Problem z gasnącym silnikiem jak jest zimny

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Problem z gasnącym silnikiem jak jest zimny

Post autor: lostlast »

Wyczytałem na paru forum-ach
o problemie z gasnącym silnikiem wielu ludzi w Polsce i jak i w Niemczech maja podobny problem

jak silnik zimny to:
np:
rano odpalam silnik przejezdzam parę metrów i gaśnie
wymieniłem wszystko naprawił co trzeba i problem dalej nie-znika co robić pomocy

Problem tkwi w 1,oleju lub w 2,popychaczach
tzn:
1,wszystkie escort-y z silnikiem ZETEC (tai i jak i mój)
powinny miec wlany olej 5w30

2,popychacze ale to trzeba posluchac przy silniku czy nie klekoczą jak klekoczę to wymienic droga inwestycja ale wielu pomogło to

a jeśli olej jest pobierany to trzeba powymieniać parę rzeczy w silniku

w moim przypadku olej pomogl
jezdzilem na 10w40 i gasl wymieniałem wszystkie co dalem sam rade wymienic nawet zrobiłam test PC silnika nie było nigdzie bledu
po wlaniu 5w30 raz zgasł myslalem ze to nie to znowu ale juz następnego dnia nie zgasł


ale nie-zapominaj nigdy nie-wlewaj 15w40 do silnika ten skład grozi smiercia silnika escorta chodz wielu jeździ na tym i nie maja problemu [do czasu]


link do tematów z forum tu i innych



tu na forum


na innym forum moje posty sa prawie pod koniec tematu



Niemieckie forum
Załączniki
5w30.jpg
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mysle, ze musisz dalej poszukac usterki bo w ta historie z olejem to nie wierze. moze przy okazji robienia jednego ktos ruszyl inny element odpowiedzialny za gaśniecie i kolejna Urban Legend powstała ...

moim zdaniem problem moze powodowac przeplywomierz, ktorego nieprawidlowa praca nie wyjdzie po podpieciu pod kompa (komp potrafi jedynie stwierdzic czy widzi przeplywke czy nie) a jedynie podpinajac miernik i sprawdzajac jakie wartosci daje do kompa przeplywka przy roznych obrotach.

obstawialbym, ze silnik gasnie bo probuje zczytac parametry z ktoregos z czujnikow, ale poniewaz sa nie prawidlowe to gasnie i odpalasz ponownie juz w trybie awaryjnym z pominieciem ktoregos z czujnikow.
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

Mozę maz racje ale wymiana oleju pomogła wielu osoba juz
jak dla mnie winny jest olej
jak komus się nie podoba ten post niech se pisze co chce ale w miom przypadku pomogło i jak i w innych
link sa podane osoby opisy na nich ze olej 5w30 pomógł
a przeplywomierz jest dobra u mnie jak odlaczam ja to zaraz silnik pracuje inaczej
mocy przy popsutym przeplywomierz by nie było

dostałem notkę na niemieckim forum winny olej olej zmieniłem i jest Oki
nawet w fordzie jeden mechanik mowil olej zmienic
na początku smieszylo mnie to ale jednak to prawda

może się znajdą jeszcze osoby co przeczytają to i się wypowiedza .....
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

lostlast pisze:a przeplywomierz jest dobra u mnie jak odlaczam ja to zaraz silnik pracuje inaczej
no wlasnie - wszyscy sprawdzaja czy jest roznica po odlaczeniu przeplywki czy nie, a co jesli rownica jest ale przeplywomierz podaje np. przepływ 20L powietrza na sekunde w momencie gdy tak naprawde idzie 100L albo np. tylko 5L ??
Rob

Post autor: Rob »

lostlast pisze:jak komus się nie podoba ten post niech se pisze co chce ale w miom przypadku pomogło i jak i w innych
link sa podane osoby opisy na nich ze olej 5w30 pomógł
lostlast, Tu nie chodzi o to czy się komuś Twój post podoba czy nie tylko o usunięcie usterki . Cieszymy sie bardzo Wszyscy z Twojej wymiany oleju bo jak mówisz u Cibie pomogło .... wymienic olej i sprawdzic na pewno nie zaszkodzi ...
Co prawda nie przebrnołem wczoraj przez ten temat , jest baaaaardzo obszerny a czytałem do 2 w nocy ale na pierszych 15 stronach wszyscy zgodnie podają że po wymianie zaworka odpowietrzajacego skrzynie korbową problem ustaje tj. nie gaśnie jak zimny czy to na wolnych czy na pierwszym skrzyżowaniu . Koszt tego zaworka to ok 100 zł a wymiana banalna wiec myslę że wszyscy co mają problemy z gaśnięciem powinni też zastanowi sie nad wymianą tego elementu
Pozdr ROB
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

dlatego dobrze jest jak ktoś jeszcze się wypowie tu na tym temacie

bo tak jak ja pisze i wy

olej
popychacze
przeplywomierz
lub ten od skrzyni korbowej
oraz ten krokowy [czujnik elektromagnetyczny]

dobrze miec taki temat
bo z tego co slyszalem
syntetyk nie zmienia formy
jak polsyntetyk lub minerał
Tzn: nie gęstnieje przy niższej temperaturze
mój silnik już nie ma nawet drgań jak odpalam a były
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Rob

Post autor: Rob »

Mój nie gaśnie ale ma drgania jak zimny - myslę że nastepny objaw to będzie gaśnięcie ...
olej 5w50 mobila , ale po przeczytaniu calości zobaczę ten felerny zaworek ;)
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

Rob pisze:Mój nie gaśnie ale ma drgania jak zimny - myslę że nastepny objaw to będzie gaśnięcie ...
olej 5w50 mobila , ale po przeczytaniu calości zobaczę ten felerny zaworek
a od kiedy maz ten olej
ile juz nanim przejechales
5w30 5w50 nieszlyszalem
Załączniki
öl_ford.jpg
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14527
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Przez długi czas miałem przypadłośc podobną do lostlasta - po pierwszym odpaleniu zakręcił 2-3 razy i gasł. Po jesiennej wymianie oleum z lidlpremium superhiper oleum na ford 5W30 endura e problem ustąpił i nie było również żadnych problemów z zapłonem w zimie. Co by potwierdzało słowa lostlasta... ale ja w międzyczasie również walczyłem z krokowcem i wymiana elektrozaworu zbiegła się mniej więcej w czasie z wymiana oleju więc na dwoje baba wróżyła ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

powiem ci ze zanim zmieniłem olej. wszystkie czujniki prawie po wymieniałem
nawet ten od skrzyni krokowej wyciszylem bo byl dobry i problem nie ustal ale jak wlałem 10w40 który jest polecany do tego silnika problem dalej był aż do czasu kiedy wlałem 5w30 problem ucichł zniknol do teraz ciesze się porannym odpaleniem auta i jazda oraz mysl ze zaraz mi gaśnie już nie mam

kazdy kabel kazda wtyczka u mechanika wyciscilem
wielu ludzi pisze daja auto do mechanika z mysla ze on to naprawi ,a nie udało się to
,a po zmianie oleju niema tego problemu
Mozę nie u każdego pomorze ale zanim pol silnika dasz do wymiany warto najpierw olej zmienic zanim zainwestujesz w naprawę kupę kasy ,a problem nieustanie ..... :570: :570: :567: :?: :?: :idea: :?: :?:
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

u ciebie to silnik klekocze
ost pisales mi z tego co mysle to musisz wymienic popychacze i po sprawie
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

umnie silnik tez mial drgania puki niewlalem 5w30
zimny rano drgal razem z całym autem i gasl
po drugim odpaleniu już nie gasł tylko drgała jak byl juz cieply to wszystko ucichło
jak juz pisałem 5w30 zrobił to ze wszystko ucichło
drgania i nie gaśnie
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

Jamszoł pisze:prosiłeś o podobne opist i czy pomogło .
Więc piszę u mnie nie pomogło.
oki :oops: :oops: :oops:

a co dolega wiesz czy domyślasz się co u ciebie jest nie-tak
bo takie problemy ma duzo ludzi w essach kazda porada jest dobra oraz pomocna
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
Rob

Post autor: Rob »

lostlast pisze:a od kiedy maz ten olej
ile juz nanim przejechales
5w30 5w50 nieszlyszalem
przejechałem ok 3000 km
a tu masz mój 5w50 http://moto.allegro.pl/item602646580_mo ... tanio.html
jarekl

Post autor: jarekl »

witam znowu dawno mnie nie było ale włacze sie do tematu .ten sam problem od miesiąca 230 tys km i zaczoł przygasać jak zimny czasami zgasł :( bałem sie żę siadł przepływ albo przepustnica zawalona syfem ale nic z tego problem tkwił w małym przewodzie podciśnienia takie małe kolanko pod cewką 1,6 16v po dokładnym przysłuchaniu się usłyszałem syczenie zaczołem grzebac palcem jak doszłem do tego przewodu okazał sie tak zmurszałym za rozleciał sie w dłoni po wymianie problem znikł :) i z głowy sprawdzajcie go dosyć często spadło też spalanie odrazu około 150 km na zbiorniku wiecej a wolno nie jeżdże 150-180 pozdrawiam
ODPOWIEDZ