Kontrola napięc ładowania - jest OK?
Moderator: Moderatorzy
Kontrola napięc ładowania - jest OK?
Witam w słoneczne niedzielne popołudnie. Postanowiłem pomierzyc aku po tygodniu siarczystych mrozow (-21 / -16 / -10 itd). Moje codzienne trasy to jakies 3 km w obie strony 5x w tygodniu na pkp i z powrotem, wiec aku dostaje po dupie, raz ew dwa w tygodniu trasa 30km (w weekend).
aku to centra 45ah 1 roczny, motor 1.6 16V, oto co pokazal miernik :
V na aku - 13.20 V - motor off
V na aku - 14.01 do 14.10 - motor odpalony bez odbiornikow
(w zaleznosci od cieploty silnika-rosnie kilka minut po odpaleniu)
V na aku - 13.60 - 13.40 - motor odpalony i swiatla/wycieraczki/dmuchawa i czasem plus (13.40) dmuchawa na 3+ogrzewanie szyby tylnej - czyli max obciazenie
Wg mnie zle nie jest, ale przyjmujac ze najczesciej auto odpalane jest po 8 godzinach stania na mrozie (odpala bez problemu), i robi krotkie trasy przy duzym obciazeniu i napiecie spada do 13.60/13.40 V.
Czy takie warunki nie zabija mi aku po tym jednym sezonie, cos mozna zrobic z tymi niskimi napieciami?
ps. wkrotce bede robil ok 30km regularnie dodatkowo raz w tyg, ale narazie nie bierzmy tego pod uwage.
aku to centra 45ah 1 roczny, motor 1.6 16V, oto co pokazal miernik :
V na aku - 13.20 V - motor off
V na aku - 14.01 do 14.10 - motor odpalony bez odbiornikow
(w zaleznosci od cieploty silnika-rosnie kilka minut po odpaleniu)
V na aku - 13.60 - 13.40 - motor odpalony i swiatla/wycieraczki/dmuchawa i czasem plus (13.40) dmuchawa na 3+ogrzewanie szyby tylnej - czyli max obciazenie
Wg mnie zle nie jest, ale przyjmujac ze najczesciej auto odpalane jest po 8 godzinach stania na mrozie (odpala bez problemu), i robi krotkie trasy przy duzym obciazeniu i napiecie spada do 13.60/13.40 V.
Czy takie warunki nie zabija mi aku po tym jednym sezonie, cos mozna zrobic z tymi niskimi napieciami?
ps. wkrotce bede robil ok 30km regularnie dodatkowo raz w tyg, ale narazie nie bierzmy tego pod uwage.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Proponuje robić tak jak ja robię z rana po odpaleniu.
Odpalam autko i przes pierwsze dwie minuty nie włączam żadnych dodatkowych odbiorników - dając alternatorowi możliwość maksymalnego doładowania akumulatora.
Przez pierwsze dwie minuty , gdy silnik chodzi na podwyższonych obrotach prąd ładowania wacha się pomiędzy 30 A a 45 A , więc choć trochę ale zawsze podładuje aku , które dostało po tyłku od rozrusznika.
Odpalam autko i przes pierwsze dwie minuty nie włączam żadnych dodatkowych odbiorników - dając alternatorowi możliwość maksymalnego doładowania akumulatora.
Przez pierwsze dwie minuty , gdy silnik chodzi na podwyższonych obrotach prąd ładowania wacha się pomiędzy 30 A a 45 A , więc choć trochę ale zawsze podładuje aku , które dostało po tyłku od rozrusznika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Hmm nie wiedziałem że ładowanie jest tak wysokie, wyjsc 2 min wczesniej z domu - do zrobieniaJamszoł pisze:Proponuje robić tak jak ja robię z rana po odpaleniu.
Odpalam autko i przes pierwsze dwie minuty nie włączam żadnych dodatkowych odbiorników - dając alternatorowi możliwość maksymalnego doładowania akumulatora.
Przez pierwsze dwie minuty , gdy silnik chodzi na podwyższonych obrotach prąd ładowania wacha się pomiędzy 30 A a 45 A , więc choć trochę ale zawsze podładuje aku , które dostało po tyłku od rozrusznika.

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Wypowiedź moja wynika z użytkowania F125p - miałem domontowany Amperomierz.
Ford ma lepszy alternator więc i ładowanie (pierwsze uderzenie prądu ) może być wyższe - choć nie za wiele wyższe.
Chodzi mi o dolną granicę , która może wynosić nie 30 ale 35/40 A
Acha dodam , że przez te pierwsze 2 minuty trzymam wciśnięte sprzęgło.
Ford ma lepszy alternator więc i ładowanie (pierwsze uderzenie prądu ) może być wyższe - choć nie za wiele wyższe.
Chodzi mi o dolną granicę , która może wynosić nie 30 ale 35/40 A
Acha dodam , że przez te pierwsze 2 minuty trzymam wciśnięte sprzęgło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- kupiec
- Posty: 12915
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ja zawsze czy to lato czy zima czy miałem benzyne a teraz diesla to po odpaleniu zawsze chwile czekałem. latem minutke a zimą ze 2-4 min. te pare min nie zbawi a aku zawsze troche dostanie energi jak trasy po pare kilometrów.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
No to przestaje sie przejmować
Też nigdy nie ruszam odrazu, chyba że 10min wcześniej wysiadłem z auta i jeszcze wieje ciepłem 
Zawsze odczekuje min 1 min lub 2 (jak mi się mniej spieszy), odczekuje z zawsze wysprzęglonym i zawsze delikatnie z biegami (bo 1 i 2 chodzą cięęężko na mrozie).
A czy jak ruszam rano na mrozie po nocy, i słysze zawory przed dojściem do 1800/2000 obr to oznacza że coś z nimi nie tak? Czy to normalne?
Jak silnik dostanie temp, brzmi normalnie nawet przy depnięciu na dwójce z turnlania się (czego nie praktykuje).


Zawsze odczekuje min 1 min lub 2 (jak mi się mniej spieszy), odczekuje z zawsze wysprzęglonym i zawsze delikatnie z biegami (bo 1 i 2 chodzą cięęężko na mrozie).
A czy jak ruszam rano na mrozie po nocy, i słysze zawory przed dojściem do 1800/2000 obr to oznacza że coś z nimi nie tak? Czy to normalne?
Jak silnik dostanie temp, brzmi normalnie nawet przy depnięciu na dwójce z turnlania się (czego nie praktykuje).
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dopuki olej jest gęsty to zawory klapoczą - jak się rozgrzeje do olej ma wtedy wyższe ciśnienie i zawory cichną.
To normalny objaw - dopuki cichną.
dlatego na forum napisałem o oleju syntetycznym i wstawiłem list mailowy - mój z zapytaniem do ELF - Polska oraz odpowiedź ich na moje pytanie.
Syntetyk jest żadszy - olej żadszy - zawory dostają szybciej pełne ciśnienie oleju.
To normalny objaw - dopuki cichną.
dlatego na forum napisałem o oleju syntetycznym i wstawiłem list mailowy - mój z zapytaniem do ELF - Polska oraz odpowiedź ich na moje pytanie.
Syntetyk jest żadszy - olej żadszy - zawory dostają szybciej pełne ciśnienie oleju.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]