zakłócenia
Moderator: Moderatorzy
zakłócenia
Szczerze móiąc to nie wiedziałęm gdzie umieścić ten temat, bo zarówno mógłbym go dać do Car audio jak i do technicznych ale wylądowął tu, najwyżej zostanie przeneisiony.
Problem pojawił sie około 2 tygodni temu, nie pamiętam tylko czy przed czy po wymianie silnika.
generalnie chodzi oto, że coś (najprawdopodobniej w samochodzie) powoduje chwilowy szum, który sprawia, ze Cb trzeszczy i jednoczęsnie żadna stacja radiowa nie odbiera wtedy sygnału. dzieje sie to 5 - 10 sekund, i trudno przewidzieć czy i kiedy sie powtórzy, mysłełem, ze to może coś z zewnatrz powoduje taki negatywny efekt ale ostatnio zauważyłęm, ze jak to sie dzieje, to jak wyłącze zapłon to wszystko jest, ok, po przekręceniu kluczyką znó się pojawia. Pytanie jest takei co to może być, gdzie mama zacżąc szukać? bo nie wiej to wina ani pracujacego wentylatora ani zadnego inengo odbiornika, to sie poprostu załącza na kilak sekund i później znó jest ok, w tym czasie nie zauważam żadnych innych efektów ubocznych z samochodem, typu brak mocy czy swiecące inaczej kontrolki czy coś takiego, i nie wązne czy auto stoi czy jedzie, Co Wy na to?
Problem pojawił sie około 2 tygodni temu, nie pamiętam tylko czy przed czy po wymianie silnika.
generalnie chodzi oto, że coś (najprawdopodobniej w samochodzie) powoduje chwilowy szum, który sprawia, ze Cb trzeszczy i jednoczęsnie żadna stacja radiowa nie odbiera wtedy sygnału. dzieje sie to 5 - 10 sekund, i trudno przewidzieć czy i kiedy sie powtórzy, mysłełem, ze to może coś z zewnatrz powoduje taki negatywny efekt ale ostatnio zauważyłęm, ze jak to sie dzieje, to jak wyłącze zapłon to wszystko jest, ok, po przekręceniu kluczyką znó się pojawia. Pytanie jest takei co to może być, gdzie mama zacżąc szukać? bo nie wiej to wina ani pracujacego wentylatora ani zadnego inengo odbiornika, to sie poprostu załącza na kilak sekund i później znó jest ok, w tym czasie nie zauważam żadnych innych efektów ubocznych z samochodem, typu brak mocy czy swiecące inaczej kontrolki czy coś takiego, i nie wązne czy auto stoi czy jedzie, Co Wy na to?
tzn świece są nowe, przewody WN też, natomiast pompa................, heh tu może być coś nie tak bo jak po nocy przkekręcam kluczyk to ostatnio dziwnie słychać pompe, i pali po dwóch obotach silnika, natomiast co do filtrów to od zaufanego radiowca wiem, ze nei warto w nie inwestować ale sugestie z pompą trza by obczaić, tylko jak sprawdzić czy to napewno ona?
Co najdziwniejsze to te zakłucenia wyglądaja tak jakby np włączyłradio bez anteny, nie trzeszczy tylko szumi i CB i radiootwarzacz, normalnie szumi
Co najdziwniejsze to te zakłucenia wyglądaja tak jakby np włączyłradio bez anteny, nie trzeszczy tylko szumi i CB i radiootwarzacz, normalnie szumi
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to szum z kosmosu - obcy do ciebie nadają 
skoro słyszysz pompę to sprawdź bez odpalania silnika - włączasz stacyjkę, pompa sie włącza a po paru sekundach ECU ją wyłącza. Jeśli szumi równo z pompą to masz winowajcę

skoro słyszysz pompę to sprawdź bez odpalania silnika - włączasz stacyjkę, pompa sie włącza a po paru sekundach ECU ją wyłącza. Jeśli szumi równo z pompą to masz winowajcę

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie patrz na świece czy czy przebicia na przewodach - piszesz , że silnik wyłączony a tylko kluczyk przekręcony.
Pompę sprawdzisz łatwo - podnieś tylne siedzisko , podnieć gumę osłonową i wypnij kostkę ze zbiornika - pompa odłączona i rób próby .
Ale piszesz , że co jakiś czas ? - pompa po przekręceniu kluczyka odpala na 2 - 3 s i milknie - do póki nie odpalisz silnika , pompa ponownie nie ruszy.
Chociaż trzeba by się było zastanowić , co jeszcze pracuje po przekręceniu kluczyka , bez odpalania silnika?
Na pewno krokowiec - i to nie , że raz odpali i koniec - co jakiś czas komp będzie go rególował , bez pracy silnika, - odłącz w następnej kolejności krokowiec i też sprawdź pod względem zakłuceń.
Co jeszcze - panie i panowie - ruszyć szarymi komurkami !
Acha - szum a nie trzask - to zakłucenia po sieci a nie odbiór zakłuceń poprzez antene.
Może być wszystko - np. kijowa masa silnika z karoserją
Pompę sprawdzisz łatwo - podnieś tylne siedzisko , podnieć gumę osłonową i wypnij kostkę ze zbiornika - pompa odłączona i rób próby .
Ale piszesz , że co jakiś czas ? - pompa po przekręceniu kluczyka odpala na 2 - 3 s i milknie - do póki nie odpalisz silnika , pompa ponownie nie ruszy.
Chociaż trzeba by się było zastanowić , co jeszcze pracuje po przekręceniu kluczyka , bez odpalania silnika?
Na pewno krokowiec - i to nie , że raz odpali i koniec - co jakiś czas komp będzie go rególował , bez pracy silnika, - odłącz w następnej kolejności krokowiec i też sprawdź pod względem zakłuceń.
Co jeszcze - panie i panowie - ruszyć szarymi komurkami !
Acha - szum a nie trzask - to zakłucenia po sieci a nie odbiór zakłuceń poprzez antene.
Może być wszystko - np. kijowa masa silnika z karoserją
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ja też walczyłem z szumami ale u mnie w orionie szumi na pracującym silniku i kiedyś miałem skręcone radio ma max, bo inaczej szumiało wymieniłem regulator napięcia trochę się zmniejszyło (szumienie) dałem masę od karoserii do radia zmniejszyło się bardziej , i w końcu dodatkową masę kabelkiem 8mm od anteny do karoserii i jest OK
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...