
Wymiana oleju z Mineralnego na Pół Syntetyczny - efekty!
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Łukasz, nie machnąłeś się z temperaturami dla elfa? Wydawało mi się że 5W40 ma niższą temperaturę płynięcia niż 15W40... Zresztą sprawdziłem.. ELF EXCELLIUM LDX 5W40 ma -42stC a ELF START 15W40 -30stC
po prostu odwrotnie napisałeś

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
yezozwierz pisze:Nawet obenie do nowych Focusów, C-Maxów etc leje się 5w30 półsyntetyk w fabrykach!
yezozwierz pisze:5w30 półsyntetyk
ELF EVOLUTION SXR 5W30
100% HYDROSYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKóW BENZYNOWYCH I DIESLA
5W30 to syntetyk a nie półsyntetyk.

ELF COMPETITION STI 10W40
PóŁSYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKóW BENZYNOWYCH I DIESLA
Jak widać - 10W40 to półsyntetyk
Wstawie jeszcze raz obraz (Print Scrin)
Ale na początek mail z ASO FORD
To co zaleca Ford do swoich silników;Witam,
Od lat zlecaną lepkością dla silników FORD jest 5W30 i ten produkt bym Panu zalecał.
U nas w gamie to Elf Evolution SXR 5W30.
Jeżeli oczywiście silnik jest w dobrym stanie technicznym i nie zużywa za dużo oleju.
Pozdrawiam / Best regards
Andrzej Husiatyński
Specjalista ds technicznych / Application engineer
Jeśli chodzi o wstawkę :
Z tym , że teraz gdy wykombinowano takie syntetyki jakie są obecnie , czyli po 2000 roku Ford zaleca tylko 5W30 - przed 2000 stosowali jeszcze 10W40
piszę o ELF - ie bo akurat na takim jeżdżę - lu link do strony z olejami ELF http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/ ... enzyna.htm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14653
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
a hydrosyntetyczny to nic innego jak olej hydrocrackowany czyli baza mineralna "rozłożona" na części i "poskładana" w sposób porządkujący cząsteczki. Zwykły mineral to mieszanina różnych związków olejowych z nieuporządkowana srukturą. Występuja tam łańcuchy o różnej długości. W procesie obróbki tej mieszaniny pozostają łańsuchy o najkorzystniejszej długości i strukturze. Mozna to nazywać półsyntetykiem ale część producentów ma na to swoje nazwy choć chodzi o ten sam proces.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
No to może pierwsze wrażenia.. Szybkość gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju nie uległa zmianie
, oczywiście w sytuacji gdy silnik stoi jakieś pare godzin. Jednakże, lepiej pali, nie zdarzyło się żeby zaklepał popychaczem (no ale wiadomo nie stał długo i nie ma dziś niskiej temperatury), no i mam wrażenie że ciszej pracuje. Też lepiej pracuje na niskich obrotach. Wcześniej miałem tak, że ruszając lubił troszę poszarpać, a teraz bez problemu idzie od 1000obr
No i przy okazji po pierwszej przejażdżce wywaliłem wkładkę K&N i wrzuciłem fiterek papierowy Fiaam. Jakoś mam większe zaufanie do takowych 
Tak gasła na mineralu (cała noc stania pod chmurką - zapomniałem go schować do garażu;) ):
http://www.youtube.com/watch?v=5ph5BaXj ... annel_page
a tak gaśnie teraz po 5 godzinach stania:
http://www.youtube.com/watch?v=5ph5BaXj ... annel_page



Tak gasła na mineralu (cała noc stania pod chmurką - zapomniałem go schować do garażu;) ):
http://www.youtube.com/watch?v=5ph5BaXj ... annel_page
a tak gaśnie teraz po 5 godzinach stania:
http://www.youtube.com/watch?v=5ph5BaXj ... annel_page
Ja zrobiłem błąd, bo mój ess jeździł na syntetyku do momentu aż nie trafił w moje łapy, kiedy to zmieniłem olej na półsyntetyk 10W40, zaczęły wtedy poklepywać popychacze itp itd. Ale doszedłem do wniosku że przy następnej wymianie będzie zalany Mobil 5W50
4L już czekają w garażu 


Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
Zmieni sie na syntetyku . U mnie na mineralu i połsynteyku nie bylo różnicy na sytetyku momentalnie .yezozwierz pisze:Szybkość gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju nie uległa zmianie
Nic się nie stanie ... nie bój zaby . Ja w CC z minerala na syntetyk przechodziłem odrazu i też wszystko git ... także pojeżdzisz trochęyezozwierz pisze:obyś miał rację orion... bo teraz przynajmniej 2000 kilometrów strachu
