hamulce

Moderator: Moderatorzy

werzaba

hamulce

Post autor: werzaba »

Jako że jestem nowy to się witam ze wszystkimi.
Jesem posiadaczem escorta mk4 automata, wersja GHIA.
Autko fajne jak na swój wiek.
Obecnie mam problem, przyblokowany jest hamulec przedni po stronie pasażera, zachodzi ryzyko że zapiekł się tłoczek a moze coś innego. Mam takie pytanko zanim rozgrzebię sprawę - czy powinienem się na dzień dobry zaopatrzyć w jakis zestaw naprawczy (uszczelki i takie inne) czy najpierw rozkręcić i zobaczyć co i jak?
Jeśli musze coś kupić od razu tak czy siak to co konkretnie?
pozdawiam i dzięki za pomoc.
neosystem

Post autor: neosystem »

Najlepiej najpierw zobacz, poza tym jak rozbierzesz to i tak musisz kupić zestaw naprawczy a przy tym musisz wiedzieć jaką masz średnice tłoczka bo są dwa wymiary, dokładnie nie wiem które modele jakie mają...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To wszystko co koledzy pisali to prawda.
Jest jeszcze jedna możliwość , której nie można wykluczyć.
Wężyk giętki hamulcowy dochodzący do cylinderka jest uszkodzony w środku i wpuszcza płyn ale go spowrotem nie wypuszcza.
Żeby to sprawdzić , popuść na moment odpowietrznik i go spowrotem dokręć - jeśli to wężyk to po odkręceniu odpowietrznika , spuścisz ciśnienie w nim i zacisk puści a kółko lekko się będzie obracać.
Jeśli nie będzie żadnego efektu , to tak jak pisali moi poprzednicy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Miałem to samo i na 100% bedzie do wymiany przewód hamulcowy ten elastyczny ;)
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

to nalezy wymienic od razu dwa, wymienilem kiedyj z jednej strony i przy 140km/h jak przyhamowalem to sciągnęło mnie na barierki ;)
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Podpinam sie. U mnie jest tak ze auto hamuje poprawnie z tym ze tez mi zaczely blokowac przednie hamulce, oprocz tego ze klockow juz prawie nie ma, i tarcza ma juz niezłą bieżnie to co trzeba wymienic zeby byl spokoj? Kupuje/wymienia sie caly zacisk (szczeki? ) czy tylko jakies ich elementy?

Na markowy sprzet (klocki/tarcze itd ) typu Ferrodo itd mnie aktualnie nie stac (tył też bedzie robiony), polecacie cos z tanszych producentow np Lucas?

ps. Bede kupowal na allegro lub online.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ven, jeśli tarcze już cienkie i klocki żyletki (nie takie ostre ale takie cienkie :) ) to przy hamowaniu zdarza się że klocek klinuje się między zaciskiem a tarczą. Stąd to blokowanie. U mnie było tak że klocek niemal wypadł, wcześniej doszczętnie rujnując pozostałości po tarczy. Rozwiązanie to wymiana tarcz i klocków. Kupujesz tarcze i klocki - i nic więcej jesli masz resztę sprawną. Tymczasowo pomaga sama wymiana klocków, ale jak się zetrą to znowu problem powróci. Aby sie dodatkowo upewnić zmierz sobie ile ci grubości tarczy zostało...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Yagr pisze:Ven, jeśli tarcze już cienkie i klocki żyletki (nie takie ostre ale takie cienkie :) ) to przy hamowaniu zdarza się że klocek klinuje się między zaciskiem a tarczą. Stąd to blokowanie. U mnie było tak że klocek niemal wypadł, wcześniej doszczętnie rujnując pozostałości po tarczy. Rozwiązanie to wymiana tarcz i klocków. Kupujesz tarcze i klocki - i nic więcej jesli masz resztę sprawną. Tymczasowo pomaga sama wymiana klocków, ale jak się zetrą to znowu problem powróci. Aby sie dodatkowo upewnić zmierz sobie ile ci grubości tarczy zostało...
Mhm. Ciekawe, pomierze tarcze. Jakie jest dopuszczalne minimum minimum? (o normie nie wspominam :P ) Moze jakos bez zdejmowania koła się uda.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Bartek T. pisze:Z tego co pamiętam to 7mm, ale mogę się mylić. Gdy wymienisz tarcze i klocki, a hamulce będą się blokować (jakby zaciski się blokowały) to jak koledzy już wspomnieli w tym temacie - napewno do wymiany są te gumowe przewody po 80 zł szt (oryg.)
Moje napewno nie mają 5 mm , co dopiero 7 :roll:

Zamówie chyba komplecik tarcze JC auto + klocki Ferrodo Premier (~ 120zł) Z moimi przebiegami tych tarcz pewnie w połowie nie dokończe (10 000km/rok), ale klocki wole mieć dobre żeby nie piszczały itd.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Bartek T. pisze:Za Fordowski komplet zapłacisz mniej, o ile standard cię zadowala :mrgreen:
Kolega ma cennik nie na czasie. 130zł kosztują SAME tarcze a klocki? Tylko 90zł. Komplet 220zł. Jest delikatna różnica...wole moją opcje :cool:

Dowód:

KLIK
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ven pisze: U mnie jest tak ze auto hamuje poprawnie z tym ze tez mi zaczely blokowac przednie hamulce
Yagr pisze: to przy hamowaniu zdarza się że klocek klinuje się między zaciskiem a tarczą. Stąd to blokowanie.
Jak klocek wlezie pomiędzy to koło hamuje na ostro .Bardzo na ostro.Ale jedno a nie dwa .
A kolega pisze , że hamuje poprawnie.
Stąd muj wniosek jest taki :
Trzeba na pewno wymienić tarcze i klocki ale trzeba też przeczyścić z lekka cylinderek bo on blokuje.
Ven - musisz jeszcze obadać w jakim stanie masz oszczelniacz na cylinderku - ten co go chrobi przed wpływem( czynników obcych) - kurz , woda sól.
Możliwe , że masz je popękane i z tąd to blokowanie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jamszoł pisze:Jak klocek wlezie pomiędzy to koło hamuje na ostro .Bardzo na ostro.Ale jedno a nie dwa
Racja, jamszoł, nie doczytałem postu kolegi... :oops:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
jozek
Posty: 102
Rejestracja: 09 sie 2007, 09:16
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: jozek »

Skoro jest temat hamulce to niebędę zakładał noweg, hoć mam pytanie z innej trochu beczki.
Mianowicie ile warte są takie klocki :?: - chodzi o jakość w skali od szmelc przez mogą być po dobre
http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,0 ... 763,0.html
emceha

Post autor: emceha »

jozek, cholera wie co to za klocki aaa Ja się spotykam z nazwą MYLE po raz pierwszy.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12953
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ