Chciałbym się spytać czy dobrze zmierzyłem napięcie na świecach żarowych ( bardziej czy po pyknięciu przekaźnika świece już nie grzeją )
Podłączyłem końcówkę miernika do minusa akumulatora a drugą końcówke do listwy świec żarowych .
Włączyłem zapłon bez odpalania samochodu i spojrzałem na miernik wykazało 10,25V ,gdy przekażnik pyknął na wyświetlaczu miernika pokazało się 0,01 lub 0,02V .
Czy dobrze zrobiłem i czy wskazanie jest prawidłowe.
Swiece żarowe
Moderator: Moderatorzy
Do dzisiaj nikt mu nie odpisał. Właśnie dobre pytanie i chciałbym wiedzieć jakie wartości powinno być...
Mam nowy miernik i chcę sprawdzić napiecie.
Czarny kabelek trzymać na aku (minus) a czerowny kabelek (plus) trzymać na listwe ???? (kurcze nawet nie wiem któralistwa
) Jak ktoś ma zdjecie to może wstawić.
Na mierniku na jakiej pozycji trza ustawić ?? od strony lewej V czy na oma ??
Na elektrodzie pisze że nie są miarodajne, najlepiej sprawdzić czy grzeją sie...
Mam nowy miernik i chcę sprawdzić napiecie.
Czarny kabelek trzymać na aku (minus) a czerowny kabelek (plus) trzymać na listwe ???? (kurcze nawet nie wiem któralistwa

Na mierniku na jakiej pozycji trza ustawić ?? od strony lewej V czy na oma ??
Na elektrodzie pisze że nie są miarodajne, najlepiej sprawdzić czy grzeją sie...
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
wykręć świece i podłącz pod prostownik. jeżeli będzie się "świecić" końcówka to świeca jest ok a jeżeli środek to do kosza. listwa to jest ta hmm.. ta blaszka co łączy wszystkie świece.
co do miernika to nie wiem bo tak nie mierzyłem.
co do miernika to nie wiem bo tak nie mierzyłem.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Kupiec , dzięki ;-) Sprawdzanie lampionów można sprawdzic wieloma sposobami z tego co dowiedziałem.
Zrobiłem tak:
Pierwszym sposobem, czyli probówką.... czarny minus na aku, plusa dotykałem o szczyt świecy przy listwie. Na 4 świecach palą lampki.... Wiadomo to jest bardzo mało miarodajnie...
Drugim sposobem, czyli miernikiem.... czarny COM na aku (minus) a czerwony na każdą świeczke wychodził szybko rosnąco od 6 V do max 9,6 V
Za szybko przekaźnik wyłacza chyba... Powinno być napięcie minimum 10,5 V. To co mam zrobić ? mam martwić ? wymiana świecy czy co ??
W mierniku ustawiłem zakres na 20 V po lewej od OFF. Uważam że to też za mało miarodajne.
Trzeci sposób to wykręcenie jednej świecy od lewej i sprawdzenie czy robi sie biało... Za pomoca akumulatora. Mam zamiar to sprawdzić jeszcze dziś lub jutro na bank ale zanim to zrobię to zadam jeszcze pare pytań.
Kupiec, wcześniej wspomniałeś o prostowniku. Pierwsze słyszę o innej nowej metodzie...
Prostownik stary owszem mam u teściów w garażu. Napiszcie mi jak to sprawdzić za pomocą prostownika ?? Najpierw wszystkie swiece mam wykręcić a potem sprawdza prostownikiem czy można po jednym wykręcić i sprawdzać, tak pokolei... ??? Myślę że potrzebne będą jakieś kabelki tzw. przedłużacze bo świeca jest mała...
Wstawiłem fotke i proszę narysować którym miejscu mam dotykać minus a który na plus w aku.
Sorry za głupie pytania ale boję sie spieprzenia czegoś
Wiem jednego ważnego żebym nie dotykał bo zarży do prawie tysiąca stopni 
Zrobiłem tak:
Pierwszym sposobem, czyli probówką.... czarny minus na aku, plusa dotykałem o szczyt świecy przy listwie. Na 4 świecach palą lampki.... Wiadomo to jest bardzo mało miarodajnie...
Drugim sposobem, czyli miernikiem.... czarny COM na aku (minus) a czerwony na każdą świeczke wychodził szybko rosnąco od 6 V do max 9,6 V

W mierniku ustawiłem zakres na 20 V po lewej od OFF. Uważam że to też za mało miarodajne.
Trzeci sposób to wykręcenie jednej świecy od lewej i sprawdzenie czy robi sie biało... Za pomoca akumulatora. Mam zamiar to sprawdzić jeszcze dziś lub jutro na bank ale zanim to zrobię to zadam jeszcze pare pytań.
Kupiec, wcześniej wspomniałeś o prostowniku. Pierwsze słyszę o innej nowej metodzie...
Prostownik stary owszem mam u teściów w garażu. Napiszcie mi jak to sprawdzić za pomocą prostownika ?? Najpierw wszystkie swiece mam wykręcić a potem sprawdza prostownikiem czy można po jednym wykręcić i sprawdzać, tak pokolei... ??? Myślę że potrzebne będą jakieś kabelki tzw. przedłużacze bo świeca jest mała...
Wstawiłem fotke i proszę narysować którym miejscu mam dotykać minus a który na plus w aku.
Sorry za głupie pytania ale boję sie spieprzenia czegoś


- Załączniki
-
- świeca żarowa.jpg (4.27 KiB) Przejrzano 2657 razy
za pomocą prostownika nie radze sprawdzać można uszkodzić prostownik! za mały prąd!
w szczególności nie próbujcie na prostownikach które sprzedają w marketach za 40zl!!
Najlepsze do tego celu jest aku w aucie i grubszy przewód (za cieki możne sie stopić w palcach
)
Miernikiem nie sprawdzisz czy świeca jest dobra, tylko czy daje napięcie na swiece
Mase do pomiary najlepiej brać z korpusu silnika
w szczególności nie próbujcie na prostownikach które sprzedają w marketach za 40zl!!
Najlepsze do tego celu jest aku w aucie i grubszy przewód (za cieki możne sie stopić w palcach

Miernikiem nie sprawdzisz czy świeca jest dobra, tylko czy daje napięcie na swiece
Mase do pomiary najlepiej brać z korpusu silnika
- Załączniki
-
- wieca_arowa_190.jpg (9.68 KiB) Przejrzano 2651 razy