Mam forda escorta MKV 1.6 105KM silnik EFI 1991r. Jaki aku?

Moderator: Moderatorzy

Tematik 87

Mam forda escorta MKV 1.6 105KM silnik EFI 1991r. Jaki aku?

Post autor: Tematik 87 »

w książce servicowej jest napisane, że 55Ah/290A. A ja chcem kupić 44Ah/360A. Jest to mniejszy aku, ale ma większą moc na rozruch niż w książce servisowej napisali. Czy to dobry zakup? Pomocy
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

U mnie po problemach z ładowaniem i aku mechanik poradził kupic 45Ah 420 A i jak narazie od roku śmiga bez problemów,nic sie nie dzieje poza przygodą z alarmem który na czuwaniu "zjadł' aku :cool:
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

nova pisze:U mnie po problemach z ładowaniem i aku mechanik poradził kupic 45Ah 420 A i jak narazie od roku śmiga bez problemów,nic sie nie dzieje poza przygodą z alarmem który na czuwaniu "zjadł' aku :cool:
To skoro alarm na czuwaniu zjadł ci aku to chyba musisz mieć wtedy większu akumulator niż masz. Z resztą ja się nie znam dlatego pytam. Bo mi się wydaje, że skoro toBie taki mały uaku starcza to mi tym bardziej powiniem starczyć ten co chce kupić, a nie mam alarmu tylko centralny zamek. :)
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

Wystarczyło wypięcie alarmu i jest oki,poprostu alarm robił zwarcie
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

aha to czyli ten aku który chce kupic to bedzie spko jak dla mnie? 44Ah/360A
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

Powinno byc oki :cool:
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Nova to powiedzm i jak odpiąć orginalny alarm bo mam taki sam problem, tzn też zjada aku na czuwaniu
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

Właśnie mówisz, że powinnien starczyć, a jak nie starczy to będe musiał kupić drugi większy
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

lordpablo pisze:Nova to powiedzm i jak odpiąć orginalny alarm bo mam taki sam problem, tzn też zjada aku na czuwaniu
Niestety nie miałam fordowskiego alarmu tylko jakąś doróbke ale mechanior wiedział jak wypiąc i po bólu :cool:
Tematik 87 widzisz na jakim ja jeżdzę i nie mam problemów :lol:
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

"nova" widzisz według książki servisovej to aku do forda powinien być najmniejszy 45Ah, ale kupie 55Ah przynajmniejbędzie lepiej trybił. :) Pare modyfikacji mam zamiar zrobić zaraz po naprawie progówi reperaturek :)
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ja mam obecnie 60Ah i spokojnie daje radę i to już od wielu lat :grin:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Tematik 87 pisze:ale kupie 55Ah przynajmniejbędzie lepiej trybił.
tzn ?? roznica miedzy 45Ah a 55Ah to 10Ah wiecej pojemności, tzn. ze np na dłużej będziesz mógł zostawić auto na włączonych światłach i tyle :P jeżeli zależy ci na tym aby z akumulatora można było większa moc "wycinąć" (dokładniej - żeby posiadał większy prąd rozruchu) to porównuj w akumulatorach wartość prądu rozruchu (wyrażaną w amperach A) a nie pojemność. innymi słowy - więcej będzie pożytku z 45Ah i 360A rozruchu niż z 55Ah i 260A rozruchu :D no chyba, że ktoś np. sporo czasu spędza w aucie i ma uruchomione urządzenia dodatkowe (koguty, radia itd - np. taxi), bo np. po kilku godzinach postoju z włączonymi dodatkowymi odbiornikami prądu może się okazać, że skończy nam się prad w mniej pojemnym aku i już nie zakręcimy :D


ps. jak już kiedyś pisałem - w moim escorcie juz od 2 lat siedzi 36Ah360A rozruchu i też problemów nie ma :D
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

cidzej pisze:ps. jak już kiedyś pisałem - w moim escorcie juz od 2 lat siedzi 36Ah360A rozruchu i też problemów nie ma :D
Wiem, ze wazniejszy jest prad rozruchu, ale ja i tak kupie 55Ah bo czasem slucham radia w aucie na zgaszonym silniku a mam dosyc chlonno pradna skrzynie w bagazniku, a mam w planach wsadzic wzmacniacz i wymienic pierdziawki w drzwiach i dolozyc 2 z tylu. :)
Tematik 87

Post autor: Tematik 87 »

temat uznaje za zamkniety juz wiem jaki kupie aku. Kliknalem wszystkim pomogl bo w koncu kazdy sie z was wypowiedzial :) PZDR
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Tematik 87 pisze:Kliknalem wszystkim pomogl bo w koncu kazdy sie z was wypowiedzial :) PZDR
Dzięki Ci Panie za Twą chojność :mrgreen:
a tak powąznie to jakiej firmy zamierzasz kupić aku?
Jaka firma według Was jest godna polecenia?
ODPOWIEDZ