Właśnie zakupiłem Escorta 1991 1,8D i wszystko jest cacy tylko zastanawiam sie czy normalnym jest, że na rozgrzanie świec musze bardzo długo czekać...? to trwa przynajmniej minute jak jest kompletnie zimny... po zgasnieciu kontrolki pali od razu... podobno mam jakies świece "długogrzejne" czy cóś i mozna je zamienić na "krótkogrzejne"... w każdym razie tak mi ktoś powiedział... Czy ktoś wie o czym mowa i może mi poradzić co z tym zrobić...? jakie świece założyć...? W sumie można się przyzwyczaić, ale jak mozna coś z tym zrobic to po co się przyzwyczajać...?
Mnie również interesuje ten temacik, bo również mam świece długo nagrzewajace się i musze je wymienić. Doradzono mi w sklepie świece Boscha szybko nagrzewające się za 50zł/szt.
Czy opłaca się kupić świece Boscha czy może doradzacie jakieś inne szybko nagrzewające się
Też mam escorta z 1991 roku i nie bardzo mi się chce wierzyc w świece długogrzejne w Escorcie. Takie świece były chyba w starych silnikach z lat 70/80. Jak kupiłem samochód miałem zamontowane Beru, teraz ma czeskie Iskry po 25PLN/szt. Moim zdaniem czas grzania w 1.8D zależy jedynie od przekaźnika świec żarowych. Moje Beru i Iskry grzeją ok. 20 sekund (wtedy słychać przekaźnik) a kontrolka gaśnie po ok. 5 sekundach. Spróbujcie wykręcić świecę i podłączyć ją do akumulatora - moje rozgrzewają się do czerwoności w jakieś 4-6 sekund.
Pozdrawiam
No w końcu jakieś konkrety... Dzisiaj będę miał w końcu czas to sprawdzę... Mam jednak jeszcze jedno pytanie... jaki może być koszt wymiany takiego przekaźnika (circa około about) gdyby go było trza wymienić... Dzięki za odpowiedź...
Nie wiem ile kosztuje oryginał, ja za zamiennik markowy niemiecki Wehrle dałem 130 zł, po czym okazało się że u mnie powodem niegrzania był zaśniedziały przewód łączący świece. Tak więc mam ten przekaźnik na zbyciu.
Ja u siebie mam obecnie wkręcone świece żarowe Champion made in Czechy za 20zł/szt
Niestety, ale nie mam możliwości zakupu u siebie oryginalnych świec Motorcrafta dlatego prosze o podanie marke najlepszych świec jakie można założyć do 1.6 Diesel
A wracam tu bo wymienilem swiece... Nie wiem jakiej firmy... jakies malo markowe... po 22zł za sztuke... i jest lepiej... ale nie zeby problem zniknal... wymienilem swiece bo mi rano zimny nierownomiernie palil.. po kilku sekundach przechodzilo... powiedzieli ze swiece to wymienilem.. i faktycznie... pomoglo... a dlugie grzanie to bedzie jednak przekaznik... teraz na nowych swiecach to po 10 sekundach grzania na zapalonej kontrolce odpala bez zbytniego krecenia wiec sie wstrzymam z zakupem przekaznika...
Tylko widzisz jest jeden problem. Z tego co wiem to nie powinno się odpalać silnika przy włączonej kontrolce świec żarowych. Dopiero jak zgaśnie powinno się tą czynność wykonać. Chodzi prawdopodobnie o możliwość uszkodzenia przekaźnika.
Wiem Wiem i dlatego tego nie robie... zrobilem tak raz dla sprawdzenia.. na zimnym silniku... teraz po prostu czekam ile trzeba... troche to trwa, ale da sie przezyc.. zwlaszcza jak sie chwilowo nie ma ok. 130zł na przekaznik...