Zbieżność a opony
Moderator: Moderatorzy
Zbieżność a opony
Pytanie moje dotyczy ustawienia zbieżności
Auto trochę ściąga mi w prawo, a przy skręcaniu piszczą opony.
W tym tygodniu wybieram się na przegląd zawieszenia i jeśli będzie ok, to na zbieżność.
I tu pojawia się pytanie:
Obecnie mam opony zimówki, ale pod koniec miesiąca (po wypłacie) kupuje letnie, czy zbieżność ustawiać teraz, czy po wymianie opon??
Druga sprawa, to w przyszłym tygodniu kończy mi się przegląd, czy jak zbieżność będzie zła, to może mi dowodu nie podbić?
Auto trochę ściąga mi w prawo, a przy skręcaniu piszczą opony.
W tym tygodniu wybieram się na przegląd zawieszenia i jeśli będzie ok, to na zbieżność.
I tu pojawia się pytanie:
Obecnie mam opony zimówki, ale pod koniec miesiąca (po wypłacie) kupuje letnie, czy zbieżność ustawiać teraz, czy po wymianie opon??
Druga sprawa, to w przyszłym tygodniu kończy mi się przegląd, czy jak zbieżność będzie zła, to może mi dowodu nie podbić?
- kupiec
- Posty: 12953
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wg mnie bez problemu bo opona nie ma nic wspólnego z ustawianiem zbieznościGelo-LBN pisze:Obecnie mam zimówki, ale pod koniec miesiąca (po wypłacie) kupuje letnie, czy zbieżność ustawiać teraz, czy po wymianie opon??
wg mnie jak zobaczy "na oko" że koła patrzą jakby zeza miały lub opony będą zjechane tylko z jednej strony to może się doczepić.Gelo-LBN pisze:Druga sprawa, to w przyszłym tygodniu kończy mi się przegląd, czy jak zbieżność będzie zła, to może mi dowodu nie podbić?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Gelo-LBN pisze:Obecnie mam opony zimówki, ale pod koniec miesiąca (po wypłacie) kupuje letnie, czy zbieżność ustawiać teraz, czy po wymianie opon??
Owszem, nie ma tylko pod koniec miesiąca przy braku zbieżności z zimówek może już nic nie byćkupiec pisze:wg mnie bez problemu bo opona nie ma nic wspólnego z ustawianiem zbiezności
ja kiedyś tam robiłem zbieżność i na zimówkach mi też ściągało w prawo, jak tylko opony zmieniłem na letnie nagle zaczął śmigać na prosto... ale u mnie przypadek taki że to jednak wina opon lub felg...
Ja osobiście polecam ustawić po wymianie na letnie...
pewno już długo jeździ na tych kapciach, więc 2tyg. mu jeszcze nie zaszkodzi, jak będą się miały zjechać to i tak się stanie.morgon pisze:Owszem, nie ma tylko pod koniec miesiąca przy braku zbieżności z zimówek może już nic nie być
Ja osobiście polecam ustawić po wymianie na letnie...
Piszczą przy normalnej prędkości, nawet ledwo po ruszeniu jak wchodzę w zakręt, głównie jak skręcam w lewo.Rob pisze:rozumiem że przy normalnym skrecaniuGelo-LBN pisze:a przy skręcaniu piszczą opony.tj z normalnych prędkości
a nie z 70 w zakręt 90 stopni
... Jeśli piszczą przy normalnym to zbierznośc do ustawienia , ale pamietaj że zawiecha musi by OK
Co do zawiechy, to tylko przód, czy całość musi być 100% sprawna, bo szykuje się też na wymianę tulei tylnej belki, bo tył mi się tłucze, ale to dopiero w przyszłym miesiącu
A tak przy okazji, to jakie elementy zawieszenia lepiej sprawdzić i ewentualnie wymienić przed ustawianiem zbieżności?
A co do zimówek, to i tak te z przodu idą na śmietnik, następnego sezonu i tak by już ze względu na bieżnik nie polatały, a do tego zewnętrzna strona lewej przedniej jest troche ścięta
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
łączniki nic do zbieżności nie mają co innego końcówki drążka, wypada jeszcze sprawdzić wahacze, ewentualnie luzy na łożyskachludi45 pisze:A tak przy okazji, to jakie elementy zawieszenia lepiej sprawdzić i ewentualnie wymienić przed ustawianiem zbieżności?
Laczniki stabilizatora i koncowki drazka kierowniczego,chyba ze masz tez drazki rozlatane...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Yagroski dobrze prawi - drążek kierowniczy , wahacze łożyska.
Łączniki możesz całkowicie zdemontować i robić zbierzność.
Łączniki możesz całkowicie zdemontować i robić zbierzność.
Gelo-LBN pisze:Piszczą przy normalnej prędkości
prawe koło zbyt dużo patrzy do środka - podejrzewam , że prawy wahacz - przednia poducha jest do wymiany .Gelo-LBN pisze:głównie jak skręcam w lewo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Koledzy juz wszystko napisali .. ja dodam tylko że robisz przód na tyle się zbierzności nie ustawia . Jeśli z tyłu coś nie tak jest to albo belka albo punkty mocowań do nadwozia ..Gelo-LBN pisze:Co do zawiechy, to tylko przód, czy całość musi być 100% sprawna, bo szykuje się też na wymianę tulei tylnej belki, bo tył mi się tłucze, ale to dopiero w przyszłym miesiącu
Ja słyszałem już od nie jednego mechanika - diagnosty że po każdej zmianie felg/opon (letnie na zimowe i odwrotnie) trzeba robić geometrie (sprawdzic i ustawic jesli trzeba) , ale wczesniej trzeba oczywiscie kola wywazyc.
Ja jeszcze tego nie zrobilem gdyz mam tuleje wahacza do wymiany, jak wymienie to dopiero wtedy ustawie geometrie, wczesniej nie ma sensu.
Tyle odemnie
Ja jeszcze tego nie zrobilem gdyz mam tuleje wahacza do wymiany, jak wymienie to dopiero wtedy ustawie geometrie, wczesniej nie ma sensu.
Tyle odemnie

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic