Problem z monowtryskiem, "rzucanie" podczas jazdy
Moderator: Moderatorzy
Problem z monowtryskiem, "rzucanie" podczas jazdy
Witam,
kupiłem w tym tygodniu używanego forda ecsorta 93, 1,3 silnik. Przy zakupie babeczka powiedziała mi, że muszę tylko wyregulować gaźnik bo lekko rzuca. Okazało się, że nie mam gaźnika tylko monowtrysk. Co jest problemem, że w czasie jazdy samochód rzuca, lub czasami gdy nacisne pedał gazu do końca to nie przyspiesza. Problem wynika z podawaniem paliwac do silnika? Jakby ktoś mi mógł to wytlumaczyć językiem bardziej potocznym niż techniczym byłbym wdzięczny, gdyż dopiero co zaczynam kariere z autami.
Pozdrawiam
kupiłem w tym tygodniu używanego forda ecsorta 93, 1,3 silnik. Przy zakupie babeczka powiedziała mi, że muszę tylko wyregulować gaźnik bo lekko rzuca. Okazało się, że nie mam gaźnika tylko monowtrysk. Co jest problemem, że w czasie jazdy samochód rzuca, lub czasami gdy nacisne pedał gazu do końca to nie przyspiesza. Problem wynika z podawaniem paliwac do silnika? Jakby ktoś mi mógł to wytlumaczyć językiem bardziej potocznym niż techniczym byłbym wdzięczny, gdyż dopiero co zaczynam kariere z autami.
Pozdrawiam
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
moglbys to napisac jeszcze raz ale bardziej opisowo, bo termin "rzuca samochodem w czasie jazdy" jest zbyt ogolne. rzucac w czasie jazdy moze jak np zawieszenie jest niesprawne. rzuca na boki ?? do gory i w dol ??
kiedy auto mialo wymienione ostatnio: świece, przewody WN, filtr powietrza, filtr paliwa ??
poza tym użyj szukajki bo tematow o monowtrysku jest masa
sprawdz tez stan kabli od czujnika polozenia przepustnicy - czy nie stopila sie izolacja i sie nei stykaja albo czy ktorys sie nei urwal

poza tym użyj szukajki bo tematow o monowtrysku jest masa
sprawdz tez stan kabli od czujnika polozenia przepustnicy - czy nie stopila sie izolacja i sie nei stykaja albo czy ktorys sie nei urwal
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zgadza się i też nie ma zaworka
jest chyba w zetecu. W moim żeby ciśnienie sprawdzić to trzeba między listwę wtrysków a filtr wkręcać jakąś "złodziejkę" trójnik i poprzez to dopiero manometr a i sam regulator trzeba rozdziewiczyć z zaślepki żeby się do imbusa dostać 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Nie mam pojęcia kiedy były wymieniane poszczególne elementy bo autko mam dopiero 3 dni. Co do rzucania to jest takie samo jak na przykład zgaśnie silnik bo za szybko zostało puszczone sprzęgło.... czyli do przodu;p Znajomy mi polecił pójście do mechanika i sprawdzenie na komputerze czujników jakiś, żeby wiedzieć co jest nie tak.
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ronej, kupiłeś auto, nie masz żadnych gwarancji co przy nim i kiedy było grzebane, zrób więc standardową obsługę takiego auta: świece, kable, olej, filtry, rozrząd... jak to zrobisz to dopiero będzie wiadomo czy coś jest nie tak czy też autko było tylko niedopilnowane technicznie 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
no rozrzad mozesz sobie darowac, chyba ze ci łańcuch już szumi albo puka o obudowę
co do reszty to masz 2 wyjscia:
1. oddac auto do mechanika, wierzyc w to, ze ci wszystko solidnie zrobi i zgodnie ze sztuką i modlić się aby rachunek nie byl za wysoki
2. poszukac troszke na forum, troszke sie nas popytac, podwinac rekawy i po cenie czesci doprowadzic auto do łądu i składu
np. z wymiana świec nie trzeba od razu jezdzic do mechanika co ostatnio udowodnilismy koledze siutkowi
co do rzucania auta to moga byc poduszki silnika lub skrzyni, ale ja bym wymienil filtry, swiece i przewody, olej jak dawno nie zmieniany a przede wszystkim na poczatek obejrzal dokladnie czujnik polozenia przepustnicy i jego kable

1. oddac auto do mechanika, wierzyc w to, ze ci wszystko solidnie zrobi i zgodnie ze sztuką i modlić się aby rachunek nie byl za wysoki
2. poszukac troszke na forum, troszke sie nas popytac, podwinac rekawy i po cenie czesci doprowadzic auto do łądu i składu

np. z wymiana świec nie trzeba od razu jezdzic do mechanika co ostatnio udowodnilismy koledze siutkowi

co do rzucania auta to moga byc poduszki silnika lub skrzyni, ale ja bym wymienil filtry, swiece i przewody, olej jak dawno nie zmieniany a przede wszystkim na poczatek obejrzal dokladnie czujnik polozenia przepustnicy i jego kable
