Wymiana oleju z Mineralnego na Pół Syntetyczny - efekty!

Moderator: Moderatorzy

yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Nie mogłem zanim kupiłem silnik z prostego faktu - stał dobre 3 miesiące i na bank by nie trzymał kompresji zakęcony po takim czasie. Poza tym nie miałem przyrządu :D To było na zasadzie wóz albo przewóz. No i teraz jeszcze pytanie pozostaje czy przyrząd którego użyłem pomierzył odpowiednio.. Mogę sobie dolać trochę oleju i zobaczyć jak to wypada w sumie.

Orion jaki ty masz wynik dokładniej?
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

około 13,5
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Sprzedawałem kiedyś silnik z RS2000 kolegi RumJanek z FEFK, chłopaczek z katowic go swapował do Cabrio. Były problemy, kopcił i nie chciał chodzić etc. Mechanik pomierzył kompresję i wyszło po 12, mechanik stwierdził że to bardzo dobra kompresja, prawie jak nówka.. Troche mi się to nie widzi patrząc na inne wyniki ale może nie jest źle ;) Jeszcze tylko hamownię trzeba zaliczyć..

I pytanie - CO DALEJ? Wymiana silnika, pierścieni bez szlifu, obróbka głowicy?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

yezozwierz pisze: I pytanie - CO DALEJ? Wymiana silnika, pierścieni bez szlifu, obróbka głowicy?
http://moto.allegro.pl/item544921481_ch ... mizer.html
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Aleś wypatrzył, to z mojej wioski jest :P I to na przedłużeniu mojej ulicy ta "firma" ma siedzibę :D Ale ostrzegam to dziura jakich mało :D Psy tam dupami szczekają a po 22 asfaltu próżno szukać :P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja przy kompresji 12 nic bym nie robił.
Chyba , że jakieś przedmuchy by były , czy wciągał by olej.


Dziś wymieniłem olej przy swoim.
Był ELF Competition 10W40 a teraz jest ELF Evolution 5W30. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

AAAA Jurek coś ty zrobił!!

Rozpadnie się!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To się poklei i zadrutuje :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Troche poxiliny i będzie jak nówka :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wczoraj postawiłem wóz na nocny postój o 15:00 dziś odpaliłem koło 12:00 .
Zawory nie zapukały i silnik nie zgasł jak to ma w zwyczaju po minucie .
Zobaczymy jak będzie dalej.
Do tej pory zaraz po odpaleniu zużycie chwilowe paliwa wynosiło 5l/h i spadało w dół dziś spalanie rozpoczęło się od 3,5l/h
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rob

Post autor: Rob »

Jamszoł pisze:Wczoraj postawiłem wóz na nocny postój o 15:00 dziś odpaliłem koło 12:00 .
Zawory nie zapukały i silnik nie zgasł jak to ma w zwyczaju po minucie .
Zobaczymy jak będzie dalej.
Do tej pory zaraz po odpaleniu zużycie chwilowe paliwa wynosiło 5l/h i spadało w dół dziś spalanie rozpoczęło się od 3,5l/h
Moim zdaniem olej nie ma nic do rzeczy . Po prostu cieplej na dworze sie zrobiło
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wczoraj było 12 na plusie a dziś 0 i padał śnieg.
Olej ma dużo do tego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rob

Post autor: Rob »

Jamszoł pisze:Wczoraj było 12 na plusie a dziś 0 i padał śnieg.
Olej ma dużo do tego.
Obstawiam że jakby bylo - 5 to by Ci zgasł po minucie a i zaworki by stukały . Oczywiście mniej bo olej syntetyk wlany ;) Zresztą porzyjemy zobaczymy . Oby nie .
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

zadszy olej mniejsze opory dla silnika.
Żadszy olej - ciśnienie na krancach układu olejowego pojawia się prędzej niż przy gęstym.

Gęsty mineralny , o temp,płynności -27 (Lotos , orlen) - przy -30 nie odpalisz silnika w ogóle.
Rozrusznik nie przekręci wałem silnika.
Przy żadkim oleju , nie gęstniejącym tak szybko w niskich temperaturach , silnik ma lżej.
Mnie silnik nie gasl gdy trzymałem sprzęgło wciśnięte.
A więc opór oleju ma znaczenie , na stukanie zaworów też.
Ciśnienie w ukladzie olejowym pojawia się natychmiast po kilku obrotach wału.
Kontrolka gaśnie zanim silnik odpali a wic ciśnienie oleju dochodzi do zaworów zanim silnik jest uruchomiony.
To proste i logiczne.
Popytaj fachowców od olei albo poczytaj choćby tu :
http://www.autoflesz.pl/artykuly/28,Por ... oleju.html
http://vicom.webd.pl/lucas/cowarto.htm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rob

Post autor: Rob »

Jamszoł, wiem to wszystko wiem :mrgreen: Sam wymieniłem na syntetyk 5 w 50 ...
ODPOWIEDZ