pierwsze problemy

Moderator: Moderatorzy

xizix

pierwsze problemy

Post autor: xizix »

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i prosze o pare informacji. Mam escorta 1,5 roku i zaczęly sie problemy. Nie stac mnie na profesjonalny warsztat, jak czytam wasze wypowiedzi to podejrzewam że pare rzeczy dam rade zrobic sam.
Problem w tym, że od pewnego czasu mam problem z obrotami. Gdy jest ciepły silnik obroty na luzie są gdzieś w granicy 1300-1500, można go przudusic wtedy wracają do normy tylko chyba nie o to chodzi. Gdy rusze chodźby ze skrzyżowania obroty przy choby zmianie biegu sięgają do 3500-5000. Jest to uciążliwe, bo nawet jak jade z górki na biegu auto strasznie przyśpiesza. Fajnie byłoby gdyby ktos mi doradził co z tym zrobic.
Drugi problem w tym, że nie moge dynamicznie jeździc. Dodając energicznie gazu obroty wskakują na 5000 a auto stoji w miejscu nie przyśpiesza. Załapie może po jakiś 5-7 sekundach. Pozostaje mi tylko pomału dodawac gazu i jechac jak niedzielny kierowca :) Bardzo uciążliwe jest to przy wyprzedzaniu, bo nie moge sie szybko rozpędzic i czasem nawet traktor stanowi problem :)
Trzeci problem to nagrzewnica. Nie wiem jak jest w innych escortach bo nie mam porównania, ale jeśli temp. na dworze jest 2-5 stopni to w aucie nagrzeje mi sie po ok. 10 min jazdy. Ale gdy temp. jest poniżej zera to ciepło robi sie dopiero gdzieś po 12 km jazdy :) Myślałem że może termostat bo od pewnego czasu wskazówka temp. mi sie nie podnosi, ale silnik zagrzewa sie prawidłowo. Także prosze o rady, bo w zimie zamarzne w aucie. I jeszcze jedno jak puszczam na 3 stopien dmuchawe to nawet po przejechaniu 100km powietrze leci chłodne.
Jeśli będzie ktos na tyle miły by udzielic mi rady i pomocy będe wdzięczny. Dzięki.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Witam na forum ;) Po pierwsze to uzupełnij opis bo inaczej się podchodzi do 1800 diesla a inaczej do 1800 benzyny ;) Przypuszczam że chodzi o 115-konnego zeteca (85kW?) i moje sugestie są skierowane właśnie dla benzyny;)
Podstawowym narzędziem na forum jest szukajka -> http://siec.no-ip.com/forum/search.php wiele (większość) problemów z essem jest tam opisana.
Na obroty może mieć wpływ: zawór bocznikowy (regulator obrotów jałowych, potocznie zwany "krokowcem"), czujnik obrotów wału, lewe powietrze, uszkodzenie czujnika temperatury, przerwy na kablach lub wtyczkach i wiele innych... poszukaj.
Następny problem - dajesz gazu, obroty idą do góry ale auto nie przyspiesza - problem ze sprzęgłem.
Nagrzewnica - ten problem też już był -niski poziom płynu, zapowietrzony układ, otwarty termostat itp...
powodzenia
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

xizix, jesli chodzi o regulator obrotow biegu jalowego, to ja jestem aktualnie na etapie "walki" z ta usterką. podpowiem ze Wiesiu swietnie opisal w jednym ze swoich postow, jak zdemontowac ten element i go przeczyscic. - poszukaj w "opisy napraw i modyfikacji", oraz na stronie www naszego klubu
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

siutek, jezeli to 1.8 16v to na nic sie nie zda opis Wieska, bo dotyczyl on silniczkow krokowych a nie zaworów bocznikowych, jakie są w Zetecach
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

cidzej, faktycznie masz racje, nie zwrocilem uwagi na silnik :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
xizix

Post autor: xizix »

dzięki panowie za rady. Podejrzewam, ze i tak czeka mnie wizyta w warsztacie, bo ja sam nie dojde do tego co może powodowac te usterki, ale przynajmniej będe mądrzejszy o wasze rady.
ODPOWIEDZ