temat poruszany wielokrotnie na forum, ale pomimo ponad dwugodzinnej lektury nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi.
sprawa wyglada nastepująco:
gdy silnik jest zimny auto odpala od razu, jednak gdy sobie przejade np te 15km (silnik sie w miare rozgrzeje) po wylaczeniu mam problem z ponownym odpaleniem. rozrusznik kreci, ale silnik z pierwszych sekundach w ogole nie chce zalapac, dopiero po dluzszym (jakies 5s) przytrzymaniu rozrusznika powoli zaczyna cos łapać... az w koncu udaje sie odpalic.
zaznaczam ze jak jest zimny to odpala od razu.
na forum widzialem wiele przyczyn:
-rozrusznik,
-kabel do rozrusznika,
-przewody WN
i w zasadzie zaczynam sie zastanawiac powaznie nad tymi przewodami WN, tak sie sklada ze przeznaczylem je do wymiany, bo miewam strzaly pod maską... wiec i swiece sie wymienie.
czy to moze byc to??
problem z odpalaniem, gdy cieply
Moderator: Moderatorzy
problem z odpalaniem, gdy cieply
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak ci kreci nroalnie na cieplym i zimnym to co ma do tego rozrusznik ??
co do odpalania na cieplym to aby dzialalo prawidlowo to czujnik temp powietrza musi dzialac prawidlowo i w momencie przekrecenia kluczyka powinien dosc znacznie wyjechac silniczek krokowy (w zasadzie to w opor). czyli silniczek krokowy tez musi byc sprawny.
ja bym zaczal od sprawdzenia czy przy odpalaniu na cieplym jak przed odpalaniem wcisniesz gaz i przekrecisz stacyjke to czy nie odpala od razu. jeśli tak to prawdopodobnie silniczek krokowy przy odpalaniu na cieplym sie nie wysuwa, bo:
1. albo silniczek krokowy do czyszczenia
2. albo czujnik temp
niemniej jednak u mojego brata byly takie same objawy i ustapily calkowicie po wymianie przewodow i swiec, ale tam swiece i przewody to nie byly chyba wymieniane od momentu zalozenia gazu (co najmniej z 6 lat
)
tak czy siak jak auto zaczyna ci juz strzelac to bym wymienial bez zastanowienia swiece i przewody (przeciez to grosze kosztuje i roboty na 15 minut raptem) a potem dopiero zajmowal sie problemem odpalania .... o ile jeszcze bedzie wystepowal
co do odpalania na cieplym to aby dzialalo prawidlowo to czujnik temp powietrza musi dzialac prawidlowo i w momencie przekrecenia kluczyka powinien dosc znacznie wyjechac silniczek krokowy (w zasadzie to w opor). czyli silniczek krokowy tez musi byc sprawny.
ja bym zaczal od sprawdzenia czy przy odpalaniu na cieplym jak przed odpalaniem wcisniesz gaz i przekrecisz stacyjke to czy nie odpala od razu. jeśli tak to prawdopodobnie silniczek krokowy przy odpalaniu na cieplym sie nie wysuwa, bo:
1. albo silniczek krokowy do czyszczenia
2. albo czujnik temp
niemniej jednak u mojego brata byly takie same objawy i ustapily calkowicie po wymianie przewodow i swiec, ale tam swiece i przewody to nie byly chyba wymieniane od momentu zalozenia gazu (co najmniej z 6 lat

tak czy siak jak auto zaczyna ci juz strzelac to bym wymienial bez zastanowienia swiece i przewody (przeciez to grosze kosztuje i roboty na 15 minut raptem) a potem dopiero zajmowal sie problemem odpalania .... o ile jeszcze bedzie wystepowal
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
mogą to być kable ale myślę że jednak przyczyna jest inna... ten kabelek przy rozruszniku w moim przypadku powodował że rozrusznik na ciepło nie kręcił a u ciebie kręci ale nie chce łapnąć silnik. Jest jeszcze mozliwe że masz wujechane popychacze i gdy sie rozgrzeją to nie otwieraja się zawory tak jak powinny... to dodatkowe przyduszenie przy odpalaniu i może takie cuda powodować. Inna rzecz, która mi sie nasuwa to jednak coś z elektryką i traceniem np. masy po rozgrzaniu... Skoro jednak kable masz i tak do wymiany to sprawdź najpierw to, może pomoże 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
czyli prawdopodobnie problem zostal rozwiazany, od jakiegos czasu mam problem z obrotami, o czym pisalem w innym poscie, stawiam ze to krokowiec jest do przeczyszczenia, a dokladajac do tego zuzyte swiece i przewody mamy calkiem zgrany zespół winowajcowcidzej pisze: 1. albo silniczek krokowy do czyszczenia

jutro walcze z krokowcem...
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l