Dziwny dymek

Moderator: Moderatorzy

dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Dziwny dymek

Post autor: dziku »

Mam taki problem. Dziś jak sobie jechałem spokojnie nagle z kolumny kierownicy - z okolic przycisku świateł awaryjnych zaczął wydostawać się siwy dymek. Czuć było jakąś spaleniznę. Ktoś wie jaki może być powód i co mogło się stać? Nadmienię przy tym - nie wiem czy to ma coś wspólnego ale padło w tym samym momencie co pojawił się dymek - przestały działać wycieraczki. Tzn. działa impuls i najszybszy bieg. Reszta umarła... Co z tym robić? :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

w moim Mk4 to samo było i sfajczył się zespolony aa
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

dziku, czympredzej zdejmij obudowe kolumny kierownicy i tam zajzyj bo jak byłdymek to było jakies zwarcie :( nie dopusc do tego by ci sie Essi spalił :(
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

widzisz Yanku jak to jest. przychodzi ktoś zadaje pytanie i odchodzi a jutro sprawdzi co kto napisał a furka może fruuuu z dymkiem iść. jak pisałem posta to dziku już wylogował się.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wielu takich jest co nie czeka na odpowiedź - niektórym na PW pisałem , żeby zaczekali trochę po zadaniu pytania - ale wciąż tacy są na forum :(

dziku, zespolony do regeneracji lub do wymiany
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Spokojnie, spokojnie. Wszystko przeczytałem. Sytuacja miała miejsce około godziny 13 dzisiaj. Po fakcie odczekałem kilkanaście minut w aucie - wszystko było w porządku. Po kilku godzinach = po pracy wsiadłem i wszystko również było ok. Wygląda wiec na to że coś się spaliło i tyle. Pytanie tylko co to jest na 100% i ile to będzie kosztować?

EDIT: Jak rozmontować kolumnę kierownicy? :roll: :shock:
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Blazey

Post autor: Blazey »

Jeśli to przydymił się wyłącznik awaryjnych, to niedobrze, bo tam jest napięcie cały czas - pozostawienie grozi pożarem.
Na reszcie wyłączników w zespolonym napięcie występuje tylko po stacyjce. Po wyłączeniu zapłonu problemu w zasadzie nie ma.
Czy jak się zaczęło dymić, to wycieraczki pracowały? Bo wypalenie wyłącznika wycieraczek może mieć przyczynę gdzie indziej: zatarty mechanizm wycieraczek i zwiększony pobór prądu lub uszkodzenie silnika. Radził bym sprawdzić jakie tam płyną prądy.
Jeśli przypaliły się styki to można wyczyścić i powinno chodzić przez jakiś czas. Ale jeśli przytopił się plastik i nastąpiły jakieś niekształcenia, to wyłącznik do wymiany.
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

dziku, jak dostać się do zespolonego to chyba było na forum a jak nie to napiszę jeszcze raz dla pewności ;) Odkręcasz obudowe od góry i od dołu torxem (nie pamietam dokladnie jakim), zdejmujesz plastiki, odkrecasz zespolony i masz go w reku ;)

Przykładowy przełącznik zespolony http://moto.allegro.pl/item578131268_pr ... erwal.html
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Byłem dziś u elektryka. Powiedział że na 100% to przełącznik zespolony. Powiedział też że nie ma sensu go regenerować tylko trzeba kupić nowy. A nowy 280 zł :shock:

Jako że z tym można jeździć to dopóki nie zdobędę funduszy wycieraczek nie będzie :P
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Rob

Post autor: Rob »

dziku pisze:A nowy 280 zł
ja kupowałem firmy Febi i .... działa . :mrgreen:
a tu masz taniej http://moto.allegro.pl/item575653826_wl ... orion.html
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Rob pisze:ja kupowałem firmy Febi i .... działa .
bo prawdopodobnie, podobnie jak i wiele innych podzespolow w escorcie (np. pompka spryskiwacza), producentem oryginalnego przelacznika jest Febi, tylko są na nich tłoczone oznakowania Forda/Motorcrafta
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Dziku,jak nic sie nie potopilo plastikowego to moge Ci ktoregos dnia naprawic.akurat nie mam za duzo do roboty i chetnie Ci pomoge.zapewne da sie naprawic,w swoim starym escorcie tez robilem reanimacje ale od strony swiatel.poza tym mam drugi przelacznik w domu i jak cos to z jego czesci skorzystam
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
dziku
Posty: 589
Rejestracja: 06 gru 2008, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dziku »

Rob pisze:
dziku pisze:A nowy 280 zł
ja kupowałem firmy Febi i .... działa . :mrgreen:
a tu masz taniej http://moto.allegro.pl/item575653826_wl ... orion.html
Tylko że - jeśli dobrze widzę - ten nie zapasuje do mojej wersji wyposażenia. Normalny byłby tańszy. Ale do wersji GHIA tyle kosztuje i jest na zamówienie.
WieSiu pisze:Dziku,jak nic sie nie potopilo plastikowego to moge Ci ktoregos dnia naprawic.akurat nie mam za duzo do roboty i chetnie Ci pomoge.zapewne da sie naprawic,w swoim starym escorcie tez robilem reanimacje ale od strony swiatel.poza tym mam drugi przelacznik w domu i jak cos to z jego czesci skorzystam
Żona mnie zmusiła i kupiłem nowy. Mianowicie taki:

http://allegro.pl/item578131268_przelac ... erwal.html

I chyba rzeczywiście to okazja ;)

A co do naprawy starego - nie wiem czy to się da. A to z tego powodu że gdy leciał dymek właśnie był swąd palonego plastiku. Ale w razie czego - jak już wymienię ten stary na nowy - to jakoś się zgadamy i może coś poczarujesz ze starym. W razie czego będę miał zapas albo popchnę dalej ;)

EDIT:

Chyba rzeczywiście nie tak drogo zapłaciłem skoro:

http://ford.sklep.pl/pl,product,320895, ... em,oe.html :shock:
ODPOWIEDZ