Jaki plyn do wspomagania?

Moderator: Moderatorzy

lukasz

Jaki plyn do wspomagania?

Post autor: lukasz »

Hej! Zlecialo mi troche plynu ze wspomagania. pompa jest nieszczelna. zaczelo skrzypiec, a gdzies slyszalem ze to od tego ze maly poziom jest i sie zapowietrza. Sa rozne rodzaje plynow-ronze kolory. Czy ma to jakas rozniece jaki doleje? obecnie jest niebieski ....cos w tym stylu.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

to wspomagania leje się taki sam olej jak do skrzyni automatycznych, ja mam taki - Lotos ATF II D
osan

Post autor: osan »

Mobile ATF 220
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Dzisiaj wymieniłem płyn wspomagania kierownicy.
Po wymianie płynu, rewelacyjnie się prowadzi, leciutko ! :grin:
Czas, spokojnie koło 30 min.
Płyn: MOBIL ATF 220 ( nabyłem w Auchanie za 25,98 zł )
Jedna butelka litrowa starcza.
Mi weszło 850 ML ;-)
Nie zrobiłem jak robią mechanicy że spuszczają płyn na pracującym silniku do czasu hałasu. Ja nie musiałem odpalać, wystarczy energicznie po kilka razy kręcic, koło 50 ML się spuści...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Mikosz pisze:Nie zrobiłem jak robią mechanicy że spuszczają płyn na pracującym silniku do czasu hałasu
A kto Ci tak naopowiadał ?
Lepszy efekt przy spuszczaniu i nalewaniu nowego + odpowietrzenie układu jest w tedy , gdy uniesiemy oba przednie kola do góry i krecimy sterem do oporu w lewo i prawo przy zgaszonym silniku.
gdy silnik chodzi to pompa roztrzepie nam olej z powietrzem i trudno jest w tedy co kolwiek odpowietrzyć + dodatkowo roztrzepany olej z powietrzem zwiększa swoją objętość.
pisałem zresztą o tym na tym forum.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Jamszoł pisze:A kto Ci tak naopowiadał ?
Między innymi ludziska opsiujące jak wyglądała wymiana płynu u mechaników...
Wierzę ze nie wszyscy tak robią...

Co z odpowietrzaniem ? jest jakas dziurka na żółtej nakrętce ? Jak będzie zachowywało gdy bedzie zapowietrzony ? Przejechałem ze 100 metrów i nadal stan jest na max. Oczywiście wcześniej kręciłem i wtedy nowy płyn ubywał to dolewałem do max.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jak jest zapowietrzony układ to:
Słychać pompe wspomagania ; płyn w zbiorniczku wygląda jak mleko (duża ilość mikroskopijnych bombelków powietrza ; czuś przy skręcie drganie steru.
Mikosz pisze:jest jakas dziurka na żółtej nakrętce ?
To jest odpowietrznik - olej zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ