problem z odpalaniem, gdy cieply

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

problem z odpalaniem, gdy cieply

Post autor: siutek »

temat poruszany wielokrotnie na forum, ale pomimo ponad dwugodzinnej lektury nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi.

sprawa wyglada nastepująco:
gdy silnik jest zimny auto odpala od razu, jednak gdy sobie przejade np te 15km (silnik sie w miare rozgrzeje) po wylaczeniu mam problem z ponownym odpaleniem. rozrusznik kreci, ale silnik z pierwszych sekundach w ogole nie chce zalapac, dopiero po dluzszym (jakies 5s) przytrzymaniu rozrusznika powoli zaczyna cos łapać... az w koncu udaje sie odpalic.

zaznaczam ze jak jest zimny to odpala od razu.

na forum widzialem wiele przyczyn:
-rozrusznik,
-kabel do rozrusznika,
-przewody WN

i w zasadzie zaczynam sie zastanawiac powaznie nad tymi przewodami WN, tak sie sklada ze przeznaczylem je do wymiany, bo miewam strzaly pod maską... wiec i swiece sie wymienie.

czy to moze byc to??
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jak najbardziej.
Pamiętaj , że kable WN nie mają tak jak kiedyś drutu w środku.
Pod wpływem ciepła zmienia się zbyt mocno ich rezystancja.
Powymieniaj i daj znać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak ci kreci nroalnie na cieplym i zimnym to co ma do tego rozrusznik ??

co do odpalania na cieplym to aby dzialalo prawidlowo to czujnik temp powietrza musi dzialac prawidlowo i w momencie przekrecenia kluczyka powinien dosc znacznie wyjechac silniczek krokowy (w zasadzie to w opor). czyli silniczek krokowy tez musi byc sprawny.

ja bym zaczal od sprawdzenia czy przy odpalaniu na cieplym jak przed odpalaniem wcisniesz gaz i przekrecisz stacyjke to czy nie odpala od razu. jeśli tak to prawdopodobnie silniczek krokowy przy odpalaniu na cieplym sie nie wysuwa, bo:

1. albo silniczek krokowy do czyszczenia
2. albo czujnik temp

niemniej jednak u mojego brata byly takie same objawy i ustapily calkowicie po wymianie przewodow i swiec, ale tam swiece i przewody to nie byly chyba wymieniane od momentu zalozenia gazu (co najmniej z 6 lat :P )

tak czy siak jak auto zaczyna ci juz strzelac to bym wymienial bez zastanowienia swiece i przewody (przeciez to grosze kosztuje i roboty na 15 minut raptem) a potem dopiero zajmowal sie problemem odpalania .... o ile jeszcze bedzie wystepowal
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

mogą to być kable ale myślę że jednak przyczyna jest inna... ten kabelek przy rozruszniku w moim przypadku powodował że rozrusznik na ciepło nie kręcił a u ciebie kręci ale nie chce łapnąć silnik. Jest jeszcze mozliwe że masz wujechane popychacze i gdy sie rozgrzeją to nie otwieraja się zawory tak jak powinny... to dodatkowe przyduszenie przy odpalaniu i może takie cuda powodować. Inna rzecz, która mi sie nasuwa to jednak coś z elektryką i traceniem np. masy po rozgrzaniu... Skoro jednak kable masz i tak do wymiany to sprawdź najpierw to, może pomoże :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

cidzej pisze: 1. albo silniczek krokowy do czyszczenia
czyli prawdopodobnie problem zostal rozwiazany, od jakiegos czasu mam problem z obrotami, o czym pisalem w innym poscie, stawiam ze to krokowiec jest do przeczyszczenia, a dokladajac do tego zuzyte swiece i przewody mamy calkiem zgrany zespół winowajcow :)

jutro walcze z krokowcem...
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

rób po kolei , tak żebyś wiedział co było.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ