Szyba przednia i spryskiwacze wycieraczek

Moderator: Moderatorzy

jacks_22

Szyba przednia i spryskiwacze wycieraczek

Post autor: jacks_22 »

Witam jeśli się powtarzam to z góry przepraszam ale mam taki problem nie świeci mi się kontrolka od ogrzewania szyby przedniej i co za tym idzie nie działa rozmrażanie a także nie działają spryskiwacze od szyby przedniej jak zarówno tylnej, jak spryskiwacze działały to kontrolka się świeciła i rozmrażanie działo gdyż było słychac jak to rozmrazanie chodzi, czy to jest ze sobą jakoś powiązane i jak to naprawic z góry dziękuje za odpowiedz :)))
Paul

Post autor: Paul »

Oj zakręciłeś strasznie. Ogrzewanie szyby przedniej jest podpięte razem z podgrzewaniem dysz spryskiwaczy przednich. Tyle jest na jednym dużym przekaźniku za akumulatorem. Napisz co masz na myśli pisząc
jak spryskiwacze działały to kontrolka się świeciła i rozmrażanie działo gdyż było słychac jak to rozmrazanie chodzi

Słyszałeś trzaskający lód czy co słyszałeś "że rozmrażanie chodzi"
jacks_22

Post autor: jacks_22 »

Chodzi mi o to ze gdy działały spryskiwacze szyb przednich i tylnych to także można było włączyc ogrzewanie czy tez rozmrażanie szyby przedniej jak zwał tak zwał :) i dlatego pytam czy to jakos ze soba jest powiazane
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Jeśli chodzi Ci o grzanie spryskiwaczy i szyby to tak, jest to spięte razem, jeśli zaś chodzi Ci o ogrzewanie szyby i spryskiwaczem (w sensie pryskania po szybie płynem) to jedno z drugim nie ma ze sobą nic wspólnego :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
jacks_22

Post autor: jacks_22 »

Z ogrzewaniem szyby przedniej już doszedłem chodzi :) tylko tak jak pisałem nie działa mi spryskiwacz szyby przedniej i tylnej i nie wiem z jakiej przyczyny może coś w przełączniku po prawej stronie, nie wiem czy to coś ma wspólnego ale lewy przełącznik (od świateł i kierunkowskazów) chodzi troszkę ciężej natomiast ten po prawej stronie o wiele lżej może problem tkwi tutaj
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

1. Słyszysz silniczek spryskiwaczy gdy chcesz spryskać szyby?
a) Tak - masz zapchane spryskiwacze - igiełka i dłubanko
b) Nie - zajżyj do silniczka - dostaje napięcie? bezpieczniki ok?

2) Jeśli masz problem z przełącznikiem zespolonym:
a) raczej nie działałyby wycieraczki
b) jeśli nie działają ani z przodu ani z tyłu - przełącznik 150zł Ganz Neu.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Bartek T., jeśli chodzi o przełącznik to u mnie właśnie nie działał sam spryskiwacz, bo wycieraczki latały :D Zależy jeszcze jaki ma przełącznik, bo jeśli ma tą regulacje prędkości wycieraczek to nówka ok 200zł :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
jacks_22

Post autor: jacks_22 »

A więc tak przełącznik mam z regulacją 6 prędkości, gdy naciskam spryskiwanie szyb nie słyszę silniczka dotyczy obojętnie czy przedniej czy tylnej, wycieraczki na obu szybach działają bezpiecznik sprawdzałem ok
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

jacks_22 pisze:gdy naciskam spryskiwanie szyb nie słyszę silniczka
To podepnij dwa osobne kabelki do akumulatora i zobacz czy w ogóle kręci.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Po mojemu - brak napięcia dochodzącego do przełącznika pod sterem lub walnoł sam silniczek.
Jeśli silniczek był by dobry to nawalony przełącznik pod sterem nie dawał by spryskiwania na przód albo na tył - bo to osobne styki - chyba , że tak jak piszę nawaliło tylko zasilanie na sterowanie przy przełączniku.
jacks_22, - zapodaj osobnym przewodem prąd bezpośrednio do silniczka i sprawdź go - do niego dochodzą trzy przewody dwa + jeden minus.
Silniczek chodzi w dwie strony - zależy co chcesz spryskać - przód czy tył.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jacks_22

Post autor: jacks_22 »

Dobra jutro odkręcę ten silniczek i doprowadzę zasilanie z akumulatora i zobaczę czy w tym tkwi problem
jamszoł- a jeśli silniczek jest dobry to jak sprawdzic czy napięcie dochodzi do przełącznika pod sterem??
jacks_22

Post autor: jacks_22 »

Sprawa z silniczkiem od spryskiwaczy wygląda tak wyciagnąłem kostkę którą dochodzi prąd do niego i spryskiwacze chodziły ale po jakiś 30 sekundach przestały więc może styki zaśniedziały albo dostaję się tam woda??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

przeczyść styki, zakonserwuj jakimś "kontaktem" w sprayu
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:do silniczka i sprawdź go - do niego dochodzą trzy przewody dwa + jeden minus.
w escorcie jest odwracana poalryzacja na przewodach - co za tym idzie do silnika idą 2 przeowdy tylko raz jest to + i -, a za drugim razem jest - i + zależy czy właczasz spryskiwanie przodu czy tyłu
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2818
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

ja miałem zepsuty pajączek( włącznik zespolony świateł) i też nie chodziły mi spryski. Po wymianie pajączka i wyczyszczeniu układu i dysz chodzi jak malina.
Escort Cabrio RS
ODPOWIEDZ