Nie działa szyba el. MK7

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Nie działa szyba el. MK7

Post autor: Mn1s1ek »

Witam
Już od jakiegoś czasu szwankowała mi elektryczna szyba (od strony kierowcy). Raz działała, raz nie, jak działała to trochę przerywała potem znów działała aż w końcu zdechła kompletnie.
Nie działa ani w dół ani w górę. Myślałem, że to może silniczek się przepalił ale dziś wieczorem dopiero zauważyłem, że nie działa podświetlenie przycisku od otwierania tej szyby. Drugi przycisk się ładnie świeci i szyba od pasażera działa bez zarzutu. A ten ciemny.

Ktoś tak miał ? Co sprawdzać ? gdzie szukać ?
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

kolego siadł ci przełącznik szyby na 100 %
sprawdź poprzez zamianę przełączniki - podłącz ten od pasażera na szybę od kierowcy i powinno śmigać

przyczyna są przyśnieżałe styki w przełączniku można je oczyścić ale uważaj przy rozbieraniu żeby ci blaszki nie poginęły

nie mam już esa wiec nie zrobię fotek :(
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

Czyli muszę dobrać się do bebechów. A jak rozebrać ten panel z przyciskami?
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Nie jestem pewien, ale bardzo możliwe że będzie się go wyciągało tak jak u mnie w mk5, przez podważenie cieńkim śrubokrętem. Przerabiałem już temat padniętego przełącznika szyb, objawy były identyczne jak u Ciebie, ja za swój zapłaciłem na szrocie 5zł, więc na zapas wziąłem sobie 3 :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

żeby wyjąć przełąćzniki to musisz tylko zdjąc ramkę tą która jest dookoła lewarka, jest tylko na wcisk, tak przynajmniej ja mam
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

kolega ma tak samo

nonam przełączniki do mk7 są inne niż do mk5 i te do mk7 wołają tak ok 30 zł
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

do MKVII pasują np, z mondka i wtedy mozna kupić przełącznik na 4 szybki
demo

Post autor: demo »

Mn1s1ek, mi tez padl przelacznik wlasnie od strony kierowcy, dociskam go tam i czasami otworzy ale juz jest styrany, wyciaga sie go prosto sciagasz ramke z mieszkiem, ewentualnie mozesz galke wykrecic zdejmujesz calosc, potem wyciagasz caly wlacznik odczepiasz kostki od dolu i juz jest na wierzchu

lordpablo, z mondka nie pasuja ten przelacznik ma inna kostke i ta jedna a w escorcie sa dwie
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4642
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

simo, wiem że są inne, nie wiedziałem tylko jaka ich cena jest :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

może i kostki są inne z mondka ale tego akurat nie mogłem wiedzieć bo kostkę dorobiłęm własnej produckji, do tego mojego przełącznika :razz:
a tak na marginesie to ja też mam dwie kostki, ale mniejsza o większość, kształt jest ten sam :cool:
Awatar użytkownika
Mn1s1ek
Posty: 233
Rejestracja: 21 sty 2007, 18:56
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: Mn1s1ek »

No cóż - cieszę się, że to nie silniczek padł. Niedawno robiłem wytłumienie drzwi i nie uśmiechałoby mi się rozwalać tego wszystkiego.
Co do tego przełącznika to spróbuję go wyciągnąć i przeczyścić. Może samo czyszczenie pomoże. A jak nie to wymiana...
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

tylko uważaj przy czyszczenie nie powyginaj blaszek przy stykach które odpowiadają za zamykanie obwodu

rób to delikatnie
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
jaras231

Post autor: jaras231 »

proponuje środek do styków np kontakt ok 8zl
albo dobry perfum tylko nie spray!
zwykły płynny perfum i najpierw sprawdź czy to na pewno przełącznik jeśli tak to zanurz go w perfumie bez rozbierania na jakies 20s potem wyciągnij popstrykaj troszkę góra dol żeby sie przeżarło
jesli to wina zaśniedziałych styków to pomoże w 100%
demo

Post autor: demo »

a ja proponuje sprawdzic czy te blaszki w kostkach nie sa za luzne, moje byly luzne i nie stykaly za kazdym razem, zostaly zwezone wyczyszczone i wszystko dziala super
ODPOWIEDZ