedzial czy masz ok (nap. takie jak markko podal). Ale nie wydaje mi sie zeby to bylo przez nadmuch, on az tak bardzo nie zabiera obrotow, no chyba ze tak rzeczywiscie u Ciebie sporo pradu bierze i jak wlaczasz III bieg podczas jazdy,to potem pod swiatlami Ci przygasa, pewnie gdybys na swiatlach wlaczyl ten nadmuch,to by sie komp odpowiednio ustawil z obrotami i potem by nie gasl (niestety Escorty tylko na postoju sprawdzaja czy obroty sa prawidlowe duza wada wg mnie)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomek31

Post autor: tomek31 »

Tak wygląda mój alternator : czy ktoś umie określić producenta?
Załączniki
P1010081_2.jpg
P1010080_2.jpg
P1010082_2.jpg
P1010085_2.jpg
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23600
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

masz firmy magneti mareli
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomek31

Post autor: tomek31 »

gdzie znajdę ten regulator napięcia? czy da się go wyjąć bez wykręcania alternatora? Jaki b ędzie jego koszt?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23600
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

zaraz przy mocowaniu kabli, w tym alternatorze raczej ciezko bedzie wyciagnac regulator bez sciagania alternatora. a kosztu tego regulatora nie znam, do boscha jest to 30zl
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomek31

Post autor: tomek31 »

ale się zdenerwowałem....
kupiłem nowy regulator napięcia - założyłem go i problem jak był tak i jest nadal....
no i 45 zeta wsadzone w dupę....
co teraz...?
co powoduje aż tak duże spadki napięcia i przełądowania przy wysokich obrotach????????????
przecież tak się nie da jeździć....
Pomocy panowie...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23600
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

"wysokie skoki napiecia" - sprawdz to miernikiem i podawaj w wartosciach (voltach). Wtedy bedzie latwiej pomoc. Podaj gdy skoku nie ma i gdy jest skos napiecia.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomek31

Post autor: tomek31 »

sa wyzej w tym samym poscie...
dokładne wartości... przed zmianą
a teraz są takie same z nowym regulatorem
tomek31

Post autor: tomek31 »

przy biegu jałowym bez obciążenia : 14.13 - 14.17 V
jak włącza się chłodnica siada do : 13,70 V
po włączeniu radia, świateł i ogrzewania tylnej szyby napięcie waha się od 13 do 13,30 V
gdy do tego włącza się chłodnica to napięcie wynosi: 12,65 - 12,80 V

przy 2000 obr:
14,30 V bez obciążenia
jak się włącza chłodnica to 13,70 V
jak włączam radio, światła i ogrzewania tylnej szyby napięcie wynosi 13,44 V
a jak załącza wtedy chłodnicę to siada do 13,10 -13,20 V

przy 3000obr:
14,54 - 14,6 V bez obciążenia
jak włącza się chłodnia to 13,76 V
jak włączam radio, światła i ogrzewania tylnej szyby napięcie wynosi 13,36 V
a jak załącza się chłodnica to 13,10 -13,20 V
czyli falanie........jak widac
MARKKO

Post autor: MARKKO »

nie jest falatnie jest w granicach normy. wiec nie wiem w czym problem?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23600
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

tomek31 pisze:przy 3000obr:
14,54 - 14,6 V bez obciążenia
jak włącza się chłodnia to 13,76 V
jak włączam radio, światła i ogrzewania tylnej szyby napięcie wynosi 13,36 V
markko, nie jest prawidlowo, takie duze skoki napiecia nie powinny miec miejsce, zeby az o ponad 1V napiecie sie zmienialo. Po pierwsze w momencie wlaczenia radia i ogrzewania i swiatel przy 3000obr nie powinno byc tak malo, minimum wtedy powinno byc ok 13.8-13.9V. A to napiecie 14,6V to tez powolutku robi sie za duze, choc pewnie jeszcze daloby sie zaakceptowac. Gdyby to napiecie nie wynosilo wlansie 14.6V tylko ponizej i na luzie tez by bylo podobne,to wiedzialbym co poradzic,a tak nie mam pomyslu:(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

to może jednak wina alternatora a nie regulatora?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23600
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

markko,a regulator to nie alternator??? Nie moze byc wina alternatora,cala reszta poza regulatorem albo dziala albo nie i chyba nie ma takiej opcji,ze dziala zle. A co do regulatora,to oczywiscie sa 3 przypadki, nie dziala, dziala dobrze i dziala ale nie do konca ;)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ