Kontrola napięc ładowania - jest OK?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Kontrola napięc ładowania - jest OK?

Post autor: Ven »

Witam w słoneczne niedzielne popołudnie. Postanowiłem pomierzyc aku po tygodniu siarczystych mrozow (-21 / -16 / -10 itd). Moje codzienne trasy to jakies 3 km w obie strony 5x w tygodniu na pkp i z powrotem, wiec aku dostaje po dupie, raz ew dwa w tygodniu trasa 30km (w weekend).

aku to centra 45ah 1 roczny, motor 1.6 16V, oto co pokazal miernik :

V na aku - 13.20 V - motor off

V na aku - 14.01 do 14.10 - motor odpalony bez odbiornikow
(w zaleznosci od cieploty silnika-rosnie kilka minut po odpaleniu)

V na aku - 13.60 - 13.40 - motor odpalony i swiatla/wycieraczki/dmuchawa i czasem plus (13.40) dmuchawa na 3+ogrzewanie szyby tylnej - czyli max obciazenie

Wg mnie zle nie jest, ale przyjmujac ze najczesciej auto odpalane jest po 8 godzinach stania na mrozie (odpala bez problemu), i robi krotkie trasy przy duzym obciazeniu i napiecie spada do 13.60/13.40 V.

Czy takie warunki nie zabija mi aku po tym jednym sezonie, cos mozna zrobic z tymi niskimi napieciami?

ps. wkrotce bede robil ok 30km regularnie dodatkowo raz w tyg, ale narazie nie bierzmy tego pod uwage.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Proponuje robić tak jak ja robię z rana po odpaleniu.
Odpalam autko i przes pierwsze dwie minuty nie włączam żadnych dodatkowych odbiorników - dając alternatorowi możliwość maksymalnego doładowania akumulatora.
Przez pierwsze dwie minuty , gdy silnik chodzi na podwyższonych obrotach prąd ładowania wacha się pomiędzy 30 A a 45 A , więc choć trochę ale zawsze podładuje aku , które dostało po tyłku od rozrusznika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Jamszoł pisze:Proponuje robić tak jak ja robię z rana po odpaleniu.
Odpalam autko i przes pierwsze dwie minuty nie włączam żadnych dodatkowych odbiorników - dając alternatorowi możliwość maksymalnego doładowania akumulatora.
Przez pierwsze dwie minuty , gdy silnik chodzi na podwyższonych obrotach prąd ładowania wacha się pomiędzy 30 A a 45 A , więc choć trochę ale zawsze podładuje aku , które dostało po tyłku od rozrusznika.
Hmm nie wiedziałem że ładowanie jest tak wysokie, wyjsc 2 min wczesniej z domu - do zrobienia :) Dzieki!
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wypowiedź moja wynika z użytkowania F125p - miałem domontowany Amperomierz.
Ford ma lepszy alternator więc i ładowanie (pierwsze uderzenie prądu ) może być wyższe - choć nie za wiele wyższe.
Chodzi mi o dolną granicę , która może wynosić nie 30 ale 35/40 A
Acha dodam , że przez te pierwsze 2 minuty trzymam wciśnięte sprzęgło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wartości wzorcowe - sam bym chcial miec podobne :| ja tam bym nic z tym nie robił tylko jezdzil i cieszyl sie takimi wynikami :) ten jednorazowy wypad 30km powinien wystarczyc na doladowanie aku po calym tygodniu odpalania :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12915
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ja zawsze czy to lato czy zima czy miałem benzyne a teraz diesla to po odpaleniu zawsze chwile czekałem. latem minutke a zimą ze 2-4 min. te pare min nie zbawi a aku zawsze troche dostanie energi jak trasy po pare kilometrów.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No i masz ode mnie pochwałę w jadłospisie :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12915
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

to normalne a nie - zapłon i piz*a w droge!!!
jestem palący to se zawsze zajaram po zapaleniu fury i jest ok.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

No to przestaje sie przejmować :) Też nigdy nie ruszam odrazu, chyba że 10min wcześniej wysiadłem z auta i jeszcze wieje ciepłem ;)

Zawsze odczekuje min 1 min lub 2 (jak mi się mniej spieszy), odczekuje z zawsze wysprzęglonym i zawsze delikatnie z biegami (bo 1 i 2 chodzą cięęężko na mrozie).

A czy jak ruszam rano na mrozie po nocy, i słysze zawory przed dojściem do 1800/2000 obr to oznacza że coś z nimi nie tak? Czy to normalne?

Jak silnik dostanie temp, brzmi normalnie nawet przy depnięciu na dwójce z turnlania się (czego nie praktykuje).
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dopuki olej jest gęsty to zawory klapoczą - jak się rozgrzeje do olej ma wtedy wyższe ciśnienie i zawory cichną.
To normalny objaw - dopuki cichną.
dlatego na forum napisałem o oleju syntetycznym i wstawiłem list mailowy - mój z zapytaniem do ELF - Polska oraz odpowiedź ich na moje pytanie.
Syntetyk jest żadszy - olej żadszy - zawory dostają szybciej pełne ciśnienie oleju.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ