Pierwszy problem z XR'em - konkretny. ABS, Światła, Moc

Moderator: Moderatorzy

yezozwierz

Pierwszy problem z XR'em - konkretny. ABS, Światła, Moc

Post autor: yezozwierz »

Jechałem z uczelni dziś jak zawsze (140-180km/h). Wszystko było ok. Po drodze zabrałem moją lubą, odpaliłem furaka, wyjechałem na drogę i po 100 metrach - nagle, zapaliła się kontrolka od ABS'u, a zegary rozbłysnęły światłem 4x mocniejszym niż zwykle - aż raziły po oczach. Do tego silnik jakby stał się słabszy. Ujechałem tak z 300 metrów. Miałem cały czas wciśnięty tak samo pedał gazu. Nagle zegary powróciły do normy i autko wyrwało do przodu jakby staciło jakiś ciężar. ABS dalej się świecił. Stanąłem, uruchomiłem silnik ponownie i ABS działa. Cóż mogło być przyczyną tego wszystkiego? Abs mnie tak nie martwi jak te inne objawy...
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

yezozwierz, sam dobrze wiesz, może masy brak , może gdzieś wilgoć, bierz kontakt poprzeczyszczaj wtyczki, sprawdź masy itd., przecież wiesz o co chodzi
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

regulator napiecia na alternatorze moze siadac jak kontrolki nagle zaczely mocniej swiecic - zapewne napiecie w instalacji podskoczylo
Rob

Post autor: Rob »

z mocą to może przez ten czas słabe iskry na świecach
Paul

Post autor: Paul »

cidzej pisze:regulator napiecia na alternatorze moze siadac jak kontrolki nagle zaczely mocniej swiecic - zapewne napiecie w instalacji podskoczylo
ABS się zaświecił bo jak dostał 17V to zawiesił sie sterownik od ABS`u. ECU się przełączyło w tryb awaryjny z powodu błędnych danych z czujników (zmiana napięcia=zmiana rezystancji mierzonej) Ale regulator napięcia działa, bo piszesz, że wróciło do normy po chwili. Podejrzenie pada na masę (jej brak) alternatora lub aku.

PS. do YEŻ - Znany Ci nasz kolega Pies ma ładowanie w mazdzie 17V. ABS mu nie działa bo nie ma prawa :lol: a ECU jeszcze działa.

Podsumowując. Sprawdz masy na aku i alternatorze, bo to tam się coś rozłączyło na chwilę.
Pozdr.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

po mojemu jak masy brak to raczej napiecie spada a nie rosnie :shock: chyba, ze cos nowego w fizycy wynaleźli :shock: albo to przez ten nowy zderzacz cząsteczek ...
Paul

Post autor: Paul »

Gdyby nie miał alternatora z regulatorem tylko sam akumulator to masz rację. Regulator "sprawdza" napięcie na aku i podnosi napięcie ładowania jeśli potrzeba. Jeżeli owe napięcie odniesienia spada poniżej załóżmy 11,8V to regulator daje full ładowania (podnosi do 17V a spadek napięcia na aku przez jego wewnętrzną rezystancję powoduje podniesienie napięcia mierzonego do 14,4V). Po prostu podczas jazdy odłączył się na chwilę aku z instalacji a regulator dał full 17V bez obciążenia. Z tego samego powodu nie wolno odłączać aku z instalacji podczas pracy silnika, bo grozi to uszkodzeniem regulatora napięcia.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Paul, widzę, że jesteś nowy, mamy taki temat gdzie prezentujemy swoje auta, zapraszam pokaż swojego escorta
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Paul, ma rację - opisał wszystko ok.
Nie szukał bym masy przy alternatorze - tam będzie dobra.
Tak samo będzie dobra przy aku.
Moim zdaniem pada masa między karoserią a silnikiem.
Najlepszym rozwiązaniem jest podanie masy bezpośrednio z aku na silnik
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ