Essi 1.8 16V DOHC ZTEC wysokie obroty

Moderator: Moderatorzy

bladepower

Essi 1.8 16V DOHC ZTEC wysokie obroty

Post autor: bladepower »

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam mały problem dotyczący mojego auta. Otóż od 2 tygodni mam problem z mocą w samochodzie i nie poznaje tego auta pod tym względem. Mam Forda Escorta z 93 roku silnik benzyna ZTEC 16V 1.8 105kM i od tych 2 tygodni mam zaniki mocy, np kiedy na 2 lub 3 biegu dodaje gazu to niemal ze stoje w miejscu dopiero po uplywie 3 lub 4 sekund dostaje odrobiny mocy i jedzie no a pozniej juz wszystko ok ale zastanawia mnie dlaczego tak sie dzieje. Jakies 2 tygodnie temu kiedy odpalalem auto to na luzie powinien miec jakies 1000 obrotow a on mi wskakiwal na 1,5k do 1,8k myslalem z mi silnik zaraz roztrzaska. Nieraz nawet obroty spadaly do 700. Sam nie wiem za co sie zabrac w tym aucie od czego zaczac. Przy okazji wzroslo mi ogromnie spalanie z jakichs 8 l na miescie do 11-12 l ostatnio spalil mi nawet 14 wiec naprawde nie wiem co sie stalo.

Przykładowo wczoraj wracając z pracy jechałem na raty samochodem bo co chwile musiałem sie zarzymywyac z braku mocy, na 2 przy 4000 obrotach ledwo 30 km/h i tak samo na 3 biegu. Słychać także dziwny metaliczny dźwięk jakby ktos wrzucił garść gwoździ ale gdzie to tego już nie moge stwierdzić. Może przy katalizatorze albo przy silniku.

Bardzo bym prosil o rade fachowca.
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

z tego co napisales moze to byc parę rzeczy
silniczek krokowy [to ze obroty szaleja do gury i nadu]
jak mówisz ciśniesz na gas a auto nie reaguje sprzęgło do wymiany albo świece do wymiany
mówisz słyszysz metaliczne dz-wieki umnie wina to katalizator jak ruszam to słyszę jedno razowy dźwięk od kata.

a jak auto się zachowuje jak odpalisz i stoi [odpal auto i posluchaj silnik napisz jakie dźwięki daje jak jest cichy to niech ci ktoś podeptał na gas i słuchaj
wez zaciągnij ręczny i rusz ale nie na wariata przytym przetestujesz sprzęgło

przejzyj auto za luzami i itd
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
bladepower

Post autor: bladepower »

Jak odpale auto to wskakuje na 2000 obrotow i jest nawet głośno ale za chwile spada do normy czyli 1000 obrotow i nie hałasuje już pracuje normalnie przynajmniej jak dla mnie.
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

bladepower pisze:Jak odpale auto to wskakuje na 2000 obrotow i jest nawet głośno ale za chwile spada do normy czyli 1000 obrotow i nie hałasuje już pracuje normalnie przynajmniej jak dla mnie.
jak wskakuje na 2tys i zchodzi na 1tys to znaczy trochę niżej niz 1tys[800/900te granice]
to jest ok silnik
sprawdź sprzeglo czy jakis wezyk gdzieś się nieodczepil i takie ta
oraz kiedy świece zmienialem ost
jesli auto juz dziala normalnie to esi mial jakis kaprys [ :twisted: Mozę wkurzyłeś go :twisted: ]żartuje
albo idz do jakiegoś mechanika i powiedz ze cos ci auto głupku
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------
bladepower

Post autor: bladepower »

Dzieki wielkie za porady jak sprawdze wszystko to dam znać czy wyleczyłem essiego
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

bladepower pisze:Dzieki wielkie za porady jak sprawdze wszystko to dam znać czy wyleczyłem essiego
I co udało się wyleczyć???

jak możesz to napisz, bo ja mam z obrotami podobne objawy (2000 przy rozruchu, pózniej normalnie) i właśnie próbuje zdiagnozować dla czego
apsik

Post autor: apsik »

Wczoraj moje autko poszło do mechanika na wymianę przegubów i przekładni kierownicy. Szef warsztatu wsiadł sobie do niego i przejechał się kawałek. Kazał odłączyć coś-nie zapamiętałam nazwy :???: , co powodowało, że auto wyło przy zmianie biegów (ja myślałam, że nie wciskam sprzęgła do końca i dlatego takie dźwięki wydawał :oops: ) i również miało wysokie obroty na luzie. Ponoć nowa część kosztuje 500zł i pocieszył mnie, że nie jest to takie potrzebne i 60-70% fordów ma to zepsute. Odłączył i luz. Tylko, że teraz muszę się przyzwyczaić ze zmianą biegów, bo szarpie mi autem. Przynajmniej sprzęgła tak szybko nie załatwię ;-).
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

albo odpiął ci wtyczkę od czujnika prędkości (taka przy wyjściu linki prędkościomierza ze skrzyni) i tym sposobem nie masz podtrzymania obrotów przy jeździe na luzie, albo odpiął ci krokowca.... co dobrze nie wróży bo krokowy to nie tylkopodniesione obroty przy zapuszczaniu ale i stała ingerencja w pracę silnika (regulacja obrotów). Ale szczerze napiszę że nie wiem do końca jak to jest przy silniku 1,3...
Z drugiej strony 500zł to nawet krokowiec do 1,6i nie kosztuje a to chyba najdroższy krokowiec w essach...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr pisze:Z drugiej strony 500zł to nawet krokowiec do 1,6i nie kosztuje a to chyba najdroższy krokowiec w essach...
dziaiaj na allegro widzialem krokowce do 1.6 w podróbie za 65-75 zł a oryginaly po 179pln
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, do 16v tak... ale znajdź taki do 1,6i 8v ;) sorry za OT
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
novy
Posty: 1782
Rejestracja: 15 lut 2009, 15:40
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: novy »

Yagr pisze: 500zł to nawet krokowiec do 1,6
Grzesiu jak sie pytałem w ASO o cene krokowca to powiedzieli Jedyne 520 zeta aa
a w sklepie z częściami do fordów woła sobie 450 aaa
tak więc realna cena bynajmniej u nas aa
Mała zielona strzała na podtlenku
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

novy, wiem, wiem chodzi mi właśnie o te absurdalne ceny ;) a co do naszych regulatorów to zrób jak ja zrobiłem. Wyczyściłem naprawdę porządnie samą tą kształtkę ze sprężynką i kanałami a wymieniłem ceweczkę dokręcaną do niej 2 śrubami. I wcale nie szukałem konkretnie takiej jak moja tylko z 1,6-1,8 16v. Pasuje tylko sama wtyczka jest w inną stronę skierowana ale to nie przeszkadza. Najlepiej zajedź na jakiś szrot ze swoją częścią i poproś gościa żeby ci pokazał jakie ma krokowce. Jak znajdziesz z ceweczką na 2 śruby to spróbuj dopasować, zwróć uwagę też na rodzaj wtyczki. Ja dałem 20zł a nie 520 ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mozecie wrzucic zdjecie krokowca do 1.6 cvh bo cos mi sie wydaje, ze albo mi sie pierdaczy albo wy przeginacie z ta ceną.

ja znalazlem taki typ:

http://moto.allegro.pl/item598416867_si ... zelka.html

i taki:

http://moto.allegro.pl/item608038015_si ... ginal.html

i taki:

http://moto.allegro.pl/item596392899_si ... anzit.html

jest jeszcze jakis ??

żaden z powyższych nie kosztuje 500pln. powiem wiecej - ide niemal o zaklad, ze jakby dobrze poszukal to ..... by sie bardzo szybko okazalo, ze wcale nie trzeba kupowac krokowca do forda, bo jakis inny podejdzie :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, przecież wcześniej podałem link do właściwego "krokowca"! konkretnie do zamiennik a od HELLA za 360zł ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a ja przejze w domu kostrukcje kolektora od 1.6 i cos czuje, ze stosujac drobna przerobke podejdzie krokowiec od 16v :P
ODPOWIEDZ