Wymiana oleju z Mineralnego na Pół Syntetyczny - efekty!
Moderator: Moderatorzy
Ja miałem półsyntetyk Lotosa i po zmianie na Castrola nie jestem zadowolony.gracurulezzz pisze:Piszecie panowie o różnych markach olejów ,a co powiecie o Lotosie?Są dobre czy może znośne,albo totalne dno?Mój Ess jeździ na lotosie mineralnym,ale planuje zmienić na półsyntetyk i nie wiem czy na lotos czy inny......
Uważam, że Lotos był lepszy.
Za niedługo zmieniam olej na Shella (już nie długo przebieg 00000 .
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
gracurulezzz,
powiem tak - Lotos mineralny 15W40 API SG/CD temperatura płynięcia - minus 32 C
Lotos City mineralny 15W40 API SF/CC temperatura płynięcia - minus 30 C
Jak widac tej zimy były temperatury zbliżone do temp. płynięcia tego oleju a to już jest dość niebezpieczne dla silnika.
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk - API - SG/CD temp. płynięcia - minus 44
Więc tu już jest OK
Nie trzymaj w silniku minerala.
powiem tak - Lotos mineralny 15W40 API SG/CD temperatura płynięcia - minus 32 C
Lotos City mineralny 15W40 API SF/CC temperatura płynięcia - minus 30 C
Jak widac tej zimy były temperatury zbliżone do temp. płynięcia tego oleju a to już jest dość niebezpieczne dla silnika.
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk - API - SG/CD temp. płynięcia - minus 44
Więc tu już jest OK
Nie trzymaj w silniku minerala.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jamszoł
teraz Lotos Semisyntetic ma trochę inne właściwości:
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Specyfikacje
ACEA A3-02 / B4-02, ACEA A3/B3-04
Gwarantuje
* optymalną temperaturę pracy silnika dzięki formule Thermal Control
* doskonałą czystość silnika
* łatwy rozruch w niskich temperaturach (do -25°C)
teraz Lotos Semisyntetic ma trochę inne właściwości:
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Specyfikacje
ACEA A3-02 / B4-02, ACEA A3/B3-04
Gwarantuje
* optymalną temperaturę pracy silnika dzięki formule Thermal Control
* doskonałą czystość silnika
* łatwy rozruch w niskich temperaturach (do -25°C)
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
- swierszczu79
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 cze 2008, 12:46
- Lokalizacja: Chrzanów