Problem z monowtryskiem, "rzucanie" podczas jazdy

Moderator: Moderatorzy

ronej

Problem z monowtryskiem, "rzucanie" podczas jazdy

Post autor: ronej »

Witam,

kupiłem w tym tygodniu używanego forda ecsorta 93, 1,3 silnik. Przy zakupie babeczka powiedziała mi, że muszę tylko wyregulować gaźnik bo lekko rzuca. Okazało się, że nie mam gaźnika tylko monowtrysk. Co jest problemem, że w czasie jazdy samochód rzuca, lub czasami gdy nacisne pedał gazu do końca to nie przyspiesza. Problem wynika z podawaniem paliwac do silnika? Jakby ktoś mi mógł to wytlumaczyć językiem bardziej potocznym niż techniczym byłbym wdzięczny, gdyż dopiero co zaczynam kariere z autami.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moglbys to napisac jeszcze raz ale bardziej opisowo, bo termin "rzuca samochodem w czasie jazdy" jest zbyt ogolne. rzucac w czasie jazdy moze jak np zawieszenie jest niesprawne. rzuca na boki ?? do gory i w dol ?? :mrgreen: kiedy auto mialo wymienione ostatnio: świece, przewody WN, filtr powietrza, filtr paliwa ??

poza tym użyj szukajki bo tematow o monowtrysku jest masa

sprawdz tez stan kabli od czujnika polozenia przepustnicy - czy nie stopila sie izolacja i sie nei stykaja albo czy ktorys sie nei urwal
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

na mono wtrysku jest regulacja ciśnienia podawanego paliwa
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ARIEL, ale nei kazdy ma zaworek zeby sobie samemu latwo obadac jakie masz cisnienie :D ja w zadnym z 3 monowtryskow nei mialem :D

poza tym regulator cisnienia jest tez i w wielopunkcie ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

zgadza się i też nie ma zaworka ;) jest chyba w zetecu. W moim żeby ciśnienie sprawdzić to trzeba między listwę wtrysków a filtr wkręcać jakąś "złodziejkę" trójnik i poprzez to dopiero manometr a i sam regulator trzeba rozdziewiczyć z zaślepki żeby się do imbusa dostać ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ronej

Post autor: ronej »

Nie mam pojęcia kiedy były wymieniane poszczególne elementy bo autko mam dopiero 3 dni. Co do rzucania to jest takie samo jak na przykład zgaśnie silnik bo za szybko zostało puszczone sprzęgło.... czyli do przodu;p Znajomy mi polecił pójście do mechanika i sprawdzenie na komputerze czujników jakiś, żeby wiedzieć co jest nie tak.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ronej, kupiłeś auto, nie masz żadnych gwarancji co przy nim i kiedy było grzebane, zrób więc standardową obsługę takiego auta: świece, kable, olej, filtry, rozrząd... jak to zrobisz to dopiero będzie wiadomo czy coś jest nie tak czy też autko było tylko niedopilnowane technicznie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

no rozrzad mozesz sobie darowac, chyba ze ci łańcuch już szumi albo puka o obudowę :D co do reszty to masz 2 wyjscia:

1. oddac auto do mechanika, wierzyc w to, ze ci wszystko solidnie zrobi i zgodnie ze sztuką i modlić się aby rachunek nie byl za wysoki

2. poszukac troszke na forum, troszke sie nas popytac, podwinac rekawy i po cenie czesci doprowadzic auto do łądu i składu :D

np. z wymiana świec nie trzeba od razu jezdzic do mechanika co ostatnio udowodnilismy koledze siutkowi :P

co do rzucania auta to moga byc poduszki silnika lub skrzyni, ale ja bym wymienil filtry, swiece i przewody, olej jak dawno nie zmieniany a przede wszystkim na poczatek obejrzal dokladnie czujnik polozenia przepustnicy i jego kable :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

I wszystkie wężyki podciśnieniowe przy monowtrysku czy są na miejscu i czy nie sa popękane. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Na początek kup sobie "kontakt", spraj do czyszczenia styków i popsikaj nim wszystkie możliwe wtyczki jakie zobaczysz pod maską
ODPOWIEDZ