czy wiecie coś na temat tego ustrojstwa co w temacie?
czy warto to zakładać do dieśla i jaki jest przyrost mocy i gdzie mam tego czegoś szukać możę macie jakieś linki
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
Lepiej mape wgrac do kompa dopasowana na hamowni, ale jezeli w kompa nie idzie wgrac nowej mapy (np. Vectra C 2.2) to sie zaklada Boxa
Jest to gorsze rozwiazanie bo oszukuje kompa ale sie sprawdza jak ktos to dobrze zrobi
ARIEL, no wiesz co tyle wałkowane było o tym na FocusKlubPolska znajdziesz tam wszystko łącznie z wykresami z hamowni przed jak i po interesowałem sie kiedys tym doswojej Foczki ale jak poczytałem i przeanalizowałem wszystkie za i przeciw to sobie odpusciłem .
Z tego co ja wyczytałem to te tuning-box'y podpina się pod czujnik temperatury zasysanego powietrza przez co fałszuje pomiary docierające do komputera. Wzbogaca to mieszankę w paliwo i przez to następuje nieznaczny wzrost mocy silnika, ale niedokładne spalanie tej "przebogaconej" mieszanki, więc może prowadzić do nadmiernego zużycia katalizatora w którym musi być dopalana reszta paliwa. Moim zdaniem (jeżeli tak to rzeczywiście działa) to raczej użytkowanie tego nie ma większego sensu...
Wg mnie zdecydowanie lepiej jest wgranie nowej mapy i zestrojenie tego na hamowni, ludzie jeżdżący VAG'ami z silnikami TDI robią to w co drugim golfie itp i na prawdę sprawdza się to rozwiązanie, przy okazji jest też możliwość dokładnie momentu obrotowego i mocy przy konkretnych obrotach silnika w celu np. uchronienia sprzęgła przed rozpadem
..::Decybel::.. pisze:Z tego co ja wyczytałem to te tuning-box'y podpina się pod czujnik temperatury zasysanego powietrza przez co fałszuje pomiary docierające do komputera. Wzbogaca to mieszankę w paliwo i przez to następuje nieznaczny wzrost mocy silnika, ale niedokładne spalanie tej "przebogaconej" mieszanki, więc może prowadzić do nadmiernego zużycia katalizatora w którym musi być dopalana reszta paliwa. Moim zdaniem (jeżeli tak to rzeczywiście działa) to raczej użytkowanie tego nie ma większego sensu...
to tylko przy "chipie" z allergio podnoszącym niesamowicie moc - jest to opornik , natomiast porządny box ma dużo szersze działanie.
nonam pisze:Wg mnie zdecydowanie lepiej jest wgranie nowej mapy i zestrojenie tego na hamowni, ludzie jeżdżący VAG'ami z silnikami TDI robią to w co drugim golfie itp i na prawdę sprawdza się to rozwiązanie, przy okazji jest też możliwość dokładnie momentu obrotowego i mocy przy konkretnych obrotach silnika w celu np. uchronienia sprzęgła przed rozpadem
Montaż dobrego box'a jest jeszcze rozwiązaniem w wypadku gdy mamy auto na gwarancji - podpinasz box, jeździsz a gdy czeka przegląd to odpinasz box i nikt się nie ma prawa czepić na przeglądzie że robisz sprzeczne z gwarancją przeróbki
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"