Nagrzewnica
Moderator: Moderatorzy
Nagrzewnica
Witam. Co może być przyczyną słabego grzania nagrzewnicy, bardzo długo się nagrzewa i nie wytwarza tak ciepłego powietrza jak wcześniej
Możliwe że termostat jest ok, ja mówię tylko jak było u mnie, silnik się nie dogrzewał, nawet po długiej jeździe powietrze dmuchało letnie. Oczywiście może to być też zapowietrzony układ albo po prostu mała ilość płynu w chłodnicy i to warto sprawdzić najpierw :]
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
jak odpowietrzasz ukłąd to pokrętło od nagrzewnicy musi być w pozycji otwartej czyli tak jak jeździsz w ziemie czyli na full na ciepło, ciepłe przewody to znaczy, ze jak już silnik zaczyna sie nagrzewać to te przewody, które biegną do nagrzewnicy, ( jeśłi masz 16V to jeden przewó biegnie z dołu termostatu a drugi obok i wchodzi w taka metalową rurkę tuż za chłodnicą, jeśłi ukłąd jest ok to te przewody powinny robić sie ciepłe, jełśi takie sie robią a mimo to nie grzeje to wina leży po stronie samej nagrzewnicy, natomiast jeśłi te przewody są całyczas zimne to ukłąd jest zapowietrzony.
sprawdz jeszcze czy coś nie stąło sie ż samym pokrętłem od nawiewu, bo może ono jest cały czas na pozycji na zimno
sprawdz jeszcze czy coś nie stąło sie ż samym pokrętłem od nawiewu, bo może ono jest cały czas na pozycji na zimno
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Pierwsze słysze o tym.lordpablo pisze:nawet na dużym obiegu nagrzewnica by grzała, termostat nie ma nic do tego,
Jak termostat jest cały czas otwarty to można po mieście jak jest zimno jeździć nawet pół godziny i nadmuch będzie tylko letni.
silnika nie dogrzejesz - chyba , że latem na postoju - w trakcie jazdy na pewno nie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jurku napisąłem tak bo kiedys jeździęłm autem które nie miało wkłądu termostatu i w zimę też dawał radę/ logiczne jest, że nie zagrzeje sie tak szybko i tak mocno jak to z termostatem, a poza tym teraz nie jest jeszcze aż tak zimno by nie dogrzać silnika nawet w trakcie jazdy, ale jeśłi termostat jest cały czas otwarty to przecież można to sprawdzić, oczywiscie nie w trakcie jazdy tylko jak auto stoi i silniczek sie nagrzewa, to jełśi odrazu przewody do chłodnicy sie nagrzewaja tzn, ze termostat jest otwarty.
ano widzisz to jest forum . każdy ma inne doswidczenia i się nimi dzieli . Na odległośc bez auta tylko po opisie ciężko jest powiedzie na 100 % . A wrózki to tutaj nie ma ( chyba )aligator pisze: Chłopaki niecie troche się w tym wszystkim zamieszałem, tzn chodzi o wasze wypowiedzi. Może ktoś to opisać normalnie i jednym ciągiem. Wasze wypowiedzi się troche gryzą i nie wiem co brać pod uwage i na czym się skupić?
Ja też uważam że bez termostatu będzie grzał . Słabo bo słabo ale bedzie ( letnie ) Więc albo nagrzewnica zabita , albo zapowietrzony albo termostat - Wybieraj