Oszalał zamek centralny :/

Moderator: Moderatorzy

Woyu

Oszalał zamek centralny :/

Post autor: Woyu »

Mam taki problem od wczoraj ze jak otwieram samochod ( z kluczyka) to on sie od razu sam zamyka - musze bardzo szybko otworzyc drzwi zeby sie dostac, a jak sa otwarte to klamki same sie zamykaja i otwieraja dopoki nie zamkne drzwi- to wtedy zamknie sie zamek. I od strony kierowcy w wewnatrz wogole nie otworze tylko musze wysiadac od strony pasazera :/ coz to moze byc?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mati ma to samo jak temperatura spada niżej -10 czy 15.
Moim zdaniem zbyt ciężko chodzą wodziki , które ciagnie lub pcha siłownik i jak poczuje opór , zaczyna jechać w drugą stronę i tak na przemian.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Albo się upierdasił przewód w przelotce, wysypał się switch, albo masz zasyfione zamki.
Pierwsze sprawdzić precyzyjnym czujnikiem, czyli kawałkiem drutu i żaróweczką.
Jeśli to drugie, to jedyna droga postępowania, jaka polecam, to demontaż kasety zamka z drzwi, porządne jej umycie i spryskanie jakimś RZADKIM smarem tylko tam, gdzie potrzeba. NIE STOSOWAĆ obfitego smarowania zwykłymi smarami - klei się do nich bród, gęstnieją przy niskich temperaturach i potrafią zablokować zamek.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Blazey pisze:jakimś RZADKIM smarem
Np. wazelina techniczna , jest też specjalny smar w spraju do zamków i nie jest drogi.
podejrzewam właśnie bród - może ktoś wyśmigał za dużo smaru i zalazło to kurzem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Woyu

Post autor: Woyu »

Blazey pisze:Albo się upierdasił przewód w przelotce, wysypał się switch, albo masz zasyfione zamki.
Pierwsze sprawdzić precyzyjnym czujnikiem, czyli kawałkiem drutu i żaróweczką.
Jeśli to drugie, to jedyna droga postępowania, jaka polecam, to demontaż kasety zamka z drzwi, porządne jej umycie i spryskanie jakimś RZADKIM smarem tylko tam, gdzie potrzeba. NIE STOSOWAĆ obfitego smarowania zwykłymi smarami - klei się do nich bród, gęstnieją przy niskich temperaturach i potrafią zablokować zamek.
jutro w takim razie to uczynie, podejrzewal ze to bród po prawda jest taka ze essiego mylem ostatnio w sierpniu :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

i pewno blaszka , która jest w zamku nie zamyka dziurki od klucza i kurz wlata do środka + kurz od wewnątrz drzwi.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

To nie chodzi o mycie auta z zewnątrz. Już :Jamszoł napisał, jak się tam kurzy. Jeszcze jak ci ten smar się wymiesza z wilgotnym brudem, a nie daj konserwacją (och, to była za przyjemność czyścić z tego kasety zamków w polonezach i fiatach po "konserwacji" :D )...
Tylko nie psikaj żadnym WD40 i innymi smarami do bębenków!
ODPOWIEDZ